سکستراپی » مقالات سکستراپی » اقدامات در کلینیک جنسی

اقدامات در کلینیک جنسی

سکسولژی

کلینیک هایی که در زمینه  سلامت جنسی فعالیت دارند در حقیقت مکانی هستند برای بهبود مشکلات جنسی که میان زوجین وجود دارد.

این قبیل کلینیک ها برای پاسخگویی به نیازهای افراد برای تشخیص و درمان مشکلات جنسی در مردان و زنان، آموزش های بهداشت جنسی، تشخیص و درمان بیماری های قابل قبولی که ممکن است از راه تماس جنسی و بیماری های ویروسی از ناحیه تناسلی به وجود آید طراحی شده اند.

شاید چیزی نزدیک به یک دهه از فعالیت هایی که کلینیک های سکستراپی و سلامت جنسی در ایران دارند می گذرد که با این وجود بسیاری از افراد جامعه همچنان از وجود چنین کلینیک هایی بی خبر می باشند و یا اینکه اصلا هیچگونه اطلاعاتی در این باره ندارند.

سلامت جنسی یکی از مهم ترین مواردی می باشد که باید در هرجامعه و خانواده ای به آن اهمیت داده شود. کلینیک های سلامت جنسی به راحتی در دسترس متقاضیان می باشد.

در این کلینیک ها تلاش شده است تا افراد متخصص در زمینه سکستراپی و مشاوره درمانی استفاده شوند که بتوانند مشکلات مربوط به بهداشت جنسی افراد را با راه حل های مناسب ارائه دهند.

باید به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که عدم اطلاع رسانی درست در زمینه روابطه جنسی باعث شده است که افراد از مشکلات و بیماری هایی که ممکن است از طریق روابطه جنسی با آن مواجه شوند آگاهی نداشته باشند و ندانند کجا باید برای رفع آن اقدام کنند و یا اینکه برخی از افراد حتی از ورود به چنین مکان هایی احساس شرم می کنند.

سازمان وزارت و بهداشت چند سالی می شود که در راستای توجه به سلامت خانواده اقدام به تاسیس کلینیک های سلامت جنسی کرده است و حتی در برخی از بیمارستان ها نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

کلینیک جنسی
اقدامات در کلینیک جنسی

اقدامات در کلینیک جنسی

نسل های بسیاری همواره به دنبال تجربه هایی درروابط جنسی خود می باشند و امروزه با توجه به این موضوع که بیماری ایدز در جهان پیشرفت کرده است موضوع سلامت جنسی از اولویت های سلامت همگانی نیز به شمار می آید.

با پیچیده شدن روابط و رفتارهای بشری در این زمینه اهمیت مداخلات مبتنی بر دانش برای آگاه سازی، اصلاح نگرش و پیشگیری و درمان بیماری‌های مرتبط دوچندان شده است.

از آنجایی که سلامت جنسی رابطه تنگاتنگی با سلامت باروری دارد کلینک های تخصصی بسیاری در این زمینه در کشورمان در حال فعالیت می باشندو هر یک در زمینه های مختلفی فعالیت دارند

از جمله اقدامات در کلینیک جنسی می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • ارائه مشاوره ازدواج
  • ارائه مشاوره خانواده
  • زوج درمانی
  • درمان و تشخیص مشکلات زناشویی
  • اختلالات جنسی در مردان و زنان
  • مشاوره و راهنمایی در زمینه تربیت کودکان و نوجوانان
  • درمان بیماری های منتقل شونده از راه جنسی
  • اختلالات درد جنسی در زنان
  • تنظیم خانواده
  • ارائه خدمات تنظیم خانواده
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =