سکستراپی » مقالات سکستراپی » دلایل ابتلا به واژینیسموس

دلایل ابتلا به واژینیسموس

انواع واژینیسموس

مشکل واژینیسموس به عنوان “اختلال عملکرد جنسی” شناخته می شود. اما به روش های مختلفی قابل مشاهده است. در این مطلب اشاره ای به انواع واژنیسموس و اینکه واژینیسموس چیست و دلایل ابتلا به واژینیسموس کرده ایم.

واژینیسموس

در یک تعریف ساده  از اینکه واژنیسموس چیست؟باید بگوییم که واژینیسموس یک نوع مشکل جنسی در خانم ها می باشد که به عضلات ناحیه وازن سفت می شوند.

در حقیقت vaginismus واکنشی غیر ارادی می باشد  قابل کنترل نیست.

علائم واژینیسموس

یکی از بارز ترین علائم و نشانه های واژنیسموس در خانم ها داشتن رابطه جنسی دردناک می باشد.

خانم های بسیاری با مراجعه به کلینیک ها و مراکز مربوط به سکستراپی عنوان کرده اند که در زمان برقراری رابطه جنسی درد بسیار شدیدی دارند.

باید بدانید که این درد شدید تنها در زمان دخول به وجودمی آید و بعد از اتمام رابطه نیز برطرف می شود.

 

واژینیسموس چیست؟
علائم واژینیسموس

انواع واژنیسموس

خب تا به اینجای کار با معنا و مفهوم واژنیسموس چیست؟ و علائم vaginismus آشنا شدید حال می خواهیم به سراغ معرفی انواع واژنیسموس رفته و درباره هر یک از آن ها به صورت جداگانه با شما صحبت کنیم.

انواع واژنیسموس به شرح زیر می باشند.

  • واژنیسموس اولیه
  • واژنیسموس ثانویه

واژینیسموس اولیه

وضعیتی است که از همان ابتدا به هیچ نفوذ جنسی نمی توان رسید. یعنی شما حتی در ابتدایی ترین تلاش برای برقراری رابطه جنسی به نتیجه ای نرسیده اید و تا آخر عمر با این مشکل زندگی می کنید.

اکثر خانم هایی که به واژینیسموس اولیه مبتلا می باشند هنوز باکر هستند زیرا به هیچ وجه نمی توانند با شریک زندگی خود رابطه جنسی برقرار کنند.

واژینیسموس ثانویه

در حالی که مقاربت سالم قبلاً امکان پذیر بود، این نوع واژینیسموس بسته به یک ضربه آسیب دیده است. بنابراین باید بگوییم که واژینیسموس ثانویه نادرتر از واژنیسم اولیه است.

خانم هایی که به این نوع vaginismus مبتلا می باشند با مشکلات زیر مواجه می باشند.

  •  زایمان دشوار
  • سقط جنین دردناک

از طرف دیگر ، آسیب های جنسی مانند آزار و اذیت یا تجاوز جنسی نیز ممکن است باعث واژنیسم ثانویه شود.

واژنیسموس اولیه
انواع واژنیسموس
آپرونیا

به طور کلی اختلال در نفوذ جنسی را توصیف می کند. بسیاری از مشکلات روحی یا جسمی مرتبط با زن یا مرد ممکن است دلیل بروز پیش از بارداری باشد. مشکل واژینیسموس نیز پیش پردازی روانشناختی است.

دیسپارونیا

به معنای درد مقاربت جنسی یا درد در هنگام رابطه جنسی است. معمولاً منشأ فیزیکی دارد. در این بیماران تعیین دقیق تشخیص قبل از درمان بسیار مهم است.

بیشتر بیماران vaginismus نمی توانند با شریک زندگی خود رابطه جنسی برقرار کنند. قسمت نادری از آنها می تواند با انقباض کاملاً دشوار و دردناک نفوذ کند. به عبارت دیگر ، دیسپارونیا می تواند نشانه ای از واژینیسموس باشد.

سندرم Vulvar Vestibulitis )VVS)

التهاب وستیبولم دردناک ترین مشکل رابطه جنسی را در زنان ایجاد می کند. این التهاب معمولاً بسته به عفونتهای مکرر واژن ، تحریک کننده های مزمن و عفونت HPV رخ می دهد.

از روشهای غیر جراحی مانند لیزر دستگاه تناسلی ، RF دستگاه تناسلی ، PRP در سندرم وستیبولیت ولو استفاده می شود.

معاینه زنان قبل از درمان واژینیسموس
دلایل واژینیسموس

معاینه زنان قبل از درمان واژینیسموس

همه زنانی که رابطه جنسی ندارند یا آن را بسیار دردناک تجربه می کنند ، ابتدا باید سابقه پزشکی آنها مورد بررسی قرار بگیردو سپس باید توسط متخصص زنان و زایمان یک معاینه ساده روی آن هاانجام شود. به این ترتیب می توان گفت واژینیسموس چیست؟ یا دیسپارنیا را به روشنی تشخیص داد.

دلایل ابتلا به واژینیسموس

  1. نداشتن آگاهی کافی درباره آنتومی و عملکرد دستگاه تناسلی خانم ها
  2. نا آشنا بودن خانم ها و آقایون از روش های مروبط به فعالیت های جنسی
  3. تفاوت فرهنگ بین زن و مرد درباره برقراری رابطه جنسی
  4. داشتن سابقه تجاوز و سوء استفاده جنسی
  5. ترس از بارداری

بیشتر بخوانید: درمان واژینیسموس با بیوفیدبک

درمان واژینیسموس

خب با بیماری واژینیسموس در خانمها، علائم و دلایل میتلا شدن به این مشکل وانواع آن آشنا شدید حال برای اینکه از از مشکل خلاصی داشته باشید نیاز است به دنبال راهی برای درمان انواع واژینیسموس باشید.

برای اینکه دچار vaginismus نشوید بهترین کاری که می توانید انجام دهید منقبض کردن عضلاتی است که برای متوقف کردن ادرار می توانید انجام دهید و آن را برای مدن زمان 2 تا 10 ثانیه در یک حالت ثابت نگه دارید و بعد از آن عضلات را شل کنید.

بعد از چند روز که این کار را به صورت مداوم انجام دادید یکی از انگشتان خود را تا اولین مفصل وارد وازن کنید و بعد از مدتی خارج کنید. اگر همچنان احساس درد در ناحیه وازن داشتید به متخصص سکستراپ مراجعه کنید.

در غیر اینصورت توانسته اید مشکل واژینیسموس خود را برطرف کنید. یک نکته مهم را هم در نظر داشته باشید، خانم هایی که به علت ترس و اظراب دچار انواع واژینیسموس می شون برای درمان نیاز به روان درمانی دارند که باید بامراجعه به مراکز سکستراپی توسط یک متخصص سکستراپ درمان شوند.

درمان علائم واژینیسموس
تشخیص و درمان علائم واژینیسموس
در نهایت بدانید که

دانستید که واژینیسموس چیست؟ دلایل ابتلا به واژینیسموس چه مواردی می باشند و دارای انواع مختلفی می باشد که ما در این مطلب به چند نمونه از انواع واژینیسموس اشاره کردیم.

هر یک از انواع واژینیسموس دارای علائم و نشانه هایی می باشند که با مشاهده آن ها اگر با روش درمان عنوان شده در این مطلب نتوانستید آن را برطرف کنید نیاز دارید که حتما به یک متخصص سکستراپ مراجعه کنید.

خجالت را در این مورد کنار بگذارید چرا که سلامت شما مهم تر از هر چیز دیگری می باشد.شما با مراجعه به مراکز سکستراپی می توانید مشاوره های لازم را رد این مینه دربافت کنید و مشکل vaginismus خود را با روش های درمانی که توسط متخصص برای شما در نظر گرفته می شود درمان کنید و رابطه زناشویی بهتری داشته باشید.

سوالات متداول درباره دلایل ابتلا به واژینیسموس
  1. واژنیسموس چقدر شایع است؟
    این وضعیت به خصوص در دختران نوجوان و زنان بیست و سی ساله نسبتاً شایع است. این احتمال وجود دارد که بسیاری از زنان در برخی از مواقع آن را تجربه کنند، حتی اگر سابقه رابطه جنسی لذت بخش و بدون درد داشته باشند.
  2. درد واژینیسموس چگونه است؟
    درد فقط با نفوذ اتفاق می افتد. این معمولاً پس از خروج از بین می رود ، اما نه همیشه. برخی از زنان آن را به عنوان سوزش یا احساس “آلت تناسلی مرد” توصیف می کنند. بسیاری از زنانی که به واژینیسموس مبتلا هستند ، هنگام قرار دادن تامپون یا معاینه لگن در مطب پزشک خود احساس ناراحتی می کنند.
  3. واژینیسموس چگونه درمان می شود؟
    برای درمان واژینیسموس نیاز است که در ابتدا به متخصص مراجعه کنید تا نوع واژینیسموس شما تشخیص داده شود و با توجه به نوع واژینیسموس که به آن مبتلا شده اید روش های درمان مناسب را برایتان انجام دهند.

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − پنج =