سکستراپی » مقالات سکستراپی » درد پرده بکارت

درد پرده بکارت

انواع پرده بکارت

پرده بکارت چیست؟

یکی از بخش های خارجی اندام جنسی در خانم ها پرده بکارت می باشد که محل قرار گیری آن در ورودی دهانه واژن می باشد. پرده بکارت یک چین غشایی نامنظم می باشد که از اپیتلیوم شاخی تشکیل شده است.

همانطور که گفتیم پرده بکارت در مدخل ورودی واژن  قرار دارد که در اولین رابطه جنسی، معاینه های خشن، ضربه و جراحی پاره می شود.

در حقیقت باید بگوییم که پرده بکارت دارای یک یا چند سوراخ می باشد که خونریزی عادت های ماهانه از این بخش خارج می شود و زمانی دختران بکارت خود را از دست می دهند که این پرده نازک موجود در واژن به واسطه سکس دخولی از بین رفته و پاره شود.

بسیاری از زوج ها هستند که در زمان داشتن رابطه جنسی به این مسئله فکر می کنند که ممکن است یک رابطه درد آوری داشته باشند که باعث می شود نتوانند تمام ذهن خود را در زمان رابطه جنسی متمرکز کرده و از رابطه خود لذت ببرند. البته این مسئله در خانم ها بیشتر می باشد زیرا ترس درد پرده بکارت ذهن آن ها را به خود مشغول می کند.

درد پرده بکارت
پرده بکارت چیست؟

انواع پرده بکارت

  • ضخیم
  • مثلثی
  • طبیعی
  • حلقوی
  • دیواره دار
  • بدون منفذ
  • دارای سوراخ ریز
  • غربالی
  • زره بینی

پارگی پرده بکارت بدون درد

پیش تر عنوان کردیم که پاره شدن پرده بکارت می تواند با درد همراه باشد و همین مسئله باعث وحشت بسیاری از خانم ها می باشد به همین خاطر ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر شما هم چنین وحشتی از درد پرده بکارت دارید حتما قبل از اینکه بخواهید یک رابطه جنسی را آغاز کنید حتما به یک متخصص سکستراپی و یا مشاوران مربوط به مسائل زناشویی حتما صحبت کنید.

رشته های عصبی موجود در پرده بکارت کم می باشند و به همین خاطر است که اگر شما یک رابطه جنسی آرامی را از لحاظ روانی و جسمانی داشته باشید هیچگونه دردی را در زمان پاره شدن آن احساس نخواهید کرد. پاره شدن پرده بکارت بهتر است در زمانی انجام شود که بدن شما آرامش کامل داشته و هیچگونه خستگی و استرسی در شما وجود نداشته باشد

فراموش نکنید حتما قبل از اینکه بخواهید رابطه جنسی داشته باشید از نوع پرده خود توسط متخصص زنان مطلع شوید. در برخی مواقع پرده بکارت بسیار ضخیم می باشد که برای پاره کردن آن نیاز است به پزشک مراجعه کنید تا از درد پرده بکارت هنگام رابطه جنسی جلوگیری شود. در علم پزشکی به این شیوه بریدن پرده بکارت گفته می شود.

پرده بکارت
درد پرده بکارت

درد پرده بکارت

در اولین نزدیکی که در رابطه جنسی انجام می دهید پرده بکارت به چند قسمت تقسیم می شود و معمولا تا زمانیکه شما نوزادی را به دنیا بیاورید باقی مانده پرده در واژن خواهد ماند. برای اینکه هنگام نزدیکی درد پرده پکارت را کمتر احساس کنید و یا اصلا دردی نداشته باشید بهتر است در صورت تنگ بودن دهانه واژن آن را با کرم و ژل تسهیل کننده و با اسپری بی حس کننده برای رابطه جنسی آماده کنید.

به خاطر داشته باشید که تحرک شما و خروج ترشحات از دهانه واژن باعث نرم شدن دهانه واژن و آسانی رابطه جنسی شما می شود. گاهی پرده بکارت با یک یا نهایت دو بار نزدیکی به طور کامل پاره می شود و هر بار قسمتی از آن با کمی خونریزی از بدن خارج می شود. همچنین این مسئله را توجه داشته باشید که بدون پاره شدن پرده بکارت اسپرم ریخته شده می تواند موجب بارداری شما شود زیرا که اسپرم می تواند از سوراخ پرده خارج شده و به سمت تخمدان ها رفته و موجب بارداری در شما شود یعنی امکان بارداری با وجود پرده سالم هم وجود دارد.

خونریزی پرده بکارت

پیش تر گفتیم که در اولین رابطه جنسی امکان خونریزی پرده بکارت وجود دارد که علت آن خشک بودن واژن و دخول سریع می باشد البته در برخی از خانم ها این خونریزی در حد تنها چند قطره می باشد. بعد از حدود یک هفته، لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته می شوند.

مسئله مهمی که باید به آن اشاره داشته باشیم این است که لبه های پارگی پرده بکارت چون آزاد هستند به هم اتصالی نداشته و هرگز جوش نمی خورند. بنابراین اگر دو تکه پاره شده پرده بکارت به هم دوخته شود محل های ترمیم به صورت یک اسکار برجسته مشخص خواهد شد.

باز هم تاکید می کنیم که پرده بکارت تنها بر اثر ضربه مستقیم و مقاربت پاره می شود و هیچ مسئله دیگری نمی تواند باعث پاره شدن و درد پرده بکارت شود

درد پرده بکارت
خونریزی پرده بکارت

بعد از پارگی پرده بکارت چه کنیم؟

شاید راه حل های بسیاری برای کاهش درد پرده بکارت در اولین رابطه جنسی وجود داشته باشد ولی ممکن است بعد از آن ناراحتی های برای شما به وجود آید. شما می توانید برای مقابله با درد و خونریزی بعد از اولین رابطه جنسی که دارید از مُسکن های بدون نسخه استفاده نمایید. البته اگر سن شما کمتر از 19 سال می باشد به هیچ وجه از آسپرین استفاده نکنید

در صورتی که خونریزی داشتید بهتر است تا چند روز از پد بهداشتی استفاده کنید. فقط در صورتی که بعد از رابطه درد شدیدی داشتید باید به پزشک مراجعه کنید.

3.1/5 - (14 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − یک =