سکستراپی » مقالات سکستراپی » نشانه های ارضا شدن در زنان و مردان چگونه است؟

نشانه های ارضا شدن در زنان و مردان چگونه است؟

ارضا شدن در زنان و مردان چگونه است؟

افراد بسیاری با مراجعه به کلینیک سکستراپی دکترنجات از مشاوران ما این سوال را پرسدیه اند که نشانه های ارضا شدن در زنان و مردان چگونه است؟ و چطور می توانند در حین انجام رابطه جنسی متوجه شوند که شریک جنسی آن ها ارضاء شده است؟

زندگی جنسی چیست؟

یک زندگی جنسی شاد قسمت مهمی از یک زندگی پر از رضایت است. معنای زندگی جنسی شاد، ذهنی است. زیرا خواسته ها، انتظارات و نیازهای جنسی انسان ها بایدیگر متفاوت می باشد و با افزایش سن موارد رضایت جنسی در انسان ها تغییر می کند.

برخی از افراد مایلند روزانه رابطه جنسی برقرار کنند، در حالی که افراد دیگر هستند که از انجام رابطه جنسی گریزان هستند.

 ارگاسم یا ارضا شدن به چه معنا است؟

در تعریف ساده می توان گفت: ارضا شدن یا همان ارگاسم احساس گذرای حداکثر لذت بردن از رابطه جنسی می باشد که با تغییرات فیزیولوژیک بدن همراه می باشد.

ارضا شدن در آقابون همراه با به انزال رسیدن می باشد که تشخیص دادن آن کار سختی نیست. اما در خانم ها تشخیص اینکه به ارگاسم رسیده اند کار نسبتا سختی است.

مرحله ارگاسم یا ارضا شدن به صورت تخلیه ناگهانی فشاری که در مرحله برانگیختگی به وجود آمده درک می‌شود.

نشانه های ارضا شدن در زنان و مردان چگونه است؟

برای اینکه بهتر متوجه نشانه های ارضا شدن در زنان و مردان چگونه است؟ شوید، لازم است درباره اوج لذت جنسی در زنان و مردان نیز اطلاع داشته باشد.

میزان لذتی که زنان و مردان از رابطه جنسی خود می برند به حالت فرح بخش روانی و جسمانی آن ها بستگی دارد که این حالت در اثر تحریک جنسی به وجود می آید.

در زنان و مردان زمان به ارگاسم رسیدن متفاوت می باشد و عوارضی بروز می کند. مثلا: ضربان قلب آن ها بالا می رود  و بدن گرم می شود. البته در برخی از زوج ها در زمان به ارگاسم رسیدن لرزشی در بدن به وجود می آید که این امر طبیعی می باشد.

نشانه های فیزیولوژیک اختصاصی ارگاسم در زنان
زنان چگونه به ارگاسم می رسند؟

نشانه های فیزیولوژیک اختصاصی ارگاسم در زنان

در متن بالا به این موضوع اشاره کرده ایم که سوال بیشتر مراجعین به کلینیک سکستراپی دکتر نجات این است که نشانه های ارضا شدن در زنان و مردان چگونه است؟ و در ادامه به معرفی ارگاسم و ارضا شدن پرداختیم. همچنین اشاره کردیم که نشانه های به ارگاسم رسیدن در زنان و مردان متفاوت می باشد.

حال می خواهیم اشاره ای داشته باشیم به مواردی که با مشاهده کردن آن ها می توانید متوجه شوید که شریک جنسی( زنان) شما به ارگاسم رسیده اند.

زمانیکه خانم ها در رابطه جنسی به ارگاسم میرسند از انقباضات ریتمیک و ریفلاکسی در عضلات کف لگن و اطراف واژن، پرینه و مقعد مشخص می باشد.

ارگاسم یا ارضا شدن از طریق اثر روانی ( از بین رفتن مرزها و جدایی ) و اثر فیزیولوژیک (آزادسازی اکسی‌توسین) باعث نزدیکی زوج می‌شود.

  • تغییر رنگ پیدا کردن لب خانم ها
  • انقباض واژن، رحم و اسفنکتر مقعد
  • رفع احتقان آرئول
  • افزایش شدت نبض واژن
  •  افزایش سطح پرولاکتین

مواردی که در متن بالا نام برده شده اند از نشانه های به ارگاسم رسیدن خانم ها می باشد.

نشانه های ارضا شدن مردان

از نشانه های به ارگاسم رسیدن آقایون می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • سفت شدن آلت تناسلی
  • ترشح آب دهان
  • بالا رفتن میزان تنفس
  • سست شدن اعضای بدن
تفاوت به ارگاسم رسیدن زن و مرد
ارگاسم رسیدن مردان
عوامل روانشناختی، جسمی و دارویی

بدون شک نمی دانید که در به ارگاسم رسیدن زنان و مردان موارد مختلفی دخیل می باشند. عوامل روانشناختی، جسمی و دارویی یکی از همان مواردی هستند که در به ارگاسم رسیدن و عملکرد جنسی تأثیر می باشند.

در ادامه به مواردی که بر عوامل روانشناختی، جسمی  عملکرد جنسی تأثیر گذار می باشند اشاره کرده ایم.

  1.  آسیب به سیستم عصبی (مانند ستون فقرات)
  2. آسیب به سیستم تولید مثل
  3. افسردگی
  4. داروهای ضد افسردگی
  5. جراحی روی اندام های تولید مثل(برداشتن رحم)
  6. دیابت
  7. بی اختیاری ادرار
  8. آندومتریوز
  9. بیماری قلب و عروقی
  10. فشار خون
  11. چاقی و دور کمر بزرگ
  12. کنترل بارداری هورمونی
  13. فعالیت بدنی

تفاوت به ارگاسم رسیدن زنان و مردان

خب، تا به اینجای کار برایتان درباره نحوه به ارگاسم رسدن زنان و مردان ونشانه های ارگاسم رسیدن آن ها را برایتان شرح دادیم. اما درباره تفاوت این دو با هم صحبت نکرده ایم.

در هنگام رسیدن به اوج لذت جنسی( در زنان و مردان) هورمون های یکسانی ترشح می شوند و بر عملکرد مغز آن ها تاثیر می گذارند اما نکته مهم که باعث تفاوت این دو با هم شده است زمان رسیدن به اوج لدت جنسی، انزال، انقباضات در حین ارگاسم، ارگاسم برای بارداری و ارگاسم مجدد می باشد.

زمان رسیدن به ارگاسم

در رابطه جنسی زمان به ارگاسم رسیدن زنان و مردان با یکدیگر متفاوت می باشد و این مسئله می تواند از نشانه هایی باشد که در رابطه جنسی خود مشاهده کرده اید. زنان معمولا تا 20 دقیقه و مردان تا 15 دقیقه به ارگاسم می‌رسند.

انزال

تفاوت دوم در به ارگاسم رسیدن زنان و مردان مرحله انزال می باشد.در مردان، انزال که شامل اسپرم و مایع است، از بدن خارج می‌شود، ابن مسئله در زنان متفاوت می باشد و فقط ترشحات واژن افزایش پیدا می‌کند.

انقباضات در حین ارگاسم

در مردان و زنان، انقباضات در حین ارگاسم وجود دارند، اما ممکن است انقباضات زنان، چند صدم ثانیه بیشتر باشد.

ارگاسم برای بارداری

زمانیکه شما از رابطه جنسی که برقرار کرده اید تمایل دارید که بچه دار شوید حتما باید مرد به اوج لذت جنسی برد تا اسپرم از بدنش خارج شود در صورتی که در این مورد به ارگاسم رسیدن خانم ها لزومی ندارد.

ارگاسم مجدد

خانم‌ها می‌توانند در طول روز و یا حتی پشت سر هم چند بار ارضاء شوند و به ارگاسم برسند، اما در مردان چنین چیزی دیده نمی‌شود.

نشانه های ارضا شدن در زنان و مردان چگونه است؟
ارگاسم برای بارداری
در نهایت اینکه

ما، در کلینیک سکستراپی دکتر نجات سعی کرده ایم که شما را با موادی که در این مقاله برایتان شرح داده ایم در رسیدن به پاسخ به این سوال که نشانه های ارضا شدن در زنان و مردان چگونه است؟ راهنمایی کرده باشیم.

در صورتیکه در این مورد سوال، انتقاد و پیشنهادی دارید می توانید از طریق سایت drnejatclinic.com با ما در ارتباط باشید.

[faq title=”سوالات مربوط به نشانه های ارضا شدن در زنان و مردان چگونه است؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چرخه واکنشهای جنسی چند مرحله می باشد؟” number=”1″]مرحله انگیزش (تحریک)، مرحله پلاتو (دوام برانگیختگی جنسی)، مرحله اوج لذت جنسی و مرحله آرامش از چرخه واکنش های جنسی می باشد.[/faq_item][faq_item title=”چه مواردی باعث تاثیر بر ارگاسم زنان می شود؟” number=”2″]سن، تحصیلات، کلاس اجتماعی، مذهب، شخصیت و ارتباطات بین فردی عوامل روانی اجتماعی هستند كه روی توانایی ارگاسم تاثیر دارند.[/faq_item][faq_item title=”خانم ها به ارگاسم رسیدن خود را چگونه نشان می دهند؟” number=”3″]ارگاسم و رسیدن به اوج لذت جنسی، هیجان و لذت زیادی دارد. برخی از خانم‌ها، هیجانات را به صورت گریه کردن و یا خندیدن شدید بروز می‌دهند.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =