سکستراپی » مقالات سکستراپی » میل جنسی در دوران بارداری

میل جنسی در دوران بارداری

میل جنسی

بارداری می تواند در رابطه جنسی تاثیر قابل توجهی داشته باشد. افزایش پیدا کردن میل جنسی و یا حتی کاهش این میل و حتی تحریک شدن برای رابطه جنسی در این دوران می تواند متغییر باشد.
ما در این مقاله می خواهیم درباره میل جنسی در دوران بارداری اطلاعاتی را در اختیار شما دوستان و همراهان کلینیک سکستراپی آگاهپه قرار دهیم.

میل جنسی در دوران بارداری

اغلب خانم ها در دوران بارداری میزان تحریک و میل جنسی بیشتری دارند و ارگاسم های بهتری دارند البته این موضوع در تمام خانم های باردار یکسان نبوده و در برخی این وضعیت برعکس می باشد. اما چندین حالت مشترک در تمام خانم های باردار وجود دارد که تغییرات میل جنسی را در دوران بارداری توصیف می کند.

برخی از خانم ها به دلیل افزایش هورمون های بارداری همچون استروژن و پروژسترون و با افزایش جریان خون در سینه و اندام تناسلی خود در دوران بارداری بیشتر از دوران قبل از بارداری حساس می شوند تا جایی که اولین ارگاسم آن ها در دوران بارداری اتفاق می افتد. این امر به خاطر جریان زیاد خون و به کار بردن روش های متفاوت برای تحریک شدن می باشد.

در دوران بارداری میزان ترشحات واژینال افزایش پیدا خواهد کرد اما تغییرات هورمونی باعث تند شدن بو و طعم آن می شود.

میل جنسی در بارداری
رابطه جنسی در بارداری

حالت های مناسب نزدیکی در دوران بارداری

تغییراتی که در بدن شما زمان بارداری به وجود می آید ممکن است که باعث شود که نتوانید مانند قبل با همسر خود رابطه داشته باشید. در چنین حالتی برای اینکه بتوانید راحت ترین حالت رابطه جنسی را داشته باشید می توانید راه های مختلف را آزمایش کنید.

با بالا رفتن دوران بارداری بدون شک شکم شما نیز رشد خواهد کرد و این موضوع مانع از آن می شود که بتوانید همسر خود را در زمان رابطه روی بدنتان بگیرید و نتوانید در ماه های آخر بارداری بر روی شکم بخوابید پس بهتر است این روش داشتن رابطه از پشت رانیز فراموش کرده و دنبال روش های دیگری باشید.

شما می توانید با قرار گرفتن روی همسرتان و خوابیدن به پهلو مشکلات رابطه جنسی را در دوران بارداری خود تا حدی کاهش دهید.

اگر میل جنسی در دوران بارداری خود ندارید و یا اینکه پزشک شما توصیه کرده است که رابطه نداشته باشید به خاطر داشته باشید که می توانید همسر خود را در آغوش گرفته و او را ببوسید و از راه های دیگری برای بروز احساسات خود نسبت به همسرتان استفاده کنید

تاثیر بارداری روی میل جنسی

میل جنسی در دوران بارداری در سه ماه نخست و سه ماه پایانی کاهش پیدا می کند و تغییرات بسیاری را به همراه دارد. میزان بالای استروژن و پروژسترون و افزایش جریان خون در ناحیه دستگاه تناسلی از عواملی هستند که می تواند میزان میل جنسی را در شما افزایش دهد.

عواملی همچون حالت تهوع، ضعف، استرس و تغییرات فیزیکی نیز می توانند میزان میل جنسی را در دوران بارداری کاهش دهند.

واکنشی که تمام خانم های باردار نسبت به تغییرات هورمونی از خود نشان می دهند بسیار متفاوت می باشد اما با تمام این تفاصیل کاهش میل جنسی خانم های باردار در سه ماه اول می باشد و در سه ماه دوم این میل افزایش پیدا کرده و در سه ماه آخر نیز مجدد کاهش پیدا خواهد کرد.

میل جنسی
خطرات رابطه جنسی در بارداری

رابطه در دوران بارداری بی خطر است؟

میل جنسی در دوران بارداری در خانم ها متفاوت می باشد اما می خواهیم بدانیم که آیا داشتن رابطه در این دوران می تواند خطرناک باشد یا خیر؟

بد نیست که بدانید اکثریت حالت های رابطه جنسی در دوران بارداری بی خطر می باشند. رابطه جنسی هر گونه حرکتی که باعث تحریک و ارگاسم شود را به دنبال دارد به ویژه رابطه واژینال.

در دوارن بارداری بیشتر رابطه های جنسی از جمله واژینال، مقعدی و دهانی بی خطر می باشند مگر اینکه پزشک متخصص آن را برای خانم های باردار منع کرده باشد.

چه زمانی در دوران بارداری باید از داشتن رابطه جنسی پرهیز کرد؟

  • خطر سقط جنین وجود داشته باشد
  • خونریزی واژینال غیر طبیعی باشد
  •  پاره شدن کیسه آب و یا چکه کردن مایع آمنیوتیک
  • پایین بودن جفت
  • علائم زایمان زودرس مشاهده شود
چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + شانزده =