سکستراپی » مقالات سکستراپی » مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی

مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی

رابطه جنسی مناسب

داشتن رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک زناشویی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. پیشنهاد می کنم اگر شما هم در دسته افرادی هستید که در رابطه جنسی با همسرشان به مشکل برخورده اید و از این موضوع رنج می برید در این مقاله با ما همراه باشید تا با برخی از مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی بیشتر آشنا شوید تا با جلوگیری و حل آن ها رابطه جنسی سالمی را بتوانید با همسرتان برقرار نمایید.

مسائل جنسی از عوامل اصلی طلاق در ایران است. کارشناسان بر این عقیده هستند که عدم آگاهی و شناخت این مسئله می تواند برای زوج ها مشکل ساز باشد و عدم آگاهی در این باره زیر مجموعه جدیدی را به نام ” ناهمسانی جنسی” تشکیل می دهد که عمده ترین مشکل زوجین در روابط جنسی می باشد.

دلایل بی میلی در رابطه جنسی

برخی موارد در زوجین وجود دارد که گاهی باعث می شود برای برقراری رابطه جنسی بی میل شوند و هیچگونه تمایلی به برقراری این رابطه نداشته باشند.

از دلایل بی میلی در رابطه جنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استرس زیاد
  • خستگی
  • افسردگی
  • کم کاری تیروئید
  • تغذیه نامناسب
  • مصرف داروهای جدید
  • کم آبی
  • نداشتن حس خوب
  • ضعیف بودن هورمون ها
  • برطرف نشدن نیازها
درمان بی میلی جنسی
بی میلی جنسی

مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی

اختلالات و مشکلات جنسی بسیار زیاد می باشند و آمارهای پزشکی نشان داده است چیزی نزدیکی به 30 درصد از افراد جامعه در طول زندگی خود با این مشکلات و اختلالات روبرو می شوند. اختلالات سلامت جنسی افراد را نیز به خطر می اندازد.

شاید خیلی ها به این موضوع توجه ای نداشته باشند که روابط جنسی در حقیقت مایه دوام زندگی می باشد و به راحتی از آن گذر کنند.

تحقیقاتی که توسط یکی از دانشگاه ها صورت گرفته شده است نشان داده است که 60 درصد زوج هایی که برای طلاق به دادگاه های خانواده مراجعه می کنند از روابط جنسی با همسرشان رضایت ندارند.

این افراد برای دوام زندگی خود به انواع و اقسام داروها و محصولات جنسی نیز روی آورده اند ولی هیچگونه نتیجه ای بدست نیاورده اند.

اختلالات درمان جنسی معمولا ترکیبی از درمان های دارویی و غیر دارویی می باشد که با مراجعه به کلینیک های سکستراپی و درمان های روانشناختی برطرف خواهند شد.

برخی از زن ها سرد مزاج هستند که این موضوع هیچ منشا جسمی ندارد بلکه علت آن را باید جای دیگر در زندگی جستجو کنید مثلا بی عاطفگی همسر، استرس زندگی، اختلالات جنسی شوهر، افسردگی و…. این قبیل افراد خودسرانه و برای رفع مشکل خود به انواع داروهای جنسی روی می آورند. که این موضوع از مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی می باشد.

افراد در بیشتر مواقع سعی می کنند تا حد ممکن و تا جایی که می توانند با مشکل کنار بیایند در صورتیکه نمی دانند اختلالات جنسی آرام و آهسته پایه زندگی مشترک آن ها را سست می کند.

نکاتی که به رابطه زناشویی آسیب می زند

بسیاری از زوج ها تمام تلاششان بر این است که رابطه جنسیشان بعد از گذشت سال ها و یا به خاطر داشتن فرزند تا حدودی کاهش پیدا کند و یا اینکه کیفیت خود را از دست دهد.

اما این کار از لحاظ روانشناسی و پزشکی درست نمی باشد و باید برای داشتن یک رابطه موفق و دوام زندگی مشترک از کارهایی که باعث می شوند رابطه جنسی شما با همسرتان آسیب ببیند دوری کنید.

نکاتی که دررابطه جنسی زناشویی باید از آنها پرهیز کنید شامل:

  1. صحبت کردن درباره مسائل جدی
  2. همراه داشتن تلفن در تخت خواب
  3. کار کردن در اتاق خواب
  4. محل بازی بچه ها

صحبت کردن درباره مسائل جدی

به خاطر داشته باشید برای اینکه بتوانید رابطه جنسی مناسبی را با همسرتان داشته باشید به هیچ عنوان درباره مسائلی همچون مدرسه فرزندان، اجاره خانه و یا مسائل کاری در تخت خواب صحبت نکنید.

صحبت کردن درباره روابط دیگر در زمان برقراری رابطه تمام حس و حال شما را خواهد گرفت و باعث بالا رفتن اضطراب در شما می شود و ممکن است کارتان به بحث و دعوا بکشد.

مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی
نکات آسیب رسان به رابطه جنسی

همراه داشتن تلفن در تخت خواب

گزارشات متعددی که در این باره صورت گرفته است، نشان داده است که یک سوم زوج ها تلفن همراه خود را با خودشان به تخت خواب می برند و همین موضوع باعث می شود که آمار مشکلات زناشویی افزایش پیدا کند.

زمانیکه شما در کنار همسرتان به تخت خواب می روید ولی در فضاهای مجازی غرق هستید باعث می شود که توجه شما به همسرتان کم شود و محیط تخت برایتان بی ارزش می شود.

بردن تلفن همراه به تخت خواب باعث می شود که رابطه جنسی خوبی را نتوانید با همسرتان برقرار کنید و این نیز خود از مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی می باشد.

کار کردن در اتاق خواب

هیچ ایرادی ندارد اگر میز کار شما در اتاق خوابتان است و مجبور هستید که مدت زمانی را در اتاق خواب به انجام کارهای خود مشغول باشید اما باید حواستان باشد که این زمان را مدیریت کنید و اجازه ندهید که زمان کار کردنتان با زمان داشتن رابطه جنسی با همسرتان تداخل پیدا کند.

محل بازی بچه ها

هرگز اجازه ندهید که فرزندان شما از اتاق خوابتان به عنوان مکانی برای بازی و درس خواندن خود استفاده کنند. وسایلی که در اتاق خوابتان وجود دارد مانند تلویزیون متعلق به شما می باشد نه فرزندانتان.

حتی در طول روز هم فرزندان اجازه این را ندارند که به اتاق خواب شما وارد شوند و باید به گونه ای با آن ها رفتار کنید که برای داخل شدن به اتاق از شما اجازه بگیرند البته فراموش نکنید که رفتار شما نباید حس کنجکاوی فرزندانتان را برانگیزد.

یک رابطه جنسی خوب چگونه ایجاد می شود؟

بدون شک برای بسیاری از شما زوج های عزیز این سوال پیش خواهد امد که از دیدگاه یک متخصص سسکتراپ رابطه جنسی خوب چگونه ایجاد می شود که شما نتوانسته اید آنطور در زندگی زناشویی خود برخورد کنید؟!

طبق نظر این متخصصین رابطه جنسی، رابطه ای است که به عنوان صمیمیت احساسی و فیزیکی بین زوجین می باشد که برای بهتر شدن این رابطه نیاز است برخی ویژگی ها را رعایت کنید.

از جمله ویزگی هایی که میتوان آن ها را به عنوان یک رابطه جنسی ایاده آل معرفی کرد به شرح زیر می باشند.

  • رابطه ای که آزادانه انتخاب شده باشد نه از روی اجبار
  • رابطه ای که درباره عواقب آن آگاهانه فکر شده باشد
  • مطمئن بودن و امنیت در رابطه جنسی
  • احترام هر دو طرف رعایت شده باشد
  • مراقبت و موذد اهمیت قائل شدن هر دو طرف نسبت به این موضوع
مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی
روانشناسی مشکلات زناشویی
در نهایت اینکه

همانطور که قبل تر هم اشاره کرده ایم یکی از موارد بسیار مهمی که باعث از هم پاشی بسیاری از زندگی های مشترک می شود رابطه جنسی است.

زوج های زیادی هستند که درباره مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی اطلاعات چندان زیادی ندارند و فکر می کنند اگر بتوانند نیاز جنسی شریک خود را برطرف کنند کار بسیار بزرگی کرده اند.

به خاطر داشته باشد که برقراری رابطه جنسی تنها بخشی از زندگی مشترک شما می باشد و زمانیکه هر دو طرف نسبت به این رابطه تمایل داشته باشند دوام زندگی بیشتر خواهد شد.

شما زمانیکه می توانید به درستی مشکلات مربوط به زندگی زناشویی خود را برطرف کنید که بخوبی درباره نیازهای جنسی شریک زندگی خود اطلاعات دقیقی داشته باشید.

مشاوران و همکاران ما نیز برای کمک و مشورت رسانی به شما عزیزان از طریق سایت drnejatclinic.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

[faq title=”سوالات مربوط به مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا مشکلات جنسی برای زوجین طبیعی است؟” number=”1″]

شما نیز نیازی به اختلالات جنسی ندارید تا به این مشکل دچار شوید. خستگی جنسی، عدم صمیمیت، تمایل کم و رابطه جنسی بدون شور و شوق، تحولات شایع و اجتناب ناپذیری هستند.

[/faq_item][faq_item title=”چه چیزی باعث ازدواج بدون رابطه جنسی می شود؟” number=”2″]ازدواج به دلایل مختلف بدون رابطه جنسی می شود. دلایل شایع عبارتند از: عدم تمایل، افسردگی پس از زایمان، درگیری مکرر زناشویی، یا بحران زناشویی.
[/faq_item][faq_item title=”علل شایع از دست دادن میل جنسی در زنان چیست؟” number=”3″]مسائل مربوط به روابط بین فردی. مشکلات عملکرد شریک ، عدم رضایت عاطفی از رابطه ، تولد فرزند و مراقبت از یک دوست عزیز می تواند میل جنسی را کاهش دهد.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =