سکستراپی » مقالات سکستراپی » مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره پیش از ازدواج

مشاوره ازدواج

مشاوره ی پیش از ازدواج

خانواده با ازدواج یک زن و مرد تشکیل می شود، هدف از ازدواج رسیدن به آرامش است و فایده ی خانواده در ایجاد این آرامش و سلامتِ روان یک فایده ی منحصر به فرد است، بنابراین هیچ چیز نمی تواند جای خانواده را برای آدمی بگیرد.

ارزیابی جنسی پیش از ازدواج

یکی از کارهایی که در کلینیک سکستراپی صورت می گیرد ارزیابی جنسی قبل از ازدواج می باشد. در این مرکز پزشکی متخصصین و مشاوران بسیاری وجود دارند که با دلسوزی ساعت های بسیاری را برای مراجعین خود می گذارند تا بتوانند آن ها را برای شروع یک زندگی جدید بهتر راهنمایی نمایند.

با توجه به اینکه این روزها آمار طلاق در کشورما متاسفانه روز به روز در حال افزایش می باشد و با تحقیقات بدست آمده می توان گفت که نیم بیشتر این جدایی ها به خاطر نداشتن اطلاعات کافی درباره روابط جنسی می باشد مشاوره قبل از ازدواج اهمیت بسیاری پیدا کرده است.

این مرکز به شما نمی گوید که با هم ازدواج کنید و با ازدواج نکنید. بلکه شما را راهنمایی خواهند کرد تا شناختتان نسبت به یکدیگر را کامل تر کرده و در صورت نیاز نیز آموزش هایی را به شما می دهند.

قبل از ازدواج بدانید

قبل از اینکه بخواهید یک زندگی مشترک و جدید را آغاز کنید نیاز است که یک سری اطلاعات لازم را برای شروع زندگی جدید بدانید.

تا زمانیکه با فرد مورد نظر به قول معروف زیر یک سقف نروید نمی توانید با قاطعیت تمام بگویید که خوشبخت ترین فرد در زندگی مشترک هستید و یا برعکس.

هیچ یک از زوج های جوان شناخت کامل و دقیقی از فردی که می خواهند با آن زندگی مشترک خود را آغاز نماید ندارند. بنابراین قبل از شروع زندگی مشترک نیاز است که مشاوره قبل از ازدواج را انجام دهید تا بهتر بتوانید برای زندگی جدید آماده شوید.

در مشاوره قبل از ازدواج به شما کمک خواهد شد تا با برخی از خصوصیات شریک زندگی آینده خود بهتر آشنا شده و در صورت نیاز برای رفع آن ها اقدام نمایید.

در دنیای پیچیده ی امروز برای تشکیل یک خانواده ی موفق که بتواند آرامش و سلامت روان انسان را تامین کند به تنهایی نمی توان تصمیم گرفت و انتخاب کرد، این جاست که لزوم مشاوره ی پیش از ازدواج معلوم می گردد.

در مشاوره ی پیش از ازدواج که یک امر بسیار تخصصی است، مشاورِ متخصص به زن و مرد کمک می کند تا بتوانند بهترین تصمیم را بگیرند و انتخاب درستی داشته باشند، در واقع به آن ها کمک می کند تا ازدواجی پایدار و آرامش بخش را تجربه کنند.

اهمیت مشاوره پیش از ازدواج
مشاوره

فرایند مشاوره ی پیش از ازدواج در مرکز سکستراپی

در مرکز سکستراپی مشاورین متخصص و دلسوز ساعت ها وقت می گذارند و  زن و مرد را راهنمایی می کنند.

به این صورت که در مراجعه ی اول، مشاور با هر دو وارد گفتگو شده و معیارهای صحیح انتخاب همسر را یکی یکی بررسی می کند و در پایان جلسه از هر دو طرف می خواهد برای جلسه ی بعد معیارهای اصلی و خط قرمز های خود را بنویسند و بیاورند. در پایان مراجعه ی اول تست شخصیت  از آن ها گرفته می شود .

در مراجعه ی دوم مشاورِ پیش از ازدواج  معیارهایی که نوشته اند بررسی می کند و در حین مشاوره ریزفاکتورهای پرخطر که در آینده مشکل ساز خواهد شد را به هر دو اعلام می کند همچنین تست شخصیت را بر اساس پاسخی که روانسنجی اعلام کرده تحلیل می کند. در پایان جلسه دوم تست مزاج  گرفته می شود .

همچنین در پایان مراجعه ی دوم بحث معیارها جمع بندی می شود و مشاورِ پیش از ازدواج آن ها را راهنمایی می کند که چطور می توانند آموزش ببینند تا ریزفاکتورهای پرخطر را حل کنند.

در مراجعه ی سوم ابتدا روانپزشکِ مرکز دو نفر را می بیند و از نظر خلق چِک می کند بعد پرستار آقا مرد را و ماما زن را از نظر عضلات ارزیابی می کنند و به روانپزشک گزارش می دهند و بعد از گزارشات، روانپزشک آن ها را جدا جدا ، با پرسیدن سوالاتی ارزیابی جنسی می کند.

ارزیابی جنسی پیش از ازدواج از خدمات منحصر به فرد در مرکز سکستراپی است.

همچنین در صورت تمایل مشاوره ی ژنتیک هم انجام شده و در صورت نیاز ارجاع داده می شوند.

در مرکز سکستراپی به کسی نمی گویند با هم ازدواج کنید یا ازدواج نکنید!

بلکه به آن ها در شناخت همدیگر و چه بسا شاخت خود کمک می کنند و در صورت وجود ریزفاکتورهای پرخطر آن ها را  به سمت مشاوره و آموزش هدایت می کنند تا زندگیِ باثبات و آرام و با نشاطی را شروع کنند.

مشاوره پیش از ازدواج امری تخصصی است که زوج را به سمت یک زندگی پایدار و موفق سوق می دهند .

 

مشاوره ازدواج
اهمیت-ازدواج

مصاحبه پیش از ازدواج در دپارتمان روان درمانی

برای آنکه بتوانید یک ازدواج موفق داشته بشید، بهتر است با یک متخصص سکستراپ جهت مصاحبه پیش از ازدواج مراجعه کنید. شما می توانید به کلینیک دکتر نجات برای این کار مراجعه کنید. مشاوره پیش از ازدواج در کلینیک دکتر نجات در سه جلسه برگزار می شود. نکاتی که در این جلسات گفته می شود به شرح زیر است:

  1. جلسه اول
    • مصاحبه اولیه با هر زوج به صورت جداگانه
    • انجام آزمون های نئو، شناختی، سلامت رون، اختلالات جنسی
    • ارزیابی لگن
    • نقشه مغزی
  2. جلسه دوم
    • بررسی زوجین از نظر آیتم های دیگر
    • تفسیر آزمون ها و بررسی آن ها در جلسه
    • ویزیت روانپزشک
  3. جلسه سوم
    • توصیه به حل مشکل در صورت وجود
    • آموزش مهارت ها به زوجین
    • اعلام نتیجه کلی به زوج
مصاحبه پیش از ازدواج
مشاوره پیش از ازدواج
چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 6 =