سکستراپی » مقالات سکستراپی » غلبه بر ترس و استرس در اولین رابطه جنسی

غلبه بر ترس و استرس در اولین رابطه جنسی

راه های غلبه بر ترس و استرس در اولین رابطه جنسی

زوج های جوان زیادی هستند که با مراجعه به کلینیک سکستراپی درباره ترسی که نسبت به اولین رابطه جنسی دارند صحبت می کنند و نمی دانند که چطور می توانند بر این ترس غلبه کنند.

برای اینکه با نحوه علبه بر ترس و استرس در اولین رابطه جنسی آشنا شوید در این مقاله با ما همره باشید.

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ بحث اصلی یعنی غلبه بر ترس در اولین رابطه جنسی برویم باید یک سری مطالب کوچک اما مهم را متذکر شویم. اکثریت متخصصین سکستراپ و مشاوران زوج درمانی پیشنهادی که به زوج های جوان می کنند این است که مردها باید قبل از برقراری رابطه جنسی از لحاظ عاطفی وقت و زمان کافی بگذراند تا همسرشان را نسبت به این رابطه آماده کنند زیرا که زن ها بیشتر از مردان در زمان برقرای رابطه جنسی دچار استرس و هیجانات منفی می شوند و همین مسئله باعث ترس آن خواهد شد و طبیعتا هیچ یک از زوج ها در این شرایط نمی توانند لذتی که باید را از رابطه خود ببرند.

دختر خانم های جوان که تازه ازدواج کرده اند به علت نداشتن اطلاعات و آگاهی لازم درباره نحوه انجام اواین رابطه جنسی دچار ترس و استرس می شوند و از دست دادن پرده بکارت برای آن ها ترسناک باشد. به همین دلیل است که هنگام رابطه جنسی دچار انقباض شدید مجرای تناسلی می شوند و برقراری رابطه جنسی و دخول برای آن ها بسیار سخت و حتی غیر ممکن خواهد شد.

غلبه بر ترس و استرس در اولین رابطه جنسی
فوبیای جنسی چیست

فوبیای جنسی

بدون شک تا به حال کلمه فوبیا زیاد به گوشتان خورده است. مثلا شاید شنیده باشید که فلان شخص فوبیای تنهایی دارد یا فوبیا از تاریکی دارد. فوبیا همان ترس می باشد. بنابراین فوبیای جنسی هم همان ترس از رابطه جنسی می باشد که در آن خانم ها و به ندرت آقایون ار برقراری رابطه جنسی با شریک جنسیشان می هراسند. در برخی از مواقع این موضوع به اندازه ای شدت پیدا خواهد کرد که اثرات آن تا چند سال بعد از زندگی مشترک همچنان با زوج ها خواهد بود.

نکته

درباره فوبیا یا ترس از رابطه جنسی باید بگوییم که در برخی مواقع حتی عمل جراحی هم نتوانسته است این مشکل را برطرف نماید و متاسفانه اکثریت آقایونی که همسر آن ها ترس از رابطه جنسی دارند دچار مشکلات جنسی شده اند.

علت های روانی ترس از رابطه جنسی

باید بگوییم که ترس از رابطه جنسی یک اختلال روانی جنسی به شمار می آید که برای دوام زندگی زناشویی نیاز است که راه های غلبه بر ترس و استرس در اولین رابطه جنسی را پیدا کرده و به درمان آن بپردازید.

این اختلال روانی علت های بسیاری دارد که یکی از آن ها  خاطرات و تجربیات تلخی است که در گذشته برای فرد به وجود آمده است. مواردی مثل: افسردگی، تجاور جنسی، به تعویض افتادن رابطه جنسی و….

تشدید بیماری ها

یکی دیگر از دلایلی که باعث ایجاد اختلال روانی در زنان و مردان می شود و ترس از رابطه جنسی پیدا می کنند مبتلا بودن به برخی از بیماری ها مانند: بیماری های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، اختلالات گورشی و.. می باشد که در فرد ایجاد اختلالات اضطرابی می کند و باعث می شود که روی عملکرد جنسی زن و مرد اختلال به وجود آید و منجر به زودانزالی، ناتوانی، بی میلی و ترس از رابطه جنسی می شود.

آقایون هم مانند خانم ها از اولین رابطه جنسی می ترسند
ترس آقایان از رابطه جنسی

ترس از رابطه جنسی در آقایان

ترس از رابطه جنسی تنها مختص خانم ها نمی باشد و اینگونه نیست که بگوییم که فقط خانم ها هستند که از انجام اولین رابطه جنسی وحشت دارند و می ترسند.

این مسئله برای آقایون هم ممکن است اتفاق بیافتد اما شکل آن فرق دارد. فوبیای جنسی یا ترس از رابطه جنسی در آقایون این گونه است که آن ها نمی توانند نعوظ خود را تا قبل از کامل شدن رابطه به محض نزدیکی به خاطر موارد مختلفی همچون استرس از دست می دهند

استرس می تواند به خاطر دلایل مختلفی به وجود آید و در هر سنی هم احتمال آن هست که هم خانم ها و هم آقایون دچار آن شوند ولی اغلب ابتدای ازدواج و در دوران بارداری و یائسگی خانم ها و در دوران سالمندی آقایون بیشتر است.

غلبه بر ترس و استرس در اولین رابطه جنسی

بیشتر زوج های جوان قبل از اینکه بخواهند زندگی مشترک خود را آغاز کنند به مشکلات جنسی خود پی برده و به دنبال راه های درمان آن ها هستند. اما برخی دیگر به علت اینکه از عنوان کردن مشکلات جنسی خود به دیگران خجالت می شکند با همان مشکلاتی که دارند زندگی زناشویی خود را آغاز می کنند و بدون شک با مشکل بسیاری مواجه می شوند.

یکی از بزرگترین مشکلاتی که زوج های جوان با آن مواجه هستند ترس از اولین رابطه جنسی می باشد که این مسئله در دختر خانم های جوان بیشتر است.

خب برای اینکه به این زوج های جوان کمک کنیم تا بتوانند با غلبه بر ترس و استرس در اولین رابطه جنسی قدم های لازم را بردارند باید چه کار کنیم؟

مراجعه به متخصص سکستراپ

از مهم ترین کمک هایی که می توان به زوج های جوان کرد تا بتوانند بر ترس خود در اولین رابطه جنسی غلبه کنند مراجعه کردن به مراکز سکستراپی و رفتن پیش یک متخصص سکستراپ می باشد. متخصص سکستراپ با بررسی و ارزیابی های دقیق که روی زوج ها انجام می دهد علت مشکل آنها را شناسایی کرده و در نهایت با درمان و آموزش های لازم مشکل آن ها را برطرف می نماید.

اکثریت زوج ها به خاطر اینکه در طول رابطه جنسی که دارند آنطور که باید توسط شریک جنسی خود درک نمی شوند و یا ترس از این دارند که در رابطه جنسی نتوانند شریک جنسی خود را به خوبی ارضاء کنند دچار اضطراب و ترس از این رابطه می شوند.

با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است ایجاد استرس الزاما باعث کاهش میل جنسی در فرد نمی شود و این مسئله در زنان و مردان متفاوت می باشد.

علت های روانی ترس از اولین رابطه جمسی
دلایل ترس از اولین رابطه جنسی
جمع بندی

تر ساز برقراری اولین رابطه جنسی چیزی نیست که به راحتی از آن گذر کنید و با این عقیده پیش بروید که وقتی وارد زندگی مشترک شوید این مسئله به خودی خود برطرف خواهد شد و ترس شما هم از بین خواهد رفت.

متسفانه زوج های جوان زیادی با این عقیده وارد زندگی مشترک شده اند و نتیجه آن چیزی جز جدایی نبوده است. بنابراین اگر شما هم احساس می کنید که باچنین مشکلی مواجه هستید قبل از اینکه بخواهید زندگی زناشویی خود را آغاز کنید برای رفع  این مشکل اقدام کنید. مراکز بسیار زیادی وجود دارند که در زمنیه زوج درمانی و سکستراپی فعلیت دارند و می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

 

 

 

همه چیز درباره اولین رابطه جنسی

 

 

علت اختلال ترس از رابطه جنسی

 

 

مهم ترین مشکلات جنسی در زندگی زناشویی

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =