سکستراپی » مقالات سکستراپی » علت ترس زنان از ازدواج

علت ترس زنان از ازدواج

راه مقابله با ترس زنان از ازدواج

ره های مقابله نزوج های جوان زیادی قبل از اینکه بخواهند زندگی مشترک خود را آغاز کنند برای مشاوره قبل ازدواج به ما مراجعه می کنند و درباره برخی از مسائلی که می دانند نیاز است قبل از شروع زندگی مشترک آنها را برطرف نمایند صحبت می کنند.

یکی از مشکلاتی که خانم های جوان درباره آن با متخصصین سکستراپ ما صحبت می کنند ترس از ازدواج می باشد. اما سوال اینجاست که علت ترس خانمها از ازدواج چه چیز می تواند باشد؟

با ما در کلینیک دکتر نجات همراه باشید تا درباره علت ترس زنان از ازدواج بیشتر صحبت کنیم.

ترس از ازدواج

درحقیقت باید بگوییم که ترس از ازدواج نوعی ترس غیر واقعی می باشد که بیشتر خانم ها با آن مواجه هستند. ترس از پیمان بستن، تعهد دادن و…

ترس از ازدواج برای تمام دخترهای جوان وجود دارد. اینکه بخواهند خانه پدری خود را ترک کنند و خودشان خانم خانه دیگری شوند که طبیعتا بار مسئولیت هایشان به مراتب سنگین تر خواهد شد.

اما باز هم نمیتوان به آن ها خُرده گرفت. بنابراین برای خلق کردن یک رابطه اطمینان بخش وصمیمی با شریک زندگی باید با این نوع ترس ها روبرو شوید و خود را برای یک زندگی جدید آغاز کنید.

دلایل ترس از ازدواج در خانم ها
ترس از ازدواج در خانم ها

[faq title=”سوالات شما” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”ترس از ازدواج طبیعی است؟” number=”1″]

باید بگوییم که ترس از ازدواج هم د رخانم ها و جود دارد و هم در آقایون و این یک امر غیز طبیعی می باشد چرا که هر دو فرد فکر می کنند با ازدواج کردن دیگر آن آدم سابق نیستند و به شخص دیگری قرار است تبدیل شوند.

[/faq_item][faq_item title=”چطور بر ترس از ازدواج غلبه کنیم؟” number=”2″]

برای اینکه بتوانید بر ترس از ازدواج غلبه کنید ابتدا باید مواردی که باعث ترس شما شده اند را ریشه یابی کنید و با مراجعه به مراکز مشاوره قبل از از آن ها بخواهید که در این زمینه به شما راهنمایی داده و شما را کمک کنند.

[/faq_item][faq_item title=”آیا داشتن رابطه جنسی می تواند از دلایل تر س ازدواج باشد؟” number=”3″]

طبیعتا رابطه جنسی هم از مواردی است که می تواند باعث ترس در خانم ها و برخی از آقایون شود و به همین خاطر به مسئله ازدواج فکر نکنند اما این مسئله هم می تواند با یک مشاوره قبل از ازدواج برطرف شده و دیگر ترسی از این موضوع برای شروع یک زندگی مشترک نه در خانم ها و نه در آقایون وجود داشته باشد.

[/faq_item][/faq]

علت ترس خانم ها از ازدواج
ترس از آغاز زندگی مشترک

دلایل ترس از ازدواج

بدون شک شنیده اید که می گویند ازدواج مانند هندوانه در بسته می مانند که نمی دانید شیرین و قرمز است یا سفید و بی مزه.

انسان ها نمی دانند که با ازدواج کردن آن ها چه اتفاقی قرار است بیافتد و با چه چیزهایی مواجه خواهند شد به همین خاطر است که اغلب دخترهای جوان ترس از ازدواج دارند.

تشکیل یک خانواده مستقل، ایجاد رابطه جدید با افراد جدید مواردی هستند که برای آن دسته از افرادی که در خلوت خودشان زندگی آرامی داشته اند کمی سخت است.

علت ترس زنان از ازدواج این است که همسر آنها به فضای تنهایی آن ها احترام نگذارد. بالاخره این نیاز هر شخصی است که گاهی در زندگی زناشویی خود بخواهد و لازم داشته باشد که مدتی را تنها باشد. پس باید به این نیاز همسر و شریک زندگی خود احترام بگذارید.

چرا که در این صورت مجبور خواهید بود با یک فرد درونگرا با یک فرد برونگرا زندگی کنید و نتوانید با درک درست او زندگی مشترک خوبی داشته باشید.

از دیگر دلایلی که موجب ترس خانم ها در ازدواج می شود این است که احساس می کنند بعد از ازدواج از هدف هایی که دارند دور شده و نمیتوانند به آن ها برسند.

خب باید به شما دوستانی که این باور را دارید بگوییم که ازدواج به شما ارزش و اعتبار جدیدی می دهد و ممکن است برخی از ارزش های و اعتبارهای قبلی شما را بگیرند اما این ها دلیل بر این نمی شود که شما از اهداف خود دور و جدا بیافتید.

پس می توانم به جرات بگوییم که ازدواج باعث نمی شود که شما دچار ورشکستگی عاطفی، شخصیتی یا معنوی ‌شوید بلکه ارزش‌ها و داشته‌هایتان تغییر می‌کند.

دلایل ترس از ازدواج
ترس از تعهد

راه های مقابله با ترس از ازدواج

خب حال که دانستید ترس از ازدواج یک امر غیر طبیعی است و علت ترس خانم ها از ازدواج را نیز دانستید می خواهیم به سراغ راه های مقابله با آن برویم وبگوییم که چطور می توانید با ترس از ازدواج مقابله و مبارزه کنید.

  • خواسته های خود را تعیین کنید
  • ار تقسیم کردن زندگی خود با فرد دیگری مطمئن شوید
  • به این درک برسید که هیچ چیزی بعد از ازدواج قرار نیست که تغییر کند
  • تصمیم خود را درست بگیرید. اینکه واقعا با شخصی که انتخاب کرده اید می خواهید زندگی کنید و کسی که برای زندگی مشترک خود انتخاب کرده اید فرد مورد نظر شما می باشد
  • از برعهده گرفتن مسئولیت های جدید واهمه نداشته باشید و خود را برای پذیرش آن ها آماده کنید
راه های مقابله با ترس ز ازدواج
مشاوره قبل از ازدواج

جمع بندی

در نهایت اینکه باید بدانید قرار نیست که با ازدواج کردن چیزی در زندگی شما تغییر کند. تنها فرقش این است که دیگر خودتان خانم خانه هستید و مسئولیت زندگی را بردوش دارید. که بدون شک مسئولیت این زندگی تنها بر دوش شما نخواهد بود و شریک زندگیتان نیر دز این مورد به شما کمک خواهد کرد.

تلاش کنید قبل از اینکه وارد زندگی مشترک شوید ترس خود را و علت ترس از ازدواج را در خود ریشه یابی کنید و برای رفع آنها حتما به مشاور مراجعه کنید.

مشاوره قبل از ازدواج می تواند کمک بسیار زیادی به شما کرده و شما بهتر و راحتر با ترس های خود کنار بیاید. شما نیاز دارید با نگاه کردن به اطراف خود متوجه شوید که چه مواردی هستند که باعث ایجاد این ترس در شما شده اند و با پیدا کردن آن ها به دنبال راه حل های برطرف کردن آن ها باشید.

مطالب مرتبط را در ادامه مشاهده کنید

علت اختلال ترس از رابطه جنسی

غلبه بر ترس و استرس در اولین رابطه جنسی

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − هفت =