سکستراپی » مقالات سکستراپی » روش های تعیین جنسیت پیش از بارداری

روش های تعیین جنسیت پیش از بارداری

روش های تعیین جنسیت پیش از بارداری

چگونه در جنسیت جنین تاثیر بگذاریم؟

یکی از دغدغه های بسیاری از زوجین تاثیر گذاشتن بر جنسیت جنین می باشد. به این معنا که پیش از بارداری تعیین می کنند که فرزندشان پسر باشد یا دختر، این مسئله راهکارهایی با احتمال بالا ندارد اما می توان تا حدی به آن امیدوار بود. روش های تعیین جنسیت جنین بیش از بارداری به تغذیه و زمان آمیزش  نیز بستگی دارند. می دانیم که که پیش از این احتمال پسر یا دختر بودن جنین برابر بوده است.

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این امکان فراهم می باشد که درصد دختر بودن یا پسر بودن جنین افزایش یا کاهش پیدا کند. قابل توجه است که برای پسر شدن بچه در برخی موارد تفاوت هایی با دختر شدن آن دارد. یکی از دلایل تعیین جنسیت، جلوگیری از به ارث رسیدن مشکلات ژنتیکی مربوط به جنسیت می باشد به این معنا که فرزند را در برابر عارضه هایی که تک جنسیتی هستند مصون می گردانید.

فرآیند تعیین شدن جنسیت جنین

جنسیت جنین در همان لحظه ای شکل می گیرد که اسپرم با تخمک برخورد می کند. این مسئله به ژنوم و کدهای اسپرم بستگی دارد. در واقع تمام اسپرم ها با کروموزوم X نشانه گذاری شده اند که هر کدام می توانند حامل یک X یا Y باشند. در صورتی که اسپرم ها XX باشند جنین دختر بوده و اگر XY باشد فرزندتان پسر خواهد بود. این فرایند کاملا طبیعی و غیر ارادی صورت می گیرد در نتیجه امکان انتخاب جنسیت جنین غیر ممکن می باشد. اما امروزه با روش های تعیین جنسیت پیش از بارداری می توان با اثرگذاری بر کروموزوم ها شرایط را کنترل کرد.

فرآیند تعیین شدن جنسیت جنین
تعیین جنسیت با کروموزم

تعیین جنسیت به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل متعددی در تعیین جنسیت جنین نقش دارند که با درصد بالایی این مسئله را کنترل می کنند. این روش ها کاملا علمی و بی خطر هستند که برای انجام آنها باید به دکتر زنان و اورولوژیست مراجعه نمایید.

تنظیم PH واژن در زمان مناسب

روشی تحت عنوان شتل وجود دارد که در آن میزان PH دستگاه تناسلی تغییر می کند. در این صورت واکنش اسپرم و تخمک تغییر کرده است که می تواند در تعیین جنسیت جنین تاثیر گذارد. در این روش با قلیایی یا اسیدی کردن دستگاه تناسلی و مسیر عبور اسپرم ها می توان میزان کروموزوم های نر و ماده را مشخص کرد. برای اینکه جنین پسر باشد اسپرم ها باید در محیطی قلیایی قرار گیرند چرا که در این صورت با احتمال بالا زنده می مانند. برای داشتن فرزند پسر، زمان تخمک گذاری را برای مقاربت انتخاب نمایید. چرا که در این دوره تخمک ها نیز در محیط قلیایی قرار می گیرند.

تنظیم PH واژن در زمان مناسب
نتظیم PH واژینال

روش تعیین جنسیت پیش از بارداری با PGD

PGD از قطعی ترین روش های تعیین جنسیت پیش از بارداری می باشد، که از طریق جداسازی کروموزوم ها انجام می شود. به این صورت که کروموزوم های ماده یا نر را از سیتوپلاسم اسپرم جدا کرده و اسپرم تک جنسیتی داخل تخمک تزریق می شود. اینکار به این گونه انجام می شود که برای دختر شدن کروموزوم های XY و برای پسر شدن XX نیز از سیتوپلاسم اسپرم جدا می شوند.این لقاح خارجی در آزمایشگاه صورت می گیرد.

نقش رژیم غذایی بر جنسیت جنین

تعیین جنسیت جنین با تغذیه کمی غیر علمی بوده و با احتمال پایین بر این موضوع تاثیر می گذارد. زمان در این روش به شدت حائز اهمیت است. در واقع برای نتیجه گرفتن از این روش می بایست رژیم غذایی خود را از دو ماه پیش از مقاربت آغاز کنید. در این راهکار برای پسر شدن خوردن موز، سیب زمینی و در کل مواد غذایی شیرین و گرم توصیه می شود. برای دختر شدن نیز بهتر است سبزیجات، کلم بروکلی، بادام، سیب، اسفناج، تخم مرغ و … مصرف کنید.

نقش رژیم غذایی بر جنسیت جنین
نوع رژیم غذایی بر جنسیت

نتیجه گیری

انتخاب و تعیین جنسیت جنین پیش از بارداری به موارد متعددی بستگی دارد. یکی از قطعی ترین آنها روش PGD می باشد که در آن کروموزوم های دختر و پسر از یکدیگر تفکیک می شوند. از طرف دیگر روش غیر علمی نیز وجود دارد که با کنترل تغذیه اجرا می شود. به این شکل که مصرف مواد غذایی شیرین و با طبع گرم احتمال پسر شدن و موز، سیب، تخم مرغ، کلم بروکلی و … احتمال دختر بودن را افزایش می دهید.

سوالات متداول

  1. زمان رسیدن به ارگاسم در تعیین جنسیت جنین نقش دارد؟
    بعد از ارگاسم احتمال دخترشدن جنین افزایش می یابد چرا که رحم محیطی اسیدی بوده و پس از ارگاسم PH آن افزایش یافته و قلیایی می شود.
  2. در طب سنتی روشی برای تعیین جنسیت پیش از بارداری راهکاری وجود دارد؟
    در طب سنتی گیاهان یا داروهای گیاهی تجویز می شوند که میزان اسیدیته یا قلیایی بودن دهانه رحم را تغییر می دهد.
  3. در روش IVF نیز می توان جنسیت جنین را تعیین کرد؟
    بله یکی از رهکار های تعیین کننده دختر یا پسر بودن جنین بوده و مانند روش PGD نتیجه آن قطعی است.
چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + سه =