سکستراپی » مقالات سکستراپی » رابطه زناشویی صحیح

رابطه زناشویی صحیح

راه های داشتن رابطه زناشویی صحیح

با توجه به افزایش آمار طلاق و جدایی ها، همه به دنبال راهکاری برای بهتر کردن زندگی خود و افزایش علاقه و محبت میان خود و همسرشان هستند، زیرا که علت بسیاری از این جدایی ها نبود علاقه به زندگی و سرد شدن از فردیست که با او زندگی می کنید. در این مقاله نکاتی را برای رابطه زناشویی صحیح و برقراری رابطه درست و پایدار بیان می کنیم.

داشتن رابطه زناشویی صحیح

خیلی از اوقات زن و شوهر یکدیگر را دوست دارند، به هم علاقه دارند و سال های زیادی را نیز با یکدیگر به خوبی زندگی کرده اند اما بعد از چندین سال به دلیل مشکلات رابطه جنسی، تغییرات رفتار و خلق و خو، خیانت و علاقه مند شدن به شخص دیگری و عدم علاقه و اشتیاق به ادامه زندگی و یکنواخت شدن آن، از یکدیگر سرد می شوند و خیلی از اوقات جدایی های طولانی مدت منجر به طلاق می شود.

برای موضوع مهم و ضروری سکستراپی و آموزش ها و درمان های روابط زناشویی باید زمان کافی صرف کنید تا این نارضایتی ها و کم میلی ها نسبت به برقراری رابطه جنسی به حداقل برسد و بتوانید زندگی خوبی را با یکدیگر داشته باشید.

اما آیا این مشکلات راهی برای درمان ندارند؟ آیا خیانت تنها دلیل جدایی و طلاق می باشد؟ مشکلات رابطه زناشویی شامل چه مواردی می شود؟ چه چیزی باعث سرد شدن افراد در رابطه جنسی و دور شدن از هم می شود؟ پاسخ تمامی سوالات مربوط به رابطه زناشویی صحیح، توسط متخصص سکستراپ در این مقاله جمع آوری شده است.

چطور رابطه جنسی صحیح داشته باشید؟
رابطه جنسی سالم

مشکلات رابطه جنسی

یکی از مهم ترین دلایل دور شدن زوجین از یکدیگر، مشکل در رابطه جنسی است. اما همیشه افراد از همان ابتدای ازدواج این مشکل را با یکدیگر ندارند و ممکن است آن ها چندین سال با هم زندگی کرده باشند و حتی فرزندانی نیز داشته باشند، اما نسبت به یکدیگر سرد شده اند و از برقراری رابطه جنسی لذتی نمی برند.

دلایل زیادی برای این که یک رابطه جنسی سرد شود، وجود دارد که ما به مهم ترین دلایل آن اشاره می کنیم:

  1. ممکن است فرد فانتزی ها و روش های برقراری رابطه جنسی خاصی مد نظرش باشد و به رابطه های قبلی قانع نباشد و دیگر با انجام آن ها لذتی نمی برد.
  2. ممکن است یکی از طرفین شروع به تماشای فیلم های جنسی کرده باشد و از روابط معمول و عادی خود لذتی نبرد و دیگر برایش جذابیتی نداشته باشد.
  3. ناتوانی در  رساندن فرد به اوج لذت جنسی خود، یکی از موارد مهم در یک رابطه جنسی خوب و موفق به شمار می رود.
  4. وجود ایرادات جسمانی در هر یک از طرفین ( مانند جوش داشتن بدن، چاقی یا لاغری مفرط و …) و عدم رضایت طرف مقابل از یکدیگر.
  5. علاقه به فرد دیگری و لذت نبردن از شریک زندگی فعلی خود.
  6. یکی از مهم ترین مشکلات رابطه جنسی، رعایت نکردن بهداشت فردی می باشد که باعث می شود افراد با دیدن کسانی که به خودشان می رسند یا این که شریک زندگیشان به خود و ظاهرش اهمیت چندانی نمی دهد و برایش فرقی نمی کند که با چه شکل و ظاهری جلوی همسرش ظاهر شود، نیز موجب دوری از یکدیگر می شوند.
  7. یکنواختی نیز از دیگر مسائلی است که در هر زمینه و موضوعی، آدم را خسته و بی انگیزه می کند و در دراز مدت اشتیاق و علاقه فرد را از برقراری رابطه جنسی، کاهش می دهد. این یکنواختی می تواند شامل لباس های مشابه، مکان برقراری رابطه، نوع برقراری رابطه جنسی، طرز رفتار و گفتار شخص مقابل و …. باشد. اگر بتوانید این یکنواختی ها را از بین ببرید و شرایط مهیج و جذابی را برای زندگی و انجام رابطه های زناشویی خود ایجاد کنید، میزان دوری و جدایی ها بسیار کمتر از قبل می شود.
  8. همواره یکی از طرفین آغاز کننده ارتباط جنسی است و طرف دیگر هیچ تلاش و علاقه ای برای مقاربت از خود نشان نمی دهد.
  9. ممکن است یکی از طرفین هیچ گونه فکر یا تصورات شهوانی و لذت بخش از همسر خود نداشته باشد و تنها از سر وظیفه و بدون میل شخصی خود، وارد رابطه جنسی شود که در این صورت هیچ کدام از طرفین لذت نخواهند برد.

اگر اکثر گزاره های بالا، در مورد روابط شما صدق می کند، لازم است که برای افزایش میل جنسی و بر قراری روابط صمیمانه تر و لذت بخش تر تلاش کنید، برای انجام این کار، می توانید هم با یک سسکتراپ صحبت کنید و هم نکاتی در رابطه با درمان مشکلات زناشویی را مطالعه بفرمایید.

تشخیص مشکلات رابطه زناشویی
مشکلات رابطه زناشویی

درمان رابطه زناشویی

معمولا به دلیل مشغله های کاری، نداشتن وقت و متعصب بودن به کار و زمان خواب و بیدار شدن، افراد تنها یک الی دو ماه در ماه با یکدیگر رابطه برقرار می کنند که این موضوع می تواند علت خوبی برای سرد شدن روابط باشد.

برای درمان رابطه زناشویی و داشتن رابطه زناشویی صحیح می توانید هم با مراجعه به کلینیک سکستراپی دکتر نجات، مشکلات خودتان را در میان بگذارید و علت این جدایی ها و سرد شدن ها را بیابید و همانند سال های اول زندگی به خوبی با یکدیگر زندگی کنید، علاوه بر این موضوع باید به نکات مهمی که در ادامه شرح می دهیم دقت کنید تا بتوانید کم کم شور و هیجان را به زندگی خود برگردانید و به روابطتان گرما و محبت ببخشید.

  • تغییر مکان

    همانطور که پیش تر گفتیم یکی از دلایل عدم علاقه به برقراری رابطه جنسی و دوری از یکدیگر، برقراری رابطه عاطفی در یک مکان مانند اتاق خواب می باشد. سعی کنید در مکان های دیگر همسرتان را به اوج لذت جنسی خود برسانید و کمی روابطتان را گسترش دهید.

  • توجه به همسر

    برخی مردها یا خانم ها به قدری درگیر کار و مسغله های زندگی می شوند که دیگر وقتی برای همسر خود نمی گذرانند و زمانی که به آنو ها خیانت می شود یا همسرشان از آن ها دوری می کند، دلیلش را نمی دانند. تصور کنید شما یک ماه هیچ گونه رابطه جنسی با همسر خود نداشته باشید و در این زمان یک فردی ثالثی با همسر شما ارتباط برقرار کند و با گفتن جملات محبت آمیز او را به سمت خود بکشاند، بنابراین سعی کنید کارهای خود را بیرون خانه نگه دارید و در محیط خانواده به همسر و اعضای خانواده خود بیشتر توجه کنید تا این دوری ها کاهش یابد.

  • مشاوره

    خیلی از زوجین تصور می کنند که مشکلات روابط زناشویی تنها به دلیل عدم توانایی در برقراری یک رابطه لذت بخش می باشد، اما قابل ذکر است که همیشه چنین نیست، ممکن است این ناتوانی در برقراری روابط جنسی و کاهش میل جنسی، به دلیل عدم محبت و علاقه بین طرفین باشد. برای مطلع شدن از این وضعیت و پیدا کردن علت و دلیل دوری شریک زندگیتان، می توانید با توضیح دادن شرایط زندگیتان برای مشاور شروع کنید، اگر فرد افسردگی داشته باشد، قرص های ضد افسردگی تجویز می شود، اگر در برقراری رابطه جنسی ناتوان باشد و میل جنسی اش کاهش پیدا کرده باشد، با تویز و توصیه های مشاور یا متخصص سکستراپ، حتما روابطتان بهبود پیدا می کند.

  • ورزش کنید

    یکی از مواردی که در افزایش میل جنسی و نیزدیک تر شدن به همسرتان کمک می کند، ورزش کردن است. زیرا زمانی که شما و همسرتان از اندام خود راضی باشید، هم اعتماد به نفس بالاتری پیدا می کنید، هم از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردار می شود، زمانی را هم برای باهم گذراندن بدست می آورید که برای یک یا دو ساعت هم که شده از محیط های کاری و زندگی یکنواخت دور می شوید.

  • واقع بین باشید

    بدانید که برای داشتن رابطه زناشویی صحیح و هر رابطه جنسی نباید بدون نقص و ایراد باشد، یا اندام و ظاهر و رفتار همسرتان نباید بدون هیچ گونه نقصی باشد، هر فردی با تضادها و رفتارهای متفاوتش جذاب است و اگر همه به یک شکل زندگی و رفتار می کردند، دیگر کسی علاقه ای به ازدواج و برقراری ارتباط با دیگر افراد، پیدا نمی کرد. اگر همسرتان در رابطه جنسی ضعیف است، جوری به رویش نیاورید که احساس گناه و اضطراب پیدا کند، هرچه میزان استرس و اضطراب در رابطه جنسی کمتر شود، رابطه قوی تر و مستحکم تر می شود و همسرتان بیشتر احساس نزدیکی و علاقه به برقراری رابطه جنسی می کند.

  • خواسته هایتان را بیان کنید

    گاهی اوقات افراد از گفتن چیزهایی که دوست دارند موقع برقراری روابط جنسی تجربه کنند، خجالت می کشند و از گفتن علایق و فانتزی هایشان خودداری می کنند. برای این کار می توانید مطالبی را مربوط به نوع رابطه جنسی دلخواهتان سرچ کنید یا کتاب های جنسی را تهیه کنید و با خواندن آن ها و نشان دادن واکنش های شاد و مشتاق، همسرتان را متوجه خود و موضوعی که به آن علاقه دارید بکنید.

  • به متخصص سکسراپی مراجعه کنید

    متخصصین روابط جنسی، می توانند در زمینه های روابط جنسی کمک بزرگی به شما بکنند و با مشاوره و راهنمایی، کاهش میل جنسی خود و همسرتان را درمان کنند. پس بدون هیچ گونه شرمساری و خجالتی به کلینیک سکستراپی مراجعه کنید و در مورد مشکلات زناشویی خود با او صحبت کنید.

علاقه و توجه به همسر از راه های درمان مشکلات زناشویی
راه های درمان مشکلات زناشویی

جمع بندی

اگر در روابط زناشویی خود به مشکل خورده اید و نمی توانید مانند سابق با همسر خود در برقراری رابطه جنسی لذت بخش اقدام کنید، می توانید با صحبت در مورد کاهش میل جنسی با متخصص سکستراپ صحبت کنید و با درمیان گذاشتن مشکلاتی که در زندگی دارید، ریشه و علت این موارد را پیدا کنید و برای درمان مشکلات مربوط به رابطه زناشویی صحیح تلاش کنید.

[faq title=”سوالات مربوط به رابطه زناشویی صحیح” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”از کجا بفهمیم که با یک فرد مناسب ازدواج می کنیم؟” number=”1″]مهم این است که فردی که با او ازدواج می کنید شخصی باشد که در مورد رابطه جنسی و محبت با خواسته ها و نیازهای شما مطابقت داشته و موافق باشد.[/faq_item][faq_item title=”برای داشتن یک رابطه زناشویی صحیح چه چیزهایی را باید در نظر داشته باشیم؟” number=”2″]برای اینکه بتوانید یک رابطه صحیح داشته باشید نباید هیچ حرف و خواسته ای در زمینه با مسائل جنسی میان شما وشریک جنسیتان پنهان بماند.[/faq_item][faq_item title=”رمز یک رابطه زناشویی خوب چیست؟” number=”3″]با همسرتان همانگونه رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار کنند.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =