سکستراپی » مقالات سکستراپی » رابطه جنسی بعد از زایمان

رابطه جنسی بعد از زایمان

رابطه جنسی

یکی از مسائلی که بسیاری از زوج ها بعد از زایمان با آن مواجه هستند و باعث ناراحتی اکثر آن ها می شود نداشتن رابطه جنسی بعد از زایمان  و پیشگیری از رابطه جنسی بعد از زایمان می باشد.

برخی از خانم ها بعد از زایمان برای مدت زمانی ترجیح می دهند که هیچ رابطه ای با همسر خود نداشته باشند و دلیل بیشتر آن ها ترس از داشتن رابطه بعد از زایمان می باشد.

رابطه جنسی بعد از زایمان
رابطه جنسی

رابطه جنسی

داشتن رابطه جنسی بعد از زایمان برای بسیاری از زوج ها یک مشکل بزرگ می باشد که دلایل بسیاری برای این موضوع وجود دارد و بارزترین دلیل آن هم ترس می باشد.

ما سعی کرده ایم در مقاله از سری مقاله های کلینیک سکستراپی درباره رابطه جنسی و برگشت به این رابطه بعد از زایمان با شما دوستان صحبت کنیم تا بتوانید بعد از زایمان نیز مانند قبل آن رابطه خود را از سر بگیرید و از مشکلاتی که ممکن است در زندگی زناشویی شما به وجود آید جلوگیری کنید.

رابطه جنسی بعد از زایمان

داشتن رابطه جنسی بعد از زایمان آخرین چیزی است که خانم ها به آن فکر می کنند زیرا نگران مسائل همچون نگهداری از نوزاد و نگرانی های مربوط به ترمیم آلت تناسلی خود هستند.

سوالی که برای بسیاری از خانم ها به وجود می آید این است که آیا بعد از زایمان می توانند رابطه جنسی داشته باشند؟ و اینکه چه مدت زمانی بعد از زایمان می توانند این کار را انجام دهند؟

در جواب به این دوستان باید بگوییم که زایمان چه به صورت طبیعی باشد و چه سزارین مانعی برای شما بعد از زایمان در رابطه جنسیتان به وجود نمی آورد و شما می توانید بدون هیچ ترس و نگرانی بعد از مدت زمان 4 الی 6 هفته با شریک زندگی خود رابطه جنسی داشته باشید.

این مدت زمان برای این است که شما بتوانید خود را برای رابطه جنسی بعد از زایمان آماده کنید و با میل خود بخواهید که این کار را انجام دهید.

نکته ای که نباید هرگز فراموش کنید این  است که رابطه جنسی خود را بعد از زایمان به تعویق نیاندازید زیرا خیلی راحت می توانید موجبات دلسردی همسر خود را فراهم آورید.

اعتماد به نفس داشته باشید و نگرانی هایتان را کنار بگذارید و اطمینان داشته باشید که با شروع مجدد رابطه جنسی بعد از زایمان روند بهبود شما از لحاظ روحی و جسمی نیز پیشرفت خواهد کرد.

رابطه جنسی بعد از زایمان
پیشگیری از رابطه جنسی بعد از زایمان

چگونگی رابطه جنسی بعد از زایمان

داشتن رابطه جنسی بعد از زایمان کمی با رابطه های قبل از زایمان متفاوت می باشد.

شما در واژن خود احساس خشکی و سوزش می کنید که این مسئله به خاطر هورمون های دوران بارداری می باشد و برای رفع آن بهتر است از روان کننده استفاده کنید.

بعد زا زایمان این مشکل خشکی ممکن است اگر زایمان طبیعی انجام داده باشید به خاطرجای بخیه ها باشد و شما احساس درد کنید که در این صورت برای داشتن رابطه جنسی باید از ژل های روان کننده و از بین برنده درد همچون کرم فموره استفاده کنید.

پس از زایمان در واژن احساس شل بودن می کنید که جای هیچگونه نگرانی ندارد و علت آن خاصیت ارتجاعی واژن می باشد.

اگر این مسئله باعث آزار شما می شود از روش های جوانسازی وازن می توانید استفاده کنید تا به حالت قبل خود باز گردد

با توجه به تمام مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم گاهی شرایطی به وجود می آید که بعد زا زایمان خانم ها دچار آسیب های جدی می شوند و نیاز دارند تا مدت زمان بیشتری را استراحت کنند پس بهترین کار این است که در چنین شرایطی آقایان همسر خود را درک کرده و به بهبود او کمک کنند و اصراری برای رابطه جنسی در آن زمان انداشته باشند.

اگر رابطه جنسی خیلی زود بعد از زایمان انجام شود می تواند عوارض جدی به دنبال داشته باشد.

پیشگیری از بارداری بعد از زایمان در رابطه جنسی

بعد از 30 الی 60 روز پس از زایمان مجدد دوره قاعدگی شما آغاز خواهد شد و به خاطر شیردهی ممکن است کمی نظم آن بهم بریزد اما در هر صورت  این امکان وجود دارد که شما مجدد باردار شوید.

بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که در زمان برقراری رابطه جنسی تمام نکاتی را که می تواند در بارداری مجدد به شما کمک کند را رعایت کنید.

پس یک تا دو سال بعد از زایمان باردار نشوید و پیشگیری از بارداری را در اولین رابطه جنسی خود بعد از زایمان شروع کنید.

یکی از کارهایی که می توانید برای پیشگیری از بارداری انجام دهید استفاده از قرص های ضد بارداری می باشد زیرا با استفاده آن به صورت فیزیکی روی واژن تاثیر خواهید گذاشت.

رابطه جنسی بعد از زایمان
چگونگی رابطه جنسی بعد از زایمان
در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله اشاره ای به رابطه جنسی بعد از زایمان و راه های پیشگیری از رابطه جنسی بعد از زایمان داشته باشیم و کمی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران ما، در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه بیشتر و بهتر راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به رابطه جنسی بعد از زایمان” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”بعد از زایمان تا چند وقت نباید نزدیکی کرد؟” number=”1″]چهار الی شش هفته بعد از زایمان، خطر ابتلا به عوارض پس از زایمان، در طی دو هفته اول بعد از زایمان بیشتر است.

[/faq_item][faq_item title=”برای پیشگیری از بارداری بلافاصله پس از زایمان باید چه کارهایی را انجام داد؟” number=”2″]یمپلنت پیشگیری از بارداری، مانند اتونوژسترل، یک دستگاه داخل رحمی مسی یا هورمونی و تزریق داروی پیشگیری از بارداری مدروکسی پروژسترون

[/faq_item][faq_item title=”دلایل تغییرات میل جنسی پس از زایمان در خانم ها چیست؟” number=”3″]شیردهی باعث ترشح هورمون اکسی توسین می شود. این هورمون علاقه مادر نسبت به فرزند را افزایش می دهد اما در عوض میل جنسی او را سرکوب می کند.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − ده =