سکستراپی » مقالات سکستراپی » دیس ارگاسم در زنان

دیس ارگاسم در زنان

علت دیس ارگاسم در زنان

خیلی از مراجعین به کلینیک سکستراپی دکتر نجات این موضوع را عنوان کرده اند که در زمان به ارگاسم رسیدن دردی را احساس می کنند که علت و دلیل آن را نمی دانند. در حقیقت دیس ارگاسم در زنان هنگام به ارگاسم رسیدن خانم ها در حین رابطه جنسی یا بعد از آن دچار می شوند . علائم دیس ارگاسم در زنان شبیه به همان درد و گرفتگی زیر شکم، رحم و واژن بعد از ارگاسم می باشد.

ما امروز می خواهیم در این مقاله بیشتر درباره دلایل ارگاسم دردناک در زنان صحبت کرده و اطلاعاتی در این مورد در اختیارتان قرار دهیم.

دیس ارگاسم در زنان چیست؟

اختلال ارگاسم که در واقع همان دیس ارگاسم می باشد عبارت است از فقدان تاخیر در اوج جنسی که در برخی افراد نادر و در برخی شدت کمتری دارد حتی اگر تحریک جنسی کافی باشد و زن از نظر ذهنی و عاطفی برانگیخته شود.

زمانیکه عشقبازی قبل از رابطه جنسی خیلی زود به پایان برسد هیچ پیشبازی کافی وجود ندارد و در نتیجه باعث می شود تا خانم ها به اراسم نرسند.

آن دسته از خانم هایی که دچار ارگاسم دردناک یا همان دیس ارگاسم در زنان می شوند دارای انواع دیگری از مشکلات جنسی مانند درد در حین رابطه جنسی و انقباض غیرارادی عضلات اطراف دهانه واژن در هنگام تلاش برای ورود به واژن هستند.

عوامل دیس ارگاسم در زنان

دیس ارگاسم هم مانند بسیاری دیگر از اختلالت جنسی در زنان و مردان به خاطر عوامل و علل هایی ایجاد می شوند که نباید آن ها را نادیده گرفت.

از جمله عوامل دیس ارگاسم در زنان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عوامل جسمی
  • عوامل عاطفی
  • عوامل روحی و روانی
دیس ارگاسم در زنان
عوامل دیس ارگاسم در زنان

علت دیس ارگاسم

خب، موارد و دلایل بسیاری وجود دارند که سبب ایجاد این ارگاسم دردناک می شوند.

اما اصلی ترین دلیل دیس ارگاسم در زنان و مردان اختلال عملکرد عضلات دیافراگرام لگنی می باشد.

بدون شک می دانید که عضلات بدن همون گردن، شانه ها و قسمت تحتانی کمر، تحت فشار قرار می گیرند، بنابراین این مسئله که عضلات کف لبگ هم دچار تنش و فشار شوند یک امر کاملا طبیعی است.

بنابراین باید بگوییم که اختلال عملکرد لگن یک تجربه واقعی است. اما برخی علل و عوامل وجود دارند که علت اصلی دیس ارگاسم می باشند.

  1. خودارضایی (استمناء)
  2. رابطه جنسی
  3. رابطه جنسی پیش از ازدواج
  4. گرایش جنسی

دلایل شایع احساس درد در هنگام ارگاسم

حتما تابه اینجا کار متوجه شده اید که دیس ارگاسم چیست؟ و علائم دیس ارگاسم در زنان چه می باشد. حال در این بخش از مقاله امروز می خواهیم برایتان بگوییم که اصلا دلایلی که منجر به درد هنگام ارگاسم در زنان می شود چه دلایلی هستند و درباره هر یک از آن ها به اختصار اطلاعاتی را در اختیارتان قرار داده ایم.

  • واکنش بیش از حد دیافراگم لگنی
  • اندومتریوز
  • بیماری التهابی لگن (PID)
  • کیست های تخمدان
  • فیبروئید رحم
احساس درد در هنگام ارگاسم
دلایل شایع احساس درد در هنگام ارگاسم

واکنش بیش از حد دیافراگم لگنی

اولین دلیل از دلایل درد ارگاسم، واکنش های بیش از حد دیافرگام لگنی می باشد. عضلات کف لگنی درون لگن قرار دارند و در حقیقت پروهی از عضلات هستند که استخوان شرمگاهی به سمت استخوان دنبالچه کشیده شده اند و اعضای دیافراگم لگنی رحم، مثانه و روده ها- را در خود جای می دهند.

در زمان برقراری رابطه جنسی و هنگام ارگاسم این عضلات به سرعت منقبض می شوند. بنابراین وقتی زمان به ارگاسم رسیدن طولانی شود این عضلات دچار گرفتگی خواهند شد و مشکلات و بیماری های عضلات لگن رخ می دهد.

اراسم طولانی باعث می شود تا عضلات سفت شوند و درد شدیدی را در حین به ارگاسم رسیدن تحمل کنید. انقباضات عضلانی منجر به ضعف عصبی می شود که در نهایت منجر به درد در هنگام ارگاسم می گردد.

اندومتریوز

این مشکل زمانی رخ می دهد که بافت های داخلی رخم در خارج از رحم رشد می کنند. خانم هایی که دچار اندومتریوز می باشند موارد زیر را تجربه خواهند کرد.

  1. حرکات دردناک روده و یا ادرار کردن دردناک
  2. دوره های دردناک و سنگین پریودی
  3. درد کمر

بیماری التهابی لگن (PID)

بیماری التهابی لگن (PID) یکی دیگر از شایع ترین دلایل دیس ارگاسم در زنان می باشند که با علائم زیر همراه می باشند.

  • خونریزی در هنگام رابطه جنسی
  • لکه بینی در میان رابطه جنسی
  • تب
  • تغییر در ترشحات، بو و یا طعم آن

این مسئله مهم را به خاطر داشته باشید، هر چه برای درمان موارد عنوان شده در بیماری های التهابی لگن دیر اقدام کنید متاسفانه شاهد عوارض بیشتری خواهید بود.

توصیه ما به شما خانم های عزیز این است که چنانچه با هر یک از موارد عنوان شده مواجه شدید در اسرع وقت به متخصص زنان برای تشخیص و درمان قطعی مراجعه کنید.

کیست های تخمدان

درباره کیست های تخمدان در مقالات قبلی برایتان شرح داده ایم که این کیست ها، کیسه های پر شده از مایعات می باشند که در داخل تخمدان  ایجاد می شوند و می توانند در زمان نفوذ ایجاد درد  برای شما کنند.

کیست های تخمدان معمولا طی چند ماه به خودی خود از بین می روند.

فیبروئید رحم

فیبروم رحم همیشه ایجاد علامت نمی کند.اما در برخی موارد، می تواند سبب بروز درد، درد کمر و یا یبوست گردد.

درمان ارگاسم دردناک در زنان

خب، درباره روش های درمان ارگاسم دردناک در زنان باید بگوییم که به دو روش خودتحریکی و روانشناختی انجام می شود.

برای درمان این مشکل پزشکان ممکن است که بیماران خود را تشویق به خودارضایی کنند تا یاد بگیرند چه نوع لمسی لذت بخش و برانگیخته است.

البته تکنیک های دیگری هم وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند که شامل: تکنیک های تمدد اعصاب و تمرینات تمرکز حواس است.

در این روش درمانی زوج ها سعی می کنند از محرک های بیشتری باری تحریک کردن شیک جنسی خود استفاده کنند.

این نکته را به خاطر داشته باشید که کسب اطلاعات بیشتر در مورد آناتومی زن و راه های برانگیختن او ممکن است کمک کند. برای برخی از زنان، تحریک کلیتوریس ممکن است تنها چیزی باشد که لازم است. درمان‌های روان‌شناختی ممکن است به زنان کمک کند تا اضطراب مربوط به عملکرد جنسی و مسائل مربوط به اعتماد به شریک جنسی را شناسایی و مدیریت کنند.

ارگاسم دردناک در زنان
درمان ارگاسم دردناک در زنان

در نهایت اینکه

اگر شما هم یکی از نشانه هایی که درباره دیس ارگاسم در زنان در این مطلب به آن ها اشاره کرده ایم را در خود مشاهده کرده اید باید برای بررسی دقیقتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

مشاوران ما از طریق سایت drnejatclinic.com در این زمینه شما را بیشتر راهنمایی خواهند کرد.

سوالات مربوط به دیس ارگاسم در زنان

  1. ارگاسم چیست؟
    ارگاسم یا ارضا شدن در اصطلاح عامیانه، اوج هیجان جنسی است. این یک احساس قدرتمند از لذت جسمی-روانی است که شامل تخلیه تنش شهوانی می‌باشد.
  2. انواع ارگاسم در زنان شامل چه ارگاسم هایی می شود؟
    ارگاسم واژینال، ارگاسم کلیتورال، ارگاسم نوک سینه، ارگاسم همزمان، ارگاسم چندگانه، ارگاسم آنال و ارگاسم ذهنی.
  3. مدت زمان ارگاسم چقدر است؟
    میانگین ارگاسم مردانه ۱۰ تا ۳۰ ثانیه طول می‌کشد و ​​ ارگاسم زنان به طور متوسط ​​در حدود ۱۳ تا ۵۰ ثانیه و از مردان بیشتر است.
چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =