سکستراپی » مقالات سکستراپی » درمان زودانزالی

زودانزالی

در مطلب امروز می خواهیم به موضوع زود انزالی و درمان زود انزالی بپردازیم. این موضوع در بسیاری از رابطه های زناشویی تاثیر مخربی داشته است تا جایی که زوجین برای رفع این مشکل نیاز پیدا کرده اند که به کلینیک سکستراپی و مراکز مربوط به مسائل جنسی مراجعه کنند.

زود انزالی چیست؟

یکی از اختلالات جنسی زود انزالی می باشد که در واقع حالتی است که در آن شخص زودتر از زمانیکه باید به انزال می رسد و شریک جنسی اون هیچ لذتی از رابطه جنسی نمی برد.

زود انزالی بیشتر در آقایان صورت می گیرد که این موضوع در برخی مواقع کاملا طبیعی می باشد که دلیل آن هم پرهیز طولانی مدت از مسائل جنسی می باشد.

اما در صورتیکه این زود انزالی دائمی باشد مشکلات جدی را به وجود خواهد آورد که مهم ترین آن عدم رضایت شریک جنسی از رابطه جنسی می باشد

متخصصین در این زمینه عنوان کرده اند که انزال در افرادی که به زود انزالی مبتلا می باشند در کم تر از 118 ثانیه از شروع رابطه صورت می گیرد.

تشخیص زودانزالی
زودانزالی

دلایل زود انزالی

زود انزالی در مردان دلیل انزالی غیر قابل کنترل می باشد که قبل از انجام رابطه زناشویی و برای مدت زمان بسیار کمی بعد از آن با ميزان تحریک کم و خلاف میل شخص اتفاق می افتد.

این مسئله می تواند موجب نارضایتی جنسی در هر دو طرف شود  و استرس ناشی از آن را بیشتر کند. درحقیقت زود انزالی از متداوالترین اختلال های مربوط به فعالیت های زتاشویی می باشد که برای همه افراد در برخی از مراحل زندگی رخ می دهد.

این مسئله در بسیاری از مواقع دلیل و علت مشخصی ندارد اما با بالا رفتن سن و کسب تجربه افراد یاد می گیرند که چگونه ارگاسم خود را به تاخیر بیاندازند.

عواملی که می توانند باعث زود انزالی شوند شامل استرس، احساس معصیت و بیماری هایی همچون افسردگی می باشد که همگی این ها در وجود فرد باعث می شود  تا در رابطه جنسی زودتر از زمان ممکن به انزال برسد البته این مسئله در برخی از افراد به خاطر مشکلات هورمونی و استفاده از داروهای خاص می باشد.

حقایقی درباره زود انزالی

بد نیست درباره زود انزالی و درمان زود انزالی نکات کلیدی را بدانید.

این مسئله که برخی از افراد نمی توانند کنترل انزال داشته باشند بدون شک به دلیل یک اختلال پزشکی می باشد که متاسفانه پزشکان تمایل به پذیرفتن این موضوع ندارند. زود انزالی می تواند به خاطر علائم ثانویه ای همچون اضطراب، دست پاچگی، افسردگی و استرس به وجود آید.

علائم زودانزالی

علائم زود انزالی

انزال همیشه و یا در برخی مواقع قبل از دخول و یا یک دقیقه بعد از دخول اتفاق می افتد.

در هر رابطه جنسی و هر بار که عمل دخول صورت می گیرد این امکان وجود دارد که انزال به تاخیر بیافتد

نتایج منفی شخصی مانند ناراحتی و ناامیدی، یا اجتناب از نزدیکی جنسی.

مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم در دسته علائم اولیه هستند که می توانند باعث زود انزالی شوند. اما مواردی دیگری نیز وجود دارد که به آن ها علائم روانشناختی و رویدادهای فیزیکی گفته می شود که در دسته علائم ثانویه قرار دارند که عبارتند از:

• کاهش اعتناد به نفس
  • بروز مشکل میان زوجین
  • اختلال های روانی
  • اضطراب
زودانزالی چیست؟
درمان زودانزالی

آن دسته از افرادی که دچار مشکل زود انزالی هستند ممکن است مشکلات روانی مختلفی را تجربه کرده باشند و همین موضوع ناخواسته روی آن ها تاثیر منفی گذاشته است

درمان زود انزالی

در بیشتر موارد درمان زودانزالی به خودی خود امکان پذیر می باشد و حتما نیاز نیست به مراکز مربوط به مسائل جنسی مراجعه کنید شما خیلی راحت می توانید با انجام دادن تمرینات ریلکسیشن و آرام سازی در به تاخیر انداختن انزال به خود کمک کنید.

آن دسته از افرادی که به مواد مخدر و نوشیدنی های الکلی اعتیاد دارند با ترک آن ها می توانند زمان انزال خود را نیز به تاخیر بیاندازند.

رعایت کردن فاصله زمانی داشتن رابطه جنسی یکی دیگر از مواردی است که می تواند به شما در به تاخیر انداختن و درمان زودانزالی کمک بسیاری کند.

از دیگر کارهایی که برای درمان زود انزالی می توانید انجام دهید این است که عضلات خود را تقویت کنید. با انجام دادن برخی ورزش ها همچون شنا  کردن می توانید عضلات خود را تقویت کنید

برای کاهش حساسیت در آلت تناسلی خود به خاطر داشته باشید که استفاده از کاندوم بهترین راه می باشد

استفاده از کرم ها و اسپری های کاهش دهنده حس سطحی دستگاه تناسلی یکی دیگر از روش هایی است که می تواند به درمان زود انزالی کمک کند.

حرف آخر

این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید که قبل از شروع یک رابطه موضع را با صابون شست و شو دهید تا از حالت بی حسی آلت تناسلی خود جلوگیری کنید. با این کار شما می توانید از زود به انزال رسیدن خود جلوگیری کرده و یک رابطه لذت بخشی را با شریک جنسی خود تجربه کنید. فراموش نکنید که برای درمان زود انزالی استفاده از روش های موضعی را حتما باید با تشخیص و صلاح دید پزشک انجام دهید.

یازده + 20 =