سکستراپی » مقالات سکستراپی » در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان کنیم؟

در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان کنیم؟

جلسه خواستگاری

شاید برای شما هم پیش آمده است که ندانید در جلسه خواستگاری باید چگونه رفتار کنید و اصلا باید درباره چه مسائل و مواردی با فرد مقابل صحبت کنید. اصلا جای هیچگونه نگرانی نیست چرا که تیم کلینیک سکستراپی دکتر نجات قصد دارد تا در این مقاله بیشتر به این مسئله که در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان کنیم؟ پرداخته و شما را برای یک جلسه خواستگاری آماده کند.

پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

برگزاری مراسم و جلسات خواستگاری

همه ما این موضوع را بخوبی می دانیم که برگزاری جلسات خواستگاری و نحوه رفتار در این جلسات تعیین کننده معیار برای تصمیم گیری درست می باشد.

به همین خاطر است که ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه در چنین موقعیتی قرار بگیرید از باید و نباید های مربوط به این مراسم به خوبی آگاهی داشته باشید.

برای اطلاع پیدا کردن شما عزیزان از این آداب و رسوم ما سعی کرده ایم اشاره ای به چند مسئله داشته باشیم که می توانید در جلسه خواستگاری خود آن ها را مطرح کنید.

در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان کنیم؟
آداب و رسوم برگزاری مراسم خواستگاری

مسائلی که باید در جلسه خواستگاری بیان شوند

در این بخش از مقاله مربوط  به در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان کنیم؟ می خواهیم مواردی را برایتان شرح دهیم که بیان کردن و رعایت کردن آن ها در جلسات خواستگاری لازم می باشد و به شناخت بیشتر شما از طرف مقابلتان کمک خواهد کرد.

از مواردی که باید در جلسه خواستگاری آن ها را بیان و رعایت کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برخورد با روی باز و حفظ احترام
  • خوب گوش کردن
  • صداقت در صحبت کردن
  • احترام گذاشتن به عقاید طرف مقابل و خانواده آن
  • شناخت سبک فرهنگی و رفتاری
  • مدیریت کردن گفتگو بین خانواده ها

برخورد با روی باز و حفظ احترام

اولین مورد از مواردی که باید در جلسه خواستگاری رعایت کنید نوع برخورد شما می باشد. فراموش نکنید که اولین جلسه خواستگاری مهم ترین جلسه به حساب می آید چرا که هیچ یک از دو خانواده شناختی نسبت به یکدیگر ندارند.

بنابراین در این شرایط اولین دیدار و برخورد اول برای قضاوت کردن بسیار مهم می باشد.

سعی کنید که هر دو خانواده با روی باز و بدون احساس غرور در این جلسه حضور داشته باشید.

نکته مهم در برخورد روز خواستگاری احترام متقابل می باشد و باید این مسئله مهم را در نظر داشته باشید که هیچ وقت دو خانواده به هم شباهت پیدا نمی کنند.

خوب گوش کردن

مورد بعدی که باید در روز خواستگاری رعایت شود، خوب گوش کردن به صحبت افراد حاضر در مراسم می باشد. شما باید به حرف های که زده می شود خوب گوش کنید تا در صورت پرسش بتوانید به درستی پاسخگو باشید.

سنجیده حرف زدن در این مراسم را فراموش نکنید زیرا که اصل مهمی در جلسات خواستگاری می باشد.

صداقت در صحبت کردن از مواردی که باید در مراسم خواستگاری رعایت شود
صداقت در صحبت کردن

صداقت در صحبت کردن

صادقانه صحبت کردن و به قول معروف غلو نکردن یکی از بهترین قسمت های یک جلسه خواستگاری می باشد.

شما قرار است که یک زندگی جدید را آغاز کنید و اصل و اساس یک زندگی مستحکم صداقت می باشد.

شک نداشته باشید که با صداقت خیلی از مشکلات برطرف خواهد شد و در این صورت برای هر دو خانواده تصمیم گیری و انتخاب آسانتر می شود.

احترام گذاشتن به عقاید طرف مقابل و خانواده آن

حتما این مثل را شنیده اید که از قدیم می گویند:” عقاید و اعتقادات هر شخص برای او محترم است”. در جلسات خواستگاری قرار نیست شما عقاید خود را به کسی تحمیل کنید یا بلعکس، قرار نیست کس هم عقاید خودش را به شما تحمیل کند.

بنابراین سعی کنید از صحبت کردن و حرف زدن به صورت مطلق و امری خود داری کنید.

فراموش نکنید که هدف از برگزاری مراسم خواستگاری شناخت دو خانواده از یکدیگر و در نهایت وصلت می باشد.

شناخت سبک فرهنگی و رفتاری

در اولین جلسه خواستگاری معمولا درباره هویت و ویژگی های دو خانواده صحبت می شود و بهتر است که درباره مسائل مادی و رسم و رسومات مربوط به برگزاری جشن عقد و عروسی صحبت نشود.

سعی کنید تا در جلسه اول بیشتر درباره سبک رفتاری یکدیگر شناخت بدست آورید.

بعد از اینکه دو طرف و خانواده ها با این وصلت موافق بودن در جلسات بعدی می توانید در مورد مسائل جزئی تر و فرعیات صحبت کنید.

معمولا در جلسه اول خواستگاری تیپ خانوادگی از نظر فرهنگ، عقاید و رفتار تا حدودی قابل درک می باشد.

مدیریت کردن گفتگو بین خانواده ها

اما نکته آخر درباره اینکه در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان کنیم؟، مدیریت کردن گفتگو بین خانواده ها می باشد.

محوریت بحث را معمولا یکی از بزرگان خانواده داماد آغاز می کند که بیان صمیمی و شیوایی دارد.

بهترین بحث ها در جلسات خواستگاری بحث های اجتماعی و عقیدتی و شناختی است که فضایی را به وجود آورد تا خوانواده ها به این نتیجه برسند که آیا سبکشون به هم می خورد یا خیر؟!

بعد از آن عروس و داماد بهتر است که درباره خودشون در حد چند دقیقه با هم صحبت کنند تا جمع حالت صمیمی تری پیدا کند.

البته این مسئله بیشتر در خواستگاری هایی استفاده می شود که سبک سنتی دارند.

مدیریت کردن گفتگو بین خانواده ها
شناخت سبک فرهنگی و رفتاری یکدیگر
در نهایت اینکه

سعی ما بر این بوده است تا در این مقاله راهکارهایی را در راستای پاسخ این سوال که در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان کنیم؟ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و امیدواریم که در این مورد موفق شده باشیم.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران ما، در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه بیشتر و بهتر راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به در جلسه خواستگاری چه مسائلی را بیان کنیم؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چه زمان می توان از گذشته خواستگار سوال پرسید؟” number=”1″]اگر سوالاتی در مورد گذشته خواستگارتان دارید بهتر است پس از پرسیدن سوالات اساسی سوالات خود را مطرح کنید و دقت کنید که فقط در مورد کلیات گذشته اش از او سوال بپرسید.

[/faq_item][faq_item title=”چگونه در جلسه خواستگاری شروع به صحبت کنیم؟” number=”2″]شما می توانید با بیانی رسمی و متین ، پس از احوال پرسی های معمول، با یک بیوگرافی کامل از خود شروع کنید و از طرف مقابل هم بخواهید همین کار را بکند و سپس بحث را به روی موضوعات اصلی بکشانید.

[/faq_item][faq_item title=”در جلسات خواستگاری به چه نکاتی باید توجه کرد؟” number=”3″]گفتگو باید خونسردانه و با آمادگى قبلى و در فضایى آرام و بدون خوف و فشار از طرف دیگران صورت گیرد.، گفتگو پس از انجام خواستگارى رسمى از طرف خانوادها و تحقیق و آگاهى از بعضى شرایط که در مرحله تفحص به دست مى آید، انجام گیرد.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 11 =