سکستراپی » مقالات سکستراپی » جدایی عاطفی چیست و چگونه بر آن غلبه کنیم؟

جدایی عاطفی چیست و چگونه بر آن غلبه کنیم؟

جدایی عاطفی

علت جدایی عاطفی چیست؟

یکی دیگر از مشکلاتی که در بین زوجین یا زناشویی بسیار رایج است جدایی عاطفی می باشد. اما لازم است بدانید که منظور از جدایی عاطفی چیست؟ یعنی اینکه عدم تمایل به فرد دیگری می باشد. یکی از علت هایی که سبب می شود جدایی عاطفی رخ دهد آن است که افراد قادر به توانایی در مورد احساسات صادقانه خود نیستند. هم چنین یکی از مهم ترین دلایل مهم که سبب جدایی عاطفی می شود، اختلال عملکرد جنسی در رابطه زناشویی می باشد. در زیر به طور کامل در مورد جدایی عاطفی و نحوه غلبه بر آن را به طور کامل توضیح داده شده است.

علائم جداشدگی عاطفی

حتما به علائم بروز این بیماری توجه لازم را داشته باشید حتما در صورت بروز آن علائم حتما به سکستراپی یا روانپزشک نیز مراجعه کنید.

علائم جداشدگی عاطفی
علائم و نشانه های جداشدگی عاطفی
  • عدم توجه
  • کاهش توانایی ابراز احساسات
  • به اشتراک قرار ندادن احساسات
  •  مشکل در تعهد به شخص دیگر

چه مواردی سبب بروز جدایی عاطفی می شود؟

حتما به مواردی که سبب بروز جدایی عاطفی می شود اهمیت دهید. یکی از مواردی که سبب بروز جدایی عاطفی می شود، سوء استفاده است. در این مورد می توان گفت اعتماد و دوست داشتن دو زوجین نسبت به یکدیگر کاهش پیدا می کند. برخی تصمیمات افراد سبب می شود که فرد از موقعیت عاطفی نیز دور شود. ناگفته نماند که بی حسی یا جداشدگی عاطفی می تواند نشانه های دیگری نیز داشته باشد از جمله می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

1. اختلال استرس
  2. اختلال دو قطبی
  3. اختلال افسردگی
  4. اختلال شخصیتی

نحوه تشخیص جدایی عاطفی

اگر بتوانیم جدایی عاطفی را تشخیص دهیم به نوعی راه درمان را پیدا کردیم. همانطور که در بالا بیان شد علت آن می تواند اختلالات شخصیتی باشد از همین رو یک متخصص می تواند زمانی که شما از نظر عاطفی در دسترس دیگران نیستید را به راحتی نیز تشخیص دهد.

نحوه تشخیص جدایی عاطفی
عذدم ارتباط زوجین

راه های پیشگیری از بی حسی

با توجه به نکاتی که در زیر به طور کامل قید شده است. می توان به راحتی از بروز آن جلوگیری کرد. بنابراین نکات زیر را به دقت مطالعه کنید.

مبارزه نکردن با احساسات خود

همانطور که میدانید زندگی مشترک با پستی و بلندی های همراه نیز می باشد از همین رو ممکن است همه ما غم، آرامش و ترس را تجربه کرده ایم اما برخی از احساساتمان بسیار غم انگیز بوده است.

صحبت کردن در مورد احساسات خود

معمولا برای برخی از افراد، صحبت کردن در مورد احساساتشان برای فرد مقابل کمی دشوار است. نکته ای که قابل توجه می باشد آن است زمانی که شما با فردی در مورد احساس خود به گفتگو می پردازید به نوعی به خود کمک کرده اید. بنابراین حتما توصیه میکنیم که با شخصی که مورد اعتماد شما است در مورد احساس خود صحبت کنید.

برنامه و هدف داشتن برای آینده

باید در این دوره خود را از احساسات منفی و ناراحتی به دور نگه دارید و برای آینده خود برنامه ریزی و هدف معینی نیز تعیین کنید. در این دوره ارزوهای جدید را جایگزین کنید.

آیا می توان جداشدگی عاطفی را درمان کرد؟

در این مرحله روحی هایت فرد بیمار به طور کامل مورد بررسی قرار میگیرد اگر پی برده شود که علت اصلی جدایی عاطفی ناشی از ضربه باشد در این زمان پزشک روان درمانی نیز پیشنهاد می کند. ناگفته نماند که اگر مشکل بی حسی از مشکلات زندگی باشد در این زمان با مراجعه به یک درمانگر سلامت روان خود را افزایش دهید.

آیا می توان جداشدگی عاطفی را درمان کرد؟
درمان جداشدگی عاطفی

همانطور که در بالا اشاره شد پی بردیم که جدایی عاطفی امروزه در برخی از زندگی افراد رخ می دهد. که سبب جدایی یا طلاق آنها می شود از همین رو باید به علائم بروز آن توجه لازم را داشته باشید از مهم ترین علائم آن می توان به کاهش احساسات و عدم توجه نیز اشاره نمود. برای درمان آن ابتدا فقط روان پزشک ریشه درمانی شود و در نهایت مشکل شما بهبود می یابد.

1. علت بی حسی چیست؟
    از آنجایی که معنای جدایی عاطفی یعنی اینکه فرد تمایلی به ارتباط با همسر خود ندارد جدایی عاطفی نیز به وجود می آید
  2. علائم بروز بی حسی چیست؟
    از مهم ترین علائم آن می توان به عدم توجه، کاهش احساسات نیز می توان اشاره نمود.
  3. راه های پیشگیری از جدایی عاطفی چیست؟
    از مهم ترین راه های پیشگیری میتوان به صحبت کردن با فرد قابل اطمینان در مورد احساسات خود، برنامه و هدف داشتن برای آینده خود نیز اشاره کرد.

شانزده − 13 =