سکستراپی » مقالات سکستراپی » بهترین غذای ضد سرطان سینه

بهترین غذای ضد سرطان سینه

سرطان سینه

یکی از بیماری هایی که این روزها در بین خانم ها شیوع بسیار زیادی پیدا کرده است سرطان سینه است.

سرطان سینه بعد از سرطان پوست از شایع ترین نوع سرطان ها در زنان است. البته باید بگوییم که تنها خانم ها نیستند به این بیماری مبتلا می شوند بلکه در آقایون هم احتمال مبتلا شدن به سرطان سینه وجود دارد اما درصد آن نسبت به خانم ها کمتر است. این بیماری دارای انواع مختلفی می باشد که تشخیص آن توسط پزشک متخصص انجام می شود.

بهترین غذای ضد سرطان سینه
سرطان سینه

انواع سرطان سینه

  • آنژیوسارکوم
  • سرطان پستان التهابی
  • کارسینوم درجای مجاری شیر یا داکتال کارسنیوم این سایتو
  • کارسینوم مهاجم لوبولا
  • کارسینوم لوبولار درجا
  • سرطان پستان مردانه
  • بیماری پاژه پستان
  • عود سرطان پستان

هر یک از انواع سرطان سینه که به آن ها اشاره کردیم علائم و نشانه های خاصی دارند که باید در صورت مشاهده هریک از آن نشانه ها و برای تشخیص دقیق تر اینکه به سرطان سینه مبتلا هستید یا خیر حتما به یک پزشک متخصص در این زمینه مراجعه کنید تا با معاینه و بررسی های لازمی که روی شما انجام میدهد به نوع سرطان سینه شما پی برده و راه های درمان آنرا آغاز نماید.

سرطن سینه در چه سنی رخ می دهد
علائم سرطان سینه

علائم سرطان سینه

گفتیم که هر نوع از انواع سرطان سینه علائم و نشانه هایی دارند که در اکثر موارد و در مراحل اولیه ردی از خود برجا نمی گذارند اما از نشانه های بارز این بیماری عبارتند از: تغییر در اندازه، شکل و ظاهر سینه، واژگونی نوک سینه، پوسته پوسته شدن ناحیه ثهوه ای رنگ اطراف نوک سینه، پوسته پوسته شدن پوست خود سینه، تحریکات پوستی و فرورفتگی هایی در پوست روی سینه.

بدون شک اغلب خانم ها این موضوع را نمی دانند که سرطان سینه بیشتر زمانی رخ می دهد که سلول های سینه رشد غیر طبیعی داشته باشند. در این شرایط سلول ها سالم تقسیم شده و در محلی تجمع میکنند و باعث ایجاد توده می شوند. این سلول ها می توانند به غدد لنفاوی و بخش های دیگر بدن نیز سرایت کنند.

لازم است این نکته را هم بدانید که سزطان سینه که به آن سرطان پستان نیز گفته می شود اغلب در مجاری تولید شیر شروع می شوند همچنین ممکن است که در بافت های غده ای یا سایر سلول های داخلی سینه نیز شیوع پیدا کنند.

اما مسئله ای که می خواهیم با شما درباره آن صحبت کنیم این است که چطور می توانید از ابتلا شدن به این بیماری پیشگیری کنید. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید خوردن بهترین غذای ضد سرطان سینه می باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید چه خوراکی هایی هستند که می توانند به شما در پیشگیری از سرطان سینه کمک کنند. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بهترین غذای ضد سرطان سینه

از دست دادن روحیه بعد از اینکه متوجه شوید به بیماری سرطان مبتلا شده اید یک امر کاملا طبیعی می باشد و کنار آمدن با این مسئله نیاز به زمان دارد. اما مسئله مهمی که نباید فراموش کنید این است که تحت هیچ شرایطی نباید برنامه غذایی شما به هم بریزد.

خوردن یک رژیم متعادل به خصوص زمانی که سرطان پستان دارید، بسیار مسئله مهمی می باشد. چرا که داشتن یک برنامه غذایی مقوی و مناسب می تواند به التیام دادن سیستم بدنی شما کمک کند.

تغذیه درست و سالم نه تنها به حفظ وزن شما کمک می کند بلکه قدرت ماهیچه های شما را نیز بالا برده و آن ها را تقویت می کند. اما بهترین غذای ضد سرطان سینه چه غذاهایی می توانند باشند؟

علائم و نشانه های سرطان سینه
انواع سرطان سینه

غذاهای زیر را بخورید

در برنامه غذایی و رژیم غذایی ضد سرطان سینه یک سری باید و نباید وجود دارد یعنی برای شما مشخص می کند که چه غذاهایی را باید بخورید و چه غذاهایی را نباید بخورید.

میوه ها و سبزیجات غذاهایی هستند که باید از آن ها در زمان مبتلا شدن به بیماری سرطان حتما در برنامه غذایی خود داشته باشید. میوه ها و سبزیجاتی که رنگ روشنی دارند از مواد مغذی بسیار زیادی به نام فیتوشیمیایی برخوردار می باشند و برخی از میوه های دیگر همچون گل کلم و کلم بروکلی نیز خاصیت ضد استروژنی دارند که برای درمان و پیشگیری از سرطان سینه گزینه های بسیار مناسبی می باشند که بهتر است از آن ها در برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید.

مواد غذایی دیگری که می توان آن ها را جزء بهترین غذای ضد سرطان سینه دانست غلات می باشند. نان گندم سبوس دار، بلغور جو و سایر غلات دارای قیبر بسیار زیادی می باشند و مصرف روزانه 25 تا 30 گرم از آن ها می توانند به درمان سرطان سینه کمک کند.

پروتئین ها منابع دیگری هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. بنابراین توصیه می کنیم در برنامه های غذایی خود از سینه مرغ، سینه بوقلمون، ماهی وتن ماهی حتما استفاده کنید

غذاهای زیر را نخورید

باید هایی که در برنامه غذایی ضد سرطان سینه می بایست رعایت کنید را برایتان عنوان کردیم حال نوبت به نبایدهای غذایی رسیده است که از مصرف آن ها در برنامه غذایی خود باید خودداری کنید.

  • گوشت و لبنیات پر چرب نخورید زیرا این مواد غذایی پُر اند از چربیهای اشباع شده ناسالم.
  • از خوردن شیرینی های مختلف مانند کوکی، کیک، آب نبات، نوشابه که دارای قند بسیار زیادی هستند و باعث افزایش وزن شما می شوند خودداری کنید.
  • هرگز غذاهای پخته نشده و خام را مصرف نکنید
بهترین غذای ضد سرطان سینه
تشخیص سرطان سینه

نکاتی برای تغذیه سالم

اندازه وعده های غذایی خود را کوچک کنید

با یک متخصص تغذیه ملاقات کنید

از وسایل مختلف استفاده کنید

برای آشپزی تان برنامه ریزی کنید

مایعات بیشتری اضافه کنید

سخن پایانی

داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند به روند بهبود شما کمک بسیار زیادی کند حال می خواهد شما به سرطان سینه مبتلا باشید یا یک سرماخوردگی ساده.

تغذیه سالم می تواند باعث شود شما احساس سر زندگی و شادابی داشته باشید و همچنین سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت خواهد کرد.

اگر شما هم دچار سرطان سینه هستید و یا در اطراف خود شخصی را می شناسید که به این بیماری مبتلا است حتما برای اینکه در رژیم غذایی، بهترین غذای ضد سرطان سینه را نیز بگنجانید حتما با پزشک متخصص سرطان سینه و پزشک تغذیه مشورت های لازم را انجام دهید.

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + شانزده =