سکستراپی » مقالات سکستراپی » باید و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی

باید و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی

رابطه جنسی دوران نامزدی

بسیاری از خانواده های هستند که بعداز مشاوره ازدواج به فرزندان خود مخصوصا دخترها توصیه می کنند که از انجام رابطه جنسی در دوران نامزدی خودداری کنند و این رابطه را بعد از عروسی تجربه کنند. آنها بر این باور هستند که دوران نامزدی و عقد بهترین زمان برای شناخت کامل طرفین می باشد. در مقاله امروز می خواهیم به باید و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی اشاره ای داشته باشیم.

مراحل ازدواج

ازدواح از دو مرحله نامزدی، عقد و عروسی تشکیل شده است که در برخی از خانواده ها زمان عقد و عروسی هم زمان نخواهد بود و برای مدت زمان مشخصی زوجین در دوران نامزدی به سر خواهند برد.

منظور از دوران نامزدی در واقع زمانی است که بین دختر و پسر خطبه عقد خوانده و به هم محرم شده اند تا بتوانند برای آشنایی بیشتر با یکدیگر زمان بیشتری داشته باشند.

بسیاری از خانواده ها هستند که حتی با خواندن خطبه محرمیت هم به فرزندان خود مخصوصا دختر ها اجازه اینکه شب بخواهند با یکدیگر جایی تنها باشند را نمی دهند و به آنها توصیه می کنند که برقراری رابطه جنسی را به زمان عروسی موکول کنند و در دوران عقد هیچگونه رابطه جنسی با یگدیگر نداشته باشند.

باید این موضوع را بخوبی بدانید که اختلاف در دوران نامزدی بسیار رایج می باشد و کم هم نیستن افرادی که در همان دوران نامزدی و عقد به خاطر اختلاف هایی که دارند از هم جدا می شوند بنابراین یک سری باید و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی را باید بخوبی بدانید.

رابطه جنسی در دوران نامزدی
دوران نامزدی

 

باید و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی

خب، دوران نامزدی یکی از مهم ترین مراحل قبل از عقد و عروسی می باشد که شما در این دوره میتوانید تا حدودی به شناخت کامل از شریک زندگی خود دست پیدا کنید.

اما در عرف  و شرع اسلام یک سری باید و نبایدهایی برای این دوران وجود دارد که اغلب خانواده های ایرانی به رعایت آن تاکید بسیار زیادی دارند.

از جمله باید و نبایدهای دوران نامزدی به شرح زیر می باشند.

  • ارزیابی همسری که انتخاب کرده اید
  • رابطه در دوران نامزدی
  • آمیزش جنسی
  • مضرات اصرار بر آمیزش جنسی
  • کوتاه کردن دوران نامزدی
  • حاملگی در دوران نامزدی
  • جدایی در دوران نامزدی

ارزیابی همسری که انتخاب کرده اید

از مهم ترین باید و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی ارزیابی همسر آینده شما می باشد در مدت زمان نامزدی هر یک از زوجین به محک زدن طرف مقابل خود می پردازد و انتخاب خود را مورد ارزیابی قرار می دهد.

در این دوران تمامی خصوصیات اخلاقی، عقاید، باورهای مذهبی و خانوادگی را طرغین مورد ارزیابی قرار می دهند تا بتوانند به درست ترین شکل ممکن برای زندگی آینده خود تصمیم گیری کنند.

رابطه در دوران نامزدی

دومین موضوعی که در زمان نامزدی باید به آن توجه بسیار داشته باشید برقراری رابطه در دوران نامزدی می باشد که از مهم ترین باید و نباید های این دوره به حساب می آید.

از لحاظ شرعی بعد از اینکه خطبه عقد بین زوجین خوانده شد و به قول معروف طرفین به یکدیگر محرم شدند شرعا و قانونن زن و شوهر می باشند و تمام پی آمدهای ازدواج بر آن ها بار می شود مواردی مثل نگاه کردن به یکدیگر، شوخی و خنده، تماس بدنی و هم بستری.

از آنجایی که دختران ایرانی قبل از عروسی تمایل به برقراری رابطه ندارند نشان تواضع و فروتنی و غرور آن ها می باشد که این موضوع در برخی از موارد باعث ایجاد سوء تفاهم در طرف مقابل می شود.

این موضوع را در دوران نامزدی به خاطر داشته باشید که اگر همسر شما به غیر از هم خوابی و نزدیکی با شما همراه است بهترین علامت دوستی و علاقه او به شما می باشد.

رابطه جنسی در دوران نامزدی ممنوع
رابطه جنسی در دوران نامزدی

آمیزش جنسی

بنابر سنت کشور عزیزمان ایران بسیاری از خانواده ها این موضوع را نمی پسندند که دخترشان تا قبل از عروسی رابطه جنسی با همسرش داشته باشد.

دختران ایرانی نیز با توجه به این سنت سعی دارند که با درنظر گرفتن علاقه و احترامی که برای همسر خود دارند از انجام رابطه دوری کنند

پیشنهاد ما به شما در دوران نامزدی این است که به باورهای همرسرتان احترام گذاشته و رابطه جنسی را به زمان خودش واگذار کنید. این موضوع را نیز حتما به خاطر داشته باشید که در دوران نامزدی حتما مشاوره زوج درمانی و سکستراپی را انجام دهید تا در طول رابطه با همسرتان چه در دوران نامزدی چه بعد از عروسی با مسئله و مشکلی مواجه نشوید.

مضرات اصرار بر آمیزش جنسی

برای اینکه بتوانید در دوران نامزدی نیاز جنسی خود را برطرف کنید راه های دیگری هم وجود دارد. بنابراین برای رفع این موضوع بی جهت کاری انجام ندهید که باعث ناراحتی و رنجش همسرتان شود زیرا خاطره تلخی را در ناخودآگاه او از دوران نامزدی بر جای خواهید گذاشت.

زمانی که این موضوع را برخلاف میل همسرتان انجام دهید و او را به نوعی وادار به برقراری رابطه کنید همسرتان با بی میلی و ناراحتی با شما برخورد خواهد کرد و معمولا نیز ارضاء نمی شود و همین موضوع باعث می شود که در ناحیه شکم دچار درد شود.

اگر مدل برخورد خود با همسرتان وی را به این باور نزديک سازید که وی را تنها براي ارضای جنسی خود می خواهید تا شریک زندگی، سخت ازار دهنده و غیر قابل جبران خواهد بود.

 کوتاه کردن دوران نامزدی

اگر برای شما تحمل اینکه نتوانید با همسرتان در دوران نامزدی وارد رابطه جنسی شوید دشوار است بهترین کار این است که زمان نامزدی را کوتاه کرده و سریعتر زندگی مشترک خود را در زیر یک سقف آغاز کنید.

حاملگی در دوران نامزدی

این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر در دوران نامزدی با همسرتان وارد رابطه جنسی شوید و مواردی را که باید در طول رابطه رعایت شود را نادیده گرفته و همسرتان باردار شود و در شب عروسی با همان وضعیت وارد شود آیا شما همان احساس قبل از عروسی را به او دارید یا اینکه احساس شما بعد از یکسال از ازدواج که صاحب فرزند شدید نسبت به همسرتان تغییر خواهد کرد؟

جدایی در دوران نامزدی

آرزوی ما برای تمام زوج های جوان این است که سالیان طولانی را در کنار یکدیگر زندگی کنند و از لحظات با هم بودنشان نهایت لذت را ببرند. اما به ناچار باید این نکته بسیار مهم را با توجه به آمارهای طلاق که هر روز بیشتر می شود برای شما خاطر نشان کنیم که اگر خدای نکرده در انتخاب همسر آینده خود اشتباه کرده و آگاهی کامل را از او در دوران نامزدی بدست نیاورده باشید به صلاح هر دو نفرتان است که از هم جدا شوید.

بنابراین سفارش ما به شما عزیزان این است که در زمان نامزدی از برقراری رابطه جنسی با همسرتان خودداری کنید.

این موضوع از مهم ترین باید و نبایدهای رابطه جنسی در دوران نامزدی می باشد. این موضوع را به خاطر داشته باشید که خانواده همسرتان شما را امین خود دانسته و به شما اعتماد کرده اند پس از این اعتماد سوء استفاده نکنید و اجازه دهید هر کاری در زمان خودش انجام شود

پیشگیری از بارداری ناخواسته دوران نامزدی
بارداری ناخواسته دوران نامزدی
در نهایت اینکه

همکاران ما، در کلینیک سکستراپی دکتر نجات سعی کرده اند تا آنچه که نیاز بوده است درباره باید و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی بدانید را در این مقاله برایتان عنوان کنند.

شما زوج های عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه چطور دوران نامزدی خوبی را پشت سر بگذارید با مشاوران مرکز ما از طریق سایت drnejatclinic.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سوالات مربوط به باید و نباید های رابطه جنسی در دوران نامزدی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”مضرات اصرار کردن برای برقراری رابطه زناشویی در دوران نامزدی چیست؟” number=”1″]

باعث می شود همسرتان در آینده نسبت به برقراری رابطه زناشویی بی میل و سرد شود یا اینکه در هنگام رابطه ارضا نشده و در صورت اراضا نشدن درد های خفیفی در ناحیه شکم پدیدار می شوند.

[/faq_item][faq_item title=”هدف اصلی زوج درمانی چیست؟” number=”2″]استفاده از کاندوم و قرص های ضد بارداری و انواع LD راه های پیشگیری از بارداری دوران نامزدی می باشد.
[/faq_item][faq_item title=”داشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی کار درستی است؟” number=”3″]برقراری رابطه جنسی در دوران نامزدی برای برخی از دختر ها و پسرها ایجاد صمیمیت بیشتری می کند و برای برخی دیگر راهی برای تعهد بیشتر می باشد . اینکه شما بخواهید در ایندوران رابطه جنسی داشته باشید بسته به تمایلاتی است که دارید. اما توصیه ما این است که در این دوران از برقراری رابطه جنسی تا حد امکان خودداری کنید.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 19 =