سکستراپی » مقالات سکستراپی » انواع اختلالات جنسی

انواع اختلالات جنسی

تشخیص انواع اختلالات جنسی

افراد زیادی هستند که با مراجعه به مراکز سکستراپی درباره اختلال جنسی و اینکه انواع اختلالات جنسی چه مشکلاتی را می تواند برای آن ها به همراه داشته باشد سوالات متعددی می کنند.

این دوستان درباره روند درمان و اینکه چطور می توانند تشخیص دهند که مبتلا به کدام یک از انواع اختلال می باشند نیز سوالاتی دارند که ما امروز تصمیم گرفته ایم تا در این مقاله به این مسائل پرداخته و با شما درباره آن ها بیشتر صحبت کنیم.

اختلالات جنسی چیست؟

در یک تعریف کلی باید بگوییم که اختلالات جنسی مشکل رایج بین زن و مرد می باشد که در اثر مشکلات فیزیکی به وجود می آید.

مشکلات فیزیکی که در زنان و مردان منجر به اختلالات جنسی می شوند عبارتند از:د بیماری های قلبی، عدم تعادل هورمونی و مشکلات فیژیولوژیکی.

اختلالات جنسی به طور کلی به چهار دسته تقسیم بندی شده اند که در ادامه اشاره به آن ها نیز کرده ایم.

انواع اختلالات جنسی
اختلالات جنسی

معرفی انواع اختلالات جنسی

همانطور که در متن بالا هم اشاره کرده ایم اختلال جنسی مشکل رایجی است که به دلایل فیزیکی در زنان و مردان به وجود می آید و به چهار دسته اصلی تقسیم بندی شده اند.

انواع اختلالات جنسی به شرح زیر می باشند که درباره هر یک از آن ها به اختصار توضیحاتی را نیز در اختیارتان قرار داده ایم.

  • اختلال در تمایل جنسی
  • اختلال در تحریک یا برانگیختگی جنسی
  • اختلال در ارگاسم جنسی
  • ناهنجاری های درد در حین رابطه جنسی

اختلال در تمایل جنسی

اولین نوع از اناع اختلالات جنسی که می خواهیم در این بخش درباره آن با شما صحبت کنیم اختلال در تمایل جنسی می باشد.

این نوع اختلال تمایل و علاقه افراد به رابطه جنسی کاهس پیدا می کند و علت آن را می توان کاهش هورمون هت جنسی استروژن و یا تستوسترون دانست که می توانند در اثر تغییرات هورمونی، بیماری هایی همچون دیابت یا بیماری های قلبی، مشکل در رابطه ی بین زوجین، منع های جنسی، خستگی، ترس، افسردگی و اضطراب ایجاد می شوند.

اختلال در تحریک یا برانگیختگی جنسی

در اختلال نوع دوم که اختلال در تحریک جنسی می باشد، امکان تحریک و برانگیختگی در حین فعالیت جنسی بسیار سخت می باشد.

این نوع اختلال در حقیقت از شایع ترین انواع اختلالات جنسی در مردان و زنان می باشد.

در این حالت فرد ممکن است تمایل به برقراری رابطه جنسی داشته باشید اما رضایت نتواند به لذت و رضایت فیزیکی از این رابطه دست پیدا کند.

اختلال در ارگاسم جنسی

در این حالت یا شما به ارگاسم نمی رسید و یا اینکه خیلی دیر به ارگاسم می رسید.

این نوع اختلال بیشتر در زنان شایع می باشد اما مردان نیز ممکن است به ین اختلال جنسی دچار شوند.

در زمان برقراری رابطه جنسی مواردی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم مانع از به ارگاسم رسیدن شما می شوند و یا اینکه ارگاسم را به تاخیر می اندازند.

  1. استرس
  2. خستگی
  3. تغییرات هورمونی
  4. کاهش میل جنسی

ناهنجاری درد در حین رابطه جنسی

اما آخرین نوع از انواع اختلالات جنسی، ناهنجاری درد در زمان برقراری رابطه جنسی می باشد که هم زنان و هم مردان با آن درگیر می باشند.

در زمان آمیزش یا همان رابطه جنسی این مشکل برای فرد به وجود می آید. درد ناشی از رابطه جنسی ممکن است به خاطر خشکی واژن، آسیب عضلات واژن، عفونت مجرای ادراری، تغییرات هورمونی و موارد متعدد دیگری باشد.

در مردان نیز این اختلال جنسی ممکن است به خاطر بروز بیماری هایی همچون، بیماری پیرونی که با آسیب دیدن آلت تناسلی، عفونت مجرای ادراری، التهاب پروستات، عفونت قارچی، هرپس تناسلی و مشکلات مرتبط با پوست منجر به ناهنجاری درد در حین رابطه جنسی شوند.

اختلال در برانگیخنگی جنسی
اختلال در ارگاسم جنسی

درمان اختلال جنسی

خوشبختانه باید بگوییم که راه ها و روش های متعددی وجود دارند که به کمک آن ها می توان مشکلات مربوط به اختلال جنسی را برطرف کرد.

چنانچه اختلال جنسی به وجود آمده در شما به خاطر مشکلات فیزیکی باشد به راحتی با روش درمانی مکانیکال یا دارو درمانی قابل برطرف شدن می باشد.

برای اختلالت جنسی که ریشه روانی دارند هم از مشاوره و روان درمانی می توان برای درمان و رفع مشکل به وجود آمده استفاده کرد.

در ادامه کمی بیشتر برایتان درباره روش های درمانی انواع اختلالات جنسی صحبت کرده ایم.

استفاده از داروها برای درمان اختلال جنسی

قبل تر هم اشاره کرده ایم که اگر اختلال جنسی شما به خاطر بیماری یا وضعیت پزشکی به وجود آمده باشد می توان آن را با دارو درمان کرد.

همانطور که مطلع هستید یکی از دلایل شایع بروز اختلال جنسی در زنان و مردان عدم تعادل هورمونی می باشد.

هورمون درمانی هم در زنان و هم در مردان می‌تواند تاثیر چشم گیری در بهبود اختلالات جنسی ایجاد کند.

روش درمانی مکانیکال

آقایونی که دچار اختلال نعوظ می باشند برای درمان از دستگاه های وکیوم با پمپ های مخصوص برای بهبود اختلال جنسی آن ها استفاده می شود.

البته برای درمان این مشکل از ایمپلنت های مخصوص نیز استفاده می شود. مخصوصا برای آن دسته از آقایونی که به دلیل آسیب عصبی و نخاعی احساس را در ناحیه تناسلی خود از دست داده اند.

روان درمانی

همانطور که از نام این روش درمانی مشخص است روشی است مبتنی بر مشاور که توسط روانشناس یا سکستراپیست انجام می شود.

در صورت ایجاد اختلال جنسی که ناشی از مشکلات روانی و ذهنی مانند: ترس، استرس، اضطراب، مشکلات دوران کودکی و … باشد از این روش درمانی برای بهود و رفع مشکل اختلال جنسی استفاده می شود.

درمان اختلالات جنسی
روش های درمان اختلالات جنسی
در نهایت اینکه

رابطه جنسی یکی از اصلی ترین نیازهای مشترک میان زنان و مردان می باشد که می توانند به واسطه آن غرایز جنسی خود را برطرف کرده و تولید مثل کنند. به همین خاطر است که افراد نیاز به داشتن رابطه جنسی سالم دارند.

اما به خاطر برخی مشکلات و مسائل ممکن است که زنان و مردان دچار اختلال جنسی شوند. ما سعی کرده ایم تا در این مقاله با معرفی انواع اختلالات جنسی و راه های درمان آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

شما می توانید هر گونه سوال، انتقاد یا پیشنهادی که در این زمینه دارید را با ما از طریق سایت drnejatclinic.com در میان بگذارید.

[faq title=”سوالات مربوط به انواع اختلالات جنسی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چه نوع اختلالات جنسی شایع ترین هستند؟” number=”1″]شایع ترین مشکلات مربوط به اختلال عملکرد جنسی شامل اختلالات انزال، اختلال نعوظ و مهار میل جنسی است. این مشکلات اغلب با درمان علل زمینه ای قابل درمان هستند.[/faq_item][faq_item title=”اختلالات جنسی مردان و زنان شامل چه مشکلاتی می باشد؟” number=”2″]برخی از نمونه‌های اختلال عملکرد جنسی مردان عبارتند از اختلال نعوظ، اختلالات ارگاسم،انزال، و پریاپیسم یا نعوظ دردناک. مشکلات جنسی زنان شامل از دست دادن علاقه به رابطه جنسی، مشکل در رسیدن به ارگاسم، افکار منفی در حین رابطه جنسی و خشکی و سفت شدن واژن است که باعث مقاربت دردناک می شود.[/faq_item][faq_item title=”شایع ترین نوع اختلال جنسی زنان چیست؟” number=”3″]به طور کلی، 66 درصد از زنان دارای نوعی اختلال عملکرد جنسی می باشند. شایع ترین مشکل جنسی در زنان، اختلال جنسی کم تحرک یا عدم میل و فعالیت جنسی می باشد که در 25 درصد از زنان 21 تا 30 ساله و در 89 درصد از زنان بالای 80 سال مشاهده شده است.[/faq_item][/faq]

 

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =