سکستراپی » مقالات سکستراپی » اقدامات قبل از رابطه جنسی

اقدامات قبل از رابطه جنسی

رابطه جنسی مناسب

برای شروع هر گونه رابطه ای باید بدانید که از کجا و چگونه باید وارد آن رابطه شوید تا با مشکلی مواجه نشوید. درباره برقرار رابطه جنسی سالم نیز همین گونه است یعنی باید از یک سری اقدامات قبل از رابطه جنسی آگاهی کامل داشته باشید.

برای شروع یک رابطه جنسی باید به این موضوع توجه داشته باشید که تمام رابطه به مدت زمان انجام آن ختم نمی شود بلکه نکات بسیار مهمی نیز در این زمینه وجود دارد.

برقراری یک رابطه جنسی موفق نیاز به یک پیشنوازی نیز دارد که به همان آرامش فکری نیز گفته می شود.

اگر برای برقراری یک رابطه جنسی همیشه یک روال یکنواخت را در زندگی خود دارید باید سعی کنید کمی آن را تغییر دهید.

اقدامات قبل رابطه جنسی
رابطه جنسی سالم

اقدامات قبل از رابطه جنسی

بارهای بار شده است که زوج های بسیاری با مراجعه به متخصص زوج درمانی و یا کلینیک های سکستراپی به این موضوع اشاره کرده اند که از رابطه جنسی که با همسر خود دارند رضایت ندارند و در حقیقت از این موضوع بسیار شاکی هستند.

برخی از زوجین در اغلب موارد به رابطه جنسی به عنوان یک کار روتین توجه می کنند و بر این باور هستند که هر موقع احساس نیاز کردند می توانند با همسر و شریک زندگیشان وارد رابطه شوند.

این موضوع اصلا درست نمی باشد و شما برای اینکه بخواهید یک رابطه موفق در زندگی مشترک خود داشته باشید باید برای حفظ حرارات و تازگی اولیه ارتباط همیشه برای شروع و پایان رابطه راه کارهای خاصی را در نظر داشته باشید.

از جمله اقداماتی که قبل از رابطه جنسی باید به آن ها توجه داشته باشید عبارتند از:

  1. آرامش فکری و روانی
  2. انتخاب مکان مناسب
  3. انتخاب زمان مناسب
  4. رعایت نکات بهداشتی
  5. حرف زدن قبل از شروع رابطه جنسی
  6. آماده کردن وسایل جلوگیری
  7. استفاده از روان کننده
  8. عدم مصرف نوشیدنی های انرژی زا مصنوعی، الکل و سیگار
  9. بوسیدن و پیش نوازی
  • آرامش فکری و روانی

از مهم ترین نکاتی که قبل از برقراری رابطه جنسی باید به آن توجه داشته باشید آرامش فکری و روانی زوجین می باشد. اگر عصبی هستید و نمی توانید بر خشم و عصبانیت خود غلبه کرده و آن را کنترل کنید بهتر است زمان دیگری را برای برقراری رابطه جنسی با همسرتان انتخاب کنید.

در حالت عصبانیت ممکن است همسر خود را رنجانده و رابطه جنسی را برای او به یک عذاب روحی تبدیل کنید.

  • انتخاب مکان مناسب

برای اینکه بتوانید یک رابطه جنسی موفق و خوبی را با همسرتان داشته باشید باید مکان مناسبی را برای این رابطه انتخاب کنید. محیطی که می خواهید در آن وارد رابطه شوید باید با توجه به سلیقه شما و همسرتان باشد.

برخی از زوج ها دوست دارند که از تخت برای انجام رابطه استفاده کنند و برخی دیگر تشک نرم را بروی زمین ترجیح می دهند.

انتخاب مکان مناسب می تواند میزان آرامش را در زوجین افزایش دهد و به آن ها کمک کند تا رابطه بدون استرس را تجربه کنند.

  • انتخاب زمان مناسب

یکی دیگر از اقدامات قبل از رابطه جنسی انتخاب زمان مناسب می باشد. بعد از اینکه شما مکان مناسب را باید زمان مناسب برای آن را نیز در نظر داشته باشید.

شاید به این موضوع اشاره کنید که برای برقراری رابطه جنسی نمی توان بازده مشخصی را تعیین کرد و بارها شده است که زوجین دوست دارند پس از تحریک بلافاصله رابطه را تجربه کنند.

باید به شما این موضوع را خاطر نشان کنیم که در صورتیکه برای برقراری رابطه زمان مناسبی را انتخاب نکرده باشید نمی توانید از هم آغوشی با همسرتان لذت ببرید.

زمان مناسب برای برقراری رابطه زمانی است که فرزندان خواب باشند و هیچگونه مزاحمتی همچون صدای تلفن و گفتگو های روزانه به گوش نرسد.

  • رعایت نکات بهداشتی

قبل از شروع رابطه حتما یک دوش کوتاه بگیرید تا بوی تن شما برای همسرتان آزار دهنده نباشد. تر و تازه بودن و عطری که بدن شما بعد از یک استحمام دارد می تواند میزان تحریک پذیری را بیشتر کرده و رابطه جنسی با کیفیت بهتری انجام شود.

شما با حمام کردن قبل از برقراری رابطه جنسی می توانید میکروب ها و ویروس هایی که ممکن است در ناحیه تناسلی وجود داشته باشد را از بین ببرید و احتمال مبتلا شدن به بیماری های مقاربتی را نیز کاهش می دهید.

اقدامات قبل رابطه جنسی
حرف زدن قبل از شروع رابطه
  • حرف زدن قبل از شروع رابطه جنسی

قبل از شروع رابطه جنسی همسرتان را در آغوش بگیرید و با او شروع به صحبت های عاشقانه کنید. همزمان با صحبت کردن همسرتان را نوازش کنید تا به مرور تحریک شود و آمادگی کامل برای شروع رابطه جنسی را پیدا کنید.

  • آماده کردن وسایل جلوگیری

اگر نمی خواهید در زمان رابطه باردار شوید حتما قبل از هر کاری کاندوم و یا دیگر وسایل پیشگیری را آماده کنید. با آماده کردن این وسایل دیگر شما در حین رابطه استرس ندارید.

  • استفاده از روان کننده

یکی از مواردی که نیاز است در موقع برقراری رابطه در دسترس داشته باشید استفاده از روان کننده ها می باشد که در کاهش درد بسیار تاثیر گذار می باشد. این روان کننده ها به شما کمک می کنند که درد را کمتر متوجه شده و از رابطه که همسرتان دارید لذت ببرید

  • عدم مصرف نوشیندی های انرژی زا مصنوعی، الکل و سیگار

یکی از کارهایی که اغلب زوج های جوان مخصوصا آقایان قبل از رابطه جنسی انجام می دهند استفاده از نوشیدنی های انرژی زامی باشد.

این افراد تصور می کنند که می توانند با نوشین آن ها قوای جنسی خود را تقویت کنند و یک رابطه هیجان انگیز را تجربه کنند در صورتیکه نوشین اینگونه نوشیدنی ها به خاطر قند فراوانی که دارد باعث می شود که قند خود در چنین افرادی افزایش پیدا کرده  و انرژی کمی داشته باشند.

نوشیدنی های الکلی و سیگار نیز باعث می شوند که انرزی در فرد کاهش پیدا کرده و گردش خون را نیز کند می کند و باعث می شود که هیجانی را که رابطه جنسی برای زوج ها دارد از بین برود

  • بوسیدن و پیش نوازی

آخرین اقدامات قبل از رابطه جنسی بوسیدن و پیش نوازی می باشد. زن ها موجوداتی لطیف هستند که قلب و روح بسیار حساسی دارند و بوسیدن و پیش نوازی تحریک پذیری را در آن ها بیشتر می کند.

تا هر اندازه در این مرحله برای همسرتان زمان بگذارید رابطه طولانی تر و هیجان انگیز تری خواهید داشت.

برقراری رابطه جنسی سالم
پیش نوازی قبل از رابطه جنسی
در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا در کلینیک سکستراپی دکتر نجات هر انچه که نیاز بوده است درباره اقدامات قبل از رابطه جنسی بدانید را در این مقاله در اختیارتان قرار دهیم.

توجه به موارد عنوان شده به شما کمک خواهند کرد تا رابطه جنسی بهتر و سالم تری را تجربه کنید.

مشاوران ما از طریق سایت drnejatclinic.com پاسخگو سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

[faq title=”سوالات مربوط به اقدامات قبل از رابطه جنسی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”خوردن میوه و آجیل قبل از رابطه جنسی چقدر تاثیر گذار می باشد؟” number=”1″]

خوردن میوه و آجیل و مقداری آب انرژی شما را افزایش می دهد و نیازی نیست که شما حتما غذاهای سنگین قبل از رابطه خود میل کنید.

[/faq_item][faq_item title=”مصرف نوشیدنی های انرژی زا باعث طولانی تر شدت مدت رابطه جنسی می شوند؟” number=”2″]خیر، این باور کاملا اشتباه است که نوشیدنی های انرژی زا به طولانی تر شدن رابطه کمک می کنند. باید بدانید که مصرف این نوشیدنی ها نه تنها مفید نیست بلکه مضر هم می باشد.
[/faq_item][faq_item title=”وجود تشویش و نگرانی درباره رابطه جنسی طبیعی است؟” number=”3″]وجود تشویش و نگرانی درباره رابطه جنسی برای اولین بار طبیعی است.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + نه =