سکستراپی » مقالات سکستراپی » افسردگی بعد از رابطه جنسی

افسردگی بعد از رابطه جنسی

علت افسردگی بعد از رابطه جنسی

در بسیاری از مواقع زمانیکه زوجین رابطه جنسیشان به اتمام می رسد دچار یک افسردگی گاها کوتاه مدت می شوند که این افسردگی اگر به درستی مورد درمان قرار نگیرد امکان دارد که رابطه زناشویی شما به خطر بیافتد. علت افسردگی بعد از رابطه جنسی مطلبی است که امروز می خواهیم درباره آن اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

افسردگی بعد از رابطه جنسی چیست؟

زمانیکه بعد از رابطه جنسی دچار افسردگی می شوید باید بدانید که این پتانسیل را درخود به وجود آورده اید که باعث رنج و ناراحتی همسرتان نیز شوید.

بوسیدن، نوازش کردن و گفتگو از جمله مواردی هستند که بعد از رابطه جنسی برای تقویت و ایجاد پیوند عاطفی در زوجین از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

افسردگی بعد از رابطه جنسی این مشکل را به وجود می آورد که پروسه رابطه زناشویی نیز مختل شود و اختلافات گسترده ای را نیز در بر دارد. زمانیکه احساس کردید بعد از رابطه جنسی با همسرتان دچار افسردگی می شوید حتما به سکستراپی و روانشناس زوج درمانگر مراجعه کنید.

اغلب زوج ها بعد از اینکه رابطه جنسیشان به اتمام می رسد دچار افسردگی می شوند و از این بابت بسیار ناراحت می باشند. این قبیل زوج ها ممکن است به اختلالات جنسی مبتلا باشند و به صورت مداوم تجربه هایی از قبیل موارد زیر را در زندگی زناشویی خود تحربه کنند.

  • تمایل نداشتن به شروع فعالیت جنسی
  • عدم تحریک
  • برانگیختگی با دیدن، شنیدن، لمس کردن

در صورتی که چنین تجربه هایی را داشته باشند نیاز به یک زوج درمانگر و مشاوره درباره رابطه جنسی خود با همسرشان دارند.

دلایل افسردگی بعد از رابطه جنسی
علت افسردگی بعد از رابطه جنسی

علت افسردگی بعد از رابطه جنسی

اغلب تصور ما بر این است که باید بعد از رابطه جنسی احساس سرحالی و انرژی بیشتری زوجین داشته باشند اما این موضوع در برخی از زوجین برعکس می باشد یعنی بعد از اتمام رابطه جنسی آشفته، بد اخلاق، مضطرب و افسرده می باشند.

این موضوع هیچگونه ارتباطی با کیفیت رابطه جنسی ندارد و فرد از هیجانات منفی و بدی که در او به وجود می آید تعجب می کند و نمی تواند این موضوع را بخوبی درک کند که چرا افسردگی بعد از رابطه جنسی می گیرد.

برای آنکه این قبیل افرادی که در رابطه جنسی خود به مشکل برخورد می کنند بتوانند این مسئله را برای همیشه برطرف کنند نیاز است که برای دوام رابطه زناشویی خود به فکر درمان و راه حل های مناسب برای رفع این مشکل باشند.

از جمله علائمی که نشان دهنده حالت افسردگی بعد از رابطه جنسی می باشد یک واکنش منفی است که به دنبال ارگاسم ایجاد می شود و دلیل خاصی هم برای آن وجود ندارد این موضوع ممکن است تا چندین روز در رابطه ادامه داشته باشد.

نا گفته نماند که علت این مسئله می تواند در زنان و مردان متفاوت باشد که در ادامه اشاره کوچکی همین به این دو معقوله شده است.

علت افسردگی بعد از رابطه جنسی در زنان

تحقیقات نشان داده است که در بسیاری از خانم ها حتی زمانیکه یک رابطه جنسی خوب و موفق داشته اند افسردگی بعد از رابطه جنسی وجود داشته است.

افرادی که در این زمینه تحقیق کرده اند عنوان نموده اند که این موضوع چندان غیر معقول نمی باشد و این موضوع به عنوان بی قراری پس از مقاربت شناخته شده است که 10 درصد از زنان جهان با آن مواجه هستند.

برای این موضوع دلیل واضح و مشخصی پیدا نشده است اما برخی از محققان می گویند که احتمال دارد تغییرات هورمونی بعد از ارگاسم از دلایل ایجاد افسردگی بعد از رابطه جنسی در زنان باشد.

علت افسردگی بعد از رابطه جنسی در زنان
افسردگی بعد از رابطه جنسی در زنان

علت افسردگی بعد از رابطه جنسی در مردان

شاید با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه به دست آمده است این موضوع را نشان داده باشد که افسردگی بعد از رابطه جنسی در زنان بیشتر است اما باید بدانید که مردان نیز دچار این نوع از افسردگی می شوند.

از دلایل افسردگی در مردان بعد از رابطه جنسی باید به این موضوع اشاره داشته باشیم که فرارسان های عصبی که در مغز انسان مسئول تاثیر احساس خوب می باشد آنگونه که باید در این شرایط در مغز مردان عملکرد طبیعی ندارد و باعث به وجود آمدن احساسات منفی در آن ها می شود.

این واقعیت وجود دارد که بعد از رابطه جنسی وقتی احساس افسردگی می کنید نمی توانید یک ارتباط مستقیم و با احساس را برای شریک زندگی خود به وجود آورید.

درمان افسردگی بعد از رابطه جنسی

از مهم ترین کارهایی که می توانید برای درمان افسردگی بعد از رابطه جنسی انجام دهید مراجعه به یک متخصص می باشد که بتواند با روش های درست و مشاوره درمانی مشکل شما را برطرف کند.

این موضوع را به خاطر داشته باشید که نادیده گرفتن علائم می تواند مشکلات بیشتری را برای شما به وجود آورد. بنابراین مراجعه به یک متخصص سلامت جنسی می تواند روند درمان افسردگی بعد از رابطه جنسی را در شما کاهش دهد و اگر نیاز باشد به شما داروهایی داده شود تا با مصرف آن ها اختلال های خلقی شما برطرف شود.

فراموش نکنید که در کنار مصرف داروهایی که یک متخصص سکستراپ برای شما تجویز کرده است حتما تحت نظر یک مشاوره نیز باشید.

علت افسردگی بعد از رابطه جنسی در مردان
افسردگی بعد از رابطه جنسی در مردان
در نهایت اینکه

مشاوران و همکاران ما در کلینیک سکستراپی دکتر نجات سعی کرده اند تا با ارائه این مطلب درباره افسردگی بعد از رابطه جنسی بتوانند راهنمایی و اطلاعات مختصری را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

چنانچه شما زوج های عزیز احساس می کنید که ممکن است دچار چنین افسردگی در زندگی زناشویی خود شده باشید و یا احساس می کنید که شریک زندگیتان چنین مشکلی دارد حتما نیاز است که برای رفع این مسئله به مراکز و مشاوران متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

همچنین شما دوستان عزیز می توانید از طریق سایت drnejatclinic.com سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را با مشاوران مرکز ما، در میان گذاشته و پاسخ های خود را این طریق دریافت نمایید.

[faq title=”سوالات مربوط به افسردگی بعد از رابطه جنسی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چرا بعد از رابطه جنسی احساساتی می شویم؟” number=”1″]

ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی باشد که در طول رابطه جنسی اتفاق می افتد و می تواند منجر به احساسات شدید شود. گریه همچنین ممکن است مکانیزمی برای کاهش تنش و برانگیختگی شدید فیزیکی باشد.

[/faq_item][faq_item title=”آقایون بعد از رابطه جنسی چه احساسی دارند؟” number=”2″]تقریباً نیمی از مردان احساس غم، تحریک پذیری و دوری از رابطه جنسی را دارند و ادعا می کنند که دچار “دیسفوری پس از زوجیت” هستند.
[/faq_item][faq_item title=”چرا مردان بعد از رابطه جنسی خسته می شوند؟” number=”3″]به محض رسیدن مردان به ارگاسم، تغییراتی در بدن آن ها ایجاد می شود.هنگامی که پرولاکتین بیوشیمیایی آزاد می شود باعث خستگی آقایون شده و تمایل دارند که بعد از رابطه بخوابند.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 7 =