سکستراپی » مقالات سکستراپی » اشتباهات دختران در ازدواج

اشتباهات دختران در ازدواج

ازدواج اشتباه

بدون شک بارهای بسیاری این جمله را شنیده اید که می گویند ازدواج مانند هندوانه سربسته می ماند.
تا به حال چندبار به این جمله فکر کرده اید؟ اصلا به این موضوع که زندگی مشترک و ازدواج مانند هندوانه سربسته است فکر کرده اید؟ یا شاید هم هیچ اعتقادی به این جمله ندارید؟
ازدواج مهم ترین اتفاقی است که هر دختر و پسر جوانی به آن فکر می کنند. اینکه چطور باید مسئولیت یک زندگی مشترک را قبول کنند و خود را برای شروع زندگی جدیدی آماده سازند.
شاید مسئله ازدواج برای دخترها بیشتر از بسیار اهمیت داشته باشد و یک دغدغه بسیار بزرگ باشد که روزانه با آن در تکاپو به سر می برند.
قطعا هیچ دختر جوانی دوست ندارد در زندگی مشترک کاری انجام دهد که همسر خود را ناراحت کند و یا اینکه خود را آماده برآورده سازی نیازهای همسر نداند.
ما می خواهیم امروز درباره اشتباهات دختران در ازدواج بیشتر صحبت کنیم

اشتباهات دختران در ازدواج
رد کردن پیشنهاد ازدواج

اشتباهات دختران در ازدواج

لیست بلند بالا

اغلب دختر خانم ها فکر می کنند که باید در همان ابتدای زندگی مشترک همسرشان به آنها ابزار علاقه شدید کند و عاشق دل خسته آن ها باشد. بنابراین برای خود یک لیست بلند بالا از ویژگی ها و خصوصیاتی که می خواهند همسر آینده آن ها دارا باشد تهیه می کنند.
این اولین مسئله درباره اشتباهات دختران در ازدواج می باشد. حق با شما است که بخواهید با فردی زندگی کنید که ویژگی ها و خصوصیاتی را دارا باشد که مورد پسند شماست. اما هرگز این موضوع را فراموش نکنید که هیچ انسانی بدون خطا و ایراد نمی باشد.
بنابراین اگر در این موضوع حساسیت بسیاری از خود نشان دهید ممکن است فردی را که تا حدودی با ویژگی هایی که مد نظر شما می باشد را به خاطر قضاوت هایی که کرده اید از دست داده و هرگز فرد ایده آل خود را پیدا نکنید
دخترخانم ها در هنگام ازدواج معمولا مواردی را در نظر دارند که در انتخابشان و نتیجه ازدواجشان ممکن است به رضایت واقعی دست پیدا نکنند.

حرف اطرافیان

در گذشته سن ازدواج برای دخترها زیر 20 سال بود و اگر دختری در سن 20 سالگی هنوز ازدواج نکرده بود موجب خجالت خانواده می شد.
اما این روزها سن ازدواج برای دختر خانم ها چندان دارای اهمیت نمی باشد و به نوعی برایشان این مسئله خنده دار است که در سن 20 سالگی بخواهند تشکیل زندگی مشترک دهند. بماند که هنوز هم برخی از خانواده ها هستند که بر این عقیده می باشند دختر باید تا سن 20 سالگی حتما ازدواج کند.
حرف و حدیث هایی که اطرافیان می زنند مبنی بر اینکه سن شما روز به روز بالاتر می رود و هنوز ازدواج نکرده اید برایتان سخت است و به همین خاطر برخی دخترها برای اینکه از این حرف و حدیث ها رهایی پیدا کنند تن به ازدواج می دهند که برخی از آن ها به طلاق می انجامد.
اشتباه بزرگی است که بخواهید برای ساکت کردن اطرافیان تن به ازدواج دهید. پس اگر تا به حال ازدواج نکرده اید و احساس می کنید که زیر ذربین اطرافیان قرار دارید هرگز برای فرار بدون فکر و منطق به خواستگار خود جواب بله ندهید.

اشتباه دختران در ازدواج
بدبینی

مقایسه کردن

از دیگر اشتباهات دختران در ازدواج که باید بگوییم از مهم ترین مواردی است که در بیشتر ازدواج ها منجر به جدایی شده است مقایسه کردن است.
اینکه مدام خواستگارهای خود را با همسر دوست، خواهر، دختر خاله و…. قیاس کنید اصلا کار درستی نمی باشد. زیرا هر فردی برای خود دارای شخصیت می باشد و خصوصیات خوب و بد خود را دارد.
اینکه بخواهید خواستگارتان را از لحاظ مالی نیز با همسر اطرافیان خود مورد مقایسه هم قرار دهید اصلا کار زیبایی نمی باشد.
شک نداشته باشید با قیاس قرار دادن خواستگارهایتان با دیگران هرگز نمی توانید درست ترین تصمیم را برای زندگی خود بگیرید.

نداشتن اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس یک مسئله مهم و تاثیر گذار در زندگی هر فردی می باشد. اینکه شما به خودتان اعتماد نداشته باشید شاید دلیلی شود که دیگران هم اعتمادی به شما نداشته باشند و هرگز نخواهید توانست به کارهایی که می خواهید انجام دهید رسیده و به درستی از عهده آن ها برآید.
اعتماد به نفس نداشتن بعضی دخترها برای ازدواج یک اشتباه بزرگ دیگر است. پس به نکات مثبتی که دارید بیشتر توجه کنید روی نقاط ضعف خود کار کنید تا آن ها را تقویت کرده و به نقاط مثبت تبدیلشان کنید.

فرار از ازدواج
اشتباهات دختران در ازدواج

بدبینی

برخی دخترها، به خاطر اینکه شاهد تجربه تلخ برخی از اطرافیان خود بوده اند و به نوعی شکست خوردن آن ها را دیده اند نسبت به زندگی مشترک بدبین شده و در امر ازدواج محتاط شده اند.
اینکه شما نگران زندگی که می خواهید تکشیل دهید هستید خوب است و اینکه محتاط پیش روید هم چیز بدی نیست. اما بدبینی داستانش کاملا فرق می کند و ممکن است باعث نابودی رابطه زناشویی و زندگی مشترک شما شود.
درست است که کسب تجربه، لازم و ضروری است اما قرار نیست به خاطر شنیدن وقایع ناگوار از اطراف، دچار استرس در انتخاب باشید.

حرف آخر

ما سعی کرده ایم در کلینیک سکستراپی دکتر نجات هر آنچه را که لازم است دخترخانم های جوان درباره ازدواج و انتخاب درستی که باید در این مورد داشته باشند را برایتان عنوان کنیم و امیدواریم که با خواندن این مطلب کمتر شاهد اشتباهات دختران در ازدواج باشیم.

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هشت =