سکستراپی » مقالات سکستراپی » چه کسانی باید از کاندوم استفاده کنند؟

چه کسانی باید از کاندوم استفاده کنند؟

علت استفاده از کاندوم

کاندوم چیست؟

کاندوم تنها نوع پیشگیری از بارداری است که هم می تواند از بارداری جلوگیری کند و هم از عفونتهای مقاربتی (STI) محافظت کند. کاندوم دو نوع است: کاندوم مردانه، که روی آلت تناسلی پوشیده می شود و کاندوم های زنانه که در داخل واژن پوشیده شده اند. اما مسئله مهم اینجاست که چه کسانی باید از کاندوم استفاده کنند؟

در صورت استفاده صحیح در هر بار رابطه جنسی ، کاندوم های مردانه 98٪ موثر هستند. این بدان معناست که از کاندوم های مردانه به عنوان پیشگیری از بارداری، از هر 100 باعث باردار شدن 2 زن می شوند.

نحوه عملکرد کاندوم

کاندوم یک روش “مانع” پیشگیری از بارداری است. آنها از لاتکس، پلی یورتان یا پلی ایزوپرن بسیار نازک ساخته شده اند و برای جلوگیری از بارداری با جلوگیری از ملاقات اسپرم با تخمک، طراحی شده اند. همچنین اگر در حین رابطه جنسی واژینال، مقعد و دهان به درستی استفاده شود می توانند در برابر STI محافظت کنند.

قبل از قرار دادن کاندوم اطمینان حاصل کنید که آلت تناسلی مرد به واژن زن دست نزده است. قبل از انزال کامل مرد، منی می تواند از آلت تناسلی بیرون بیاید. اگر این اتفاق بیفتد یا اگر منی هنگام استفاده از کاندوم وارد واژن شود ممکن است به پیشگیری از بارداری اضطراری نیاز داشته باشید. شما همچنین باید آزمایش STI را در نظر بگیرید.

چه کسانی باید از کاندوم استفاده کنند؟
نحوه استفاده از کاندوم

نحوه استفاده از کاندوم

  • کاندوم را از بسته بیرون آورید، مراقب باشید که آن را با جواهرات و ناخن پاره نکنید. کاندوم را روی نوک آلت تناسلی ناحیه قرار دهید.
  • اگر در انتهای کاندوم یک قورباغه وجود دارد با استفاده از انگشت شست و انگشت خود هوا را از آن خارج کنید. به آرامی کاندوم را به پایین قسمت آلت تناسلی وارد کنید.
  • اگر کاندوم به پایین رول نشود ، ممکن است آن را به صورت اشتباه نگه دارید. اگر این اتفاق بیفتد ، ممکن است اسپرم روی آن باشد ، بنابراین آن را دور بیندازید و دوباره با یکی جدید امتحان کنید.
  • پس از رابطه جنسی ، آلت تناسلی مرد را در حالی که هنوز قائم است ، خارج کنید – هنگام انجام این کار، کاندوم را در قسمت پایه آلت تناسلی نگه دارید.
  • کاندوم را از آلت تناسلی مرد بردارید، مواظب باشید که منی نریزد.
  • کاندوم را در سطل آشغال بیندازید، نه در توالت.
  • اطمینان حاصل کنید که آلت تناسلی مرد دوباره ناحیه تناسلی شریک زندگی خود را لمس نمی کند.
  • اگر دوباره رابطه جنسی برقرار کردید ، از کاندوم جدید استفاده کنید.

افرادی که باید کاندوم استفاده کنند

حال که دانستید کاندوم چیست، نحوه عملکرد و استفاده آن را هم متوجه شدید میخواهیم به سراغ بحث اصلی خود یعنی اینکه چه کسانی باید از کاندوم استفاده کنند؟ برویم.

استفاده از کاندوم برای تمام زوج ها یک امر لازم می باشد و باید بگوییم که هر زن و مردی که می خواهند وارد رابطه جنسی بشوند نیاز است که از کاندوم استفاده نمانید . اما استفاده از کاندوم برای آن دسته از زنان و مردانی که در خطر ابتلا به بیماری های عفونتی و مقاربتی هستند واجب تر می باشد. دسته دوم که نیاز است حتما در زمان رابطه جنسی از کاندوم استفاده کنند زنان و مردانی هستند که در سن تولید مثل هستند اما می خواهند از بارداری خود پیشگیری کنند.

بنابراین به طور کامل تر می توان گفت که:

  • بیشتر افراد می توانند با خیال راحت از کاندوم استفاده کنند، اما ممکن است مناسب ترین روش پیشگیری از بارداری برای همه نباشد.
  • برخی از مردان و زنان به کاندوم لاتکس حساسیت دارند. اگر این مشکلی باشد، کاندوم های پلی اورتان یا پلی ایزوپرن کمتر باعث واکنش آلرژیک می شوند.
  • مردانی که در نعوظ مشکل دارند ممکن است نتوانند از کاندوم استفاده کنند زیرا برای جلوگیری از نشت اسپرم یا لغزش کاندوم، آلت تناسلی مرد باید نعوظ داشته باشد.
نحوه استفاده از کاندوم
استفاده از کاندوم در دوران بارداری

مزایا استفاده از کاندوم

برخی از مزایای استفاده از کاندوم:

  1. در صورت استفاده صحیح و مداوم، آنها یک روش قابل اطمینان برای جلوگیری از بارداری هستند.
  2. آنها به محافظت از هر دو شریک در برابر بیماری های مقاربتی از جمله کلامیدیا، سوزاک و HIV کمک می کنند.
  3. فقط در هنگام رابطه جنسی لازم است از آنها استفاده کنید
  4. آنها نیازی به آماده سازی قبلی ندارند و برای رابطه جنسی بدون برنامه مناسب هستند.
  5. در بیشتر موارد، استفاده از کاندوم عوارض جانبی پزشکی ندارد.
  6. به راحتی قابل دستیابی هستند و انواع مختلفی از شکل ها، اندازه ها و طعم ها را دارند.

معایب استفاده از کاندوم

  1. برخی از زوج ها دریافتند که استفاده از کاندوم باعث قطع رابطه جنسی می شود.برای دور زدن این مسئله، سعی کنید استفاده از کاندوم را به عنوان یکی از پیشگامان بازی قرار دهید.
  2. کاندوم بسیار قوی است اما در صورت عدم استفاده صحیح ممکن است شکافته یا پاره شود. اگر این اتفاق برای شما افتاد، پوشیدن آنها را تمرین کنید تا به استفاده از آنها عادت کنید.
  3. برخی از افراد ممکن است به لاتکس، پلاستیک یا اسپرم کش حساسیت داشته باشنداما شما می توانید کاندوم هایی دریافت کنید که احتمال واکنش آلرژیک آنها کمتر باشد.
  4. هنگام استفاده از کاندوم مرد باید پس از انزال و قبل از نرم شدن آلت تناسلی مرد، بیرون کشیده و کاندوم را محکم در جای خود نگه دارد.
پیشگیری از انتقال ویروس hiv با کاندوم
علت استفاده از کاندوم

جمع بندی

با مفهوم اینکه کاندوم چیست؟ چه کاربردی دارد و نحوه استفاده از آن در این مقاله آشنا شدید همچنین برایتان عنوان کردیم که چه کسانی باید از کاندوم استفاده کنند؟. در نهایت اشاره کوچکی هم به مزایا و معایب استفاده از کاندوم کرده ایم. امیدواریم با آنچه که نیاز بود درباره کاندوم ونحوه استفاده از آن بدانید در رابطه جنسی خود دچار مشکل نشوید. برای دریافت پاسخ سوالات بیشتر در این زمنیه لا ما در سایت drnejatclinic.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سوالات مربوط به چه کسانی باید از کاندوم استفاده کنند؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چه موقع باید از کاندوم استفاده کنیم؟” number=”1″]در حین رابطه جنسی ، کاندوم های مردانه روی آلت تناسلی پوشیده می شوند تا از ورود اسپرم (اسپرم) به واژن زن هنگام انزال (آمدن) مرد جلوگیری شود. کاندوم باید در حالت نعوظ (سخت) و قبل از تماس با بدن همسر شما قرار گیرد[/faq_item][faq_item title=”آیا همیشه باید از کاندوم استفاده کنیم؟” number=”2″]برای کسانی که رابطه جنسی دارند ، کاندوم باید همیشه برای محافظت در برابر بیماری های مقاربتی حتی اگر از روش دیگری برای جلوگیری از بارداری استفاده می شود ، استفاده شود. آنها باید به درستی مورد استفاده قرار گیرند و باید در هر زمان رابطه جنسی استفاده شوند.[/faq_item][faq_item title=”آیا استفاده از کاندوم باعث ماندگاری بیشتر رابطه می شود؟” number=”3″] استفاده از کاندوم یک راه حل ساده است که ممکن است رابطه جنسی را طولانی تر کند. کاندوم سدی در اطراف آلت تناسلی مرد ایجاد می کند که احساس آن را کم می کند و ممکن است منجر به انزال دیررس شود.[/faq_item][/faq]

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + شش =