سکستراپی » مقالات سکستراپی » چرا خانم ها سرد مزاجی می شوند؟

چرا خانم ها سرد مزاجی می شوند؟

سرد مزاجی در خانم ها

شاید در طول رابطه زناشویی که دارید بارها برای شما پیش آمده است که احساس کرده باشید همسرتان نسبت به برقراری رابطه بی میل است و به اصطلاح سرد مزاج شده است. به نظر شما چرا خانم ها سرد مزاجی می شوند؟ علت اینکه برخی از خانم ها نسبت به برقراری رابطه جنسی از خود هیچ میل و اشتیاقی نشان نمی دهند چیست؟ سرد مزاجی خانم ها قابل درمان است؟

سوالاتی که در متن بالا به آن اشاره کرده ایم شاید در ظاهر چندان اهمیتی نداشته باشند و تصور کنید که نمی توانند تاثیری روی رابطه زناشویی شما داشته باشند.

اما متاسفانه باید بگوییم که بی میلی یا همان سرد مزاجی در زنان و مردان تاثیرات بدی را می تواند بر زندگی زناشویی شما داشته باشد.

سرد مزاجی چیست؟

یکی از دغدغه های اصلی آقایون که نادیده گرفتن آن باعث تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ در زندگی زناشویی می شود کم شدن میل جنسی است.

کم شدن میل جنسی که یک اختلال جنسی می باشد به عوامل مختلف بسیار زیادی بستگی دارد که می تواند ریشه در تغییرات هورمونی، رفتاری و تنش های زندگی باشد.

سرد مزاجی زن یک مشکل جدی و بزرگ در زندگی مشترک می باشد که حتما با مشاهده نشانه  علائمی در این مورد نیاز است که حتما برای درمان آن به مراکز سکستراپی و متخصصین سکستراپ مراجعه کنید و روند درمان را در پیش بگیرید.

علائم سرد مزاجی در زنان و مردان
سرد مزاجی

علت اصلی بی میلی جنسی یا سرد مزاجی زنان

همانطور که قبل تر هم اشاره کرده ایم بی میلی و سرد مزاجی از جمله اختلالات جنسی در زنان و مردان می باشد که تاثیرات بسیار زیادی می تواند بر زندگی زناشویی داشته باشد.

اما مسئله ای که در این مقاله می خواهیم درباره آن با شما صحبت کنیم درمورد این است که چرا خانم ها سرد مزاجی می شوند؟

خب، این مشکل به دلایل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن رفتار آقایون با همسر و شریک جنسیشان می باشد.

اگر آقایون نسبت به نحوه برقراری جنسی با همسر خود اطلاعات کاملی داشته باشند تا حد زیادی می توانند به درمان سرد مزاجی همسر خود کمک کنند.

دلایل سرد مزاجی خانم ها

  • مشکلات جنسی
  • کاهش میل جنسی به دلیل بیماری
  • کاهش میلی جنسی ناشی از دیابت
  • سرد مزاجی به دلیل افسردگی و داروهای ضد افسردگی
  •  سرد مزاجی ناشی از بیماری ام اس
  •  کیست های تخمدانی
  • سرد مزاجی در دوران یائسگی
  • سرد مزاجی در دوران بارداری و شیردهی به کودک
  •  سرد مزاجی ناشی از استرس
  • سرد مزاجی ناشی از اختلافات زناشویی
  •  سرد مزاجی به دلیل تصویر ذهنی منفی از بدن

یازده موردی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم از مهم ترین دلایل سد مزاجی خانم ها می باشند که در ادامه درباره هر یک از موارد عنوان شده به اختصار توصیحاتی آورده شده است.

تاثیر سرد مزاجی بر زندگی زناشویی
علت سرد مزاجی در زنان

مشکلات جنسی

یک سری از مشکلات جنسی مانند زودانزالی همسر باعث سرد مزاجی و بی میلی جنسی در زنان می شود. زمانیکه همسر و شریک جنسی شما دچار یک مشکل یا اختلال جنسی باشد بدون شک نمی تواند رابطه جنسی خوبی را با شما برقرار کند.

این مشکل شاید در یک بار یا دو بار برقراری رابطه مشکلی را به وجود نیاورد اما در صورت درمان نشدن باعث بی میلی جنسی در زن می شود.

کاهش میل جنسی به دلیل بیماری

از دیگر دلایلی که باعث سرد مزاجی زنان می شود بیماری های همچون سرطان، فشار خون بالا، بیماری های قبلی و عروقی و یا بیماری های عصبی می باشد.

کاهش میلی جنسی ناشی از دیابت

علاوه بر بیماری هایی که قبل تر به آن ها اشاره کرده ایم مبتلا بودن زن به بیماری دیابت می تواند منجر به سرد مزاجی زن در رابطه جنسی شود.

سرد مزاجی به دلیل افسردگی و داروهای ضد افسردگی

وجود مواد شیمیایی در برخی از داروها می تواند روی مغز و هورمون های بدن تاثیرات بدی بگذارد که این مسئله می تواند زن را تحت تاثیر قرار دهد.

داروهایی مانند: داروهای ضد افسردگی  باعث کاهش میل جنسی و توانایی جنسی در زنان می شود و برای رسیدن زن به ارگاسم مشکل ایجاد می کنند.

سرد مزاجی ناشی از بیماری ام اس

آن دسته از خانم هایی که دچار بیماری ام اس می باشند به علت از بین رفتن سیستم عصبی و عدم رضایت جنسی نسبت به برقراری رابطه جنسی تمایلی از خود نشان ندهند.

کیست تخمدان در زنان از دلایل سرد مزاجی آن ها
کیست تخمدان در زنان

کیست های تخمدانی

یکی از نشانه‌های کیست های رحم، رابطه جنسی دردناک است، که موجب عدم تمایل و بی میلی رابطه جنسی در زنان می‌شود، بیماری‌هایی مانند التهاب لگن  و یا سرطان لگن هم نشانه‌های همانند کیست‌های رحم دارند.

سرد مزاجی در دوران یائسگی

هنگامی که زن به دوران یائسگی خود می رسد به علت تغییراتی که در هورمون های زنانه او ایجاد می شود نسبت به نیاز جنسی دچار تغییراتی می شود.

کاهش استروژن در بدن زن باعث خشک شدن ناحیه واژن می شود که این مسئله در حین رابطه ایجاد درد می کند. علاوه بر این هورمون تستوسترون که در میل جنسی مردها موثر می باشد با کاهش فعالیت تخمدان ها کم شده و موجب بی میلی و سرد مزاجی زن می شود.

سرد مزاجی در دوران بارداری و شیردهی به کودک

در دوران باردهی و شیردهی تغییراتی در هورمون زن ها به وجود می آید که بر تمایلات جنسی آن ها تاثیر می گذارد. در دوران شیردهی هورمون پرولاکتین در بدن تولید می شود که در امر تولید شیر به زن کمک می کند. تولید این هورمون در بدن زن ها باعث کاهش میل جنسی در آن ها می شود.

سرد مزاجی ناشی از استرس

در مقاله های مختلف بارها به این موضوع اشاره کرده ایم که استرس می تواند تاثیرات بسیار بدی بر زندگی و رابطه زناشویی داشته باشد.

مشکلات و فشارهایی مانند موارد زیر از جمله مواردی هستند که بروز آن ها به هر دلیل می تواند بر میزان میل جنسی زن تاثیر گذاشته و موجب کاهش میل جنسی در زنان شوند.

  1. فشارهای تحصیلی
  2. فشار مالی
  3. فشار خانوادگی
  4. استرس شغلی

سرد مزاجی ناشی از اختلافات زناشویی

بروز اختلافات زناشویی و عدم رضایت زن از همسر از دیگر مواردی است که می تواند بر بی میلی و سرد مزاجی زن تاثیر بگذارد.

سرد مزاجی به دلیل تصویر ذهنی منفی از بدن

تصور و باور غلط برخی از زن ها درباره بدن خود و عدم رضایت آن ها نسبت به این موضوع باعث خواهد شد که آن ها فکر کنند جذابیتی برای همسر و شریک جنسی خود ندارند.

این مسئله باعث کاهش میل جنسی در زنان خواهد شد.

درمان سرد مزاجی در زنان

تا به اینجای متوجه شدیم که چرا زنان دچار سرد مزاجی می شوند و دلایل این مشکل چیست؟ حال می خواهیم برای درمان سرد مزاجی خانم ها بهترین راه را پیشنهاد کنیم.

اول از هر چیز باید ریشه و دلیل اصلی سرد مزاجی را مشخص کرد تا بتوان روش درمان درستی را در پیش گرفت. برای این کار نیاز است که به متخصص سکستراپ و زوج درمانگر مراجعه کنید.

بیان کردن مشکلات جنسی که زن و مرد دارند برای متخصص سکستراپ به آن راحتر کمک خواهد کرد تا بتوانند روند درمان درستی را در پیش بگیرند.

سرد مزاجی به دلیل تصویر ذهنی منفی از بدن
درمان سرد مزاجی در زنان
در نهایت اینکه

مشاوران مرکز کلینیک سکستراپی دکتر نجات پاسخگوی سوالات ، انتقادات و پیشنهادات شما درباره اینکه چرا خانم ها سرد مزاجی می شوند؟ می باشند.

[faq title=”سوالات مربوط به چرا خانم ها سرد مزاجی می شوند؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”ناآشنایی با بدن زنان می تواند در سرد مزاجی زن تاثیر داشته باشد؟” number=”1″]بله، نا آشنایی با بدن زن و نداشتن هیچگونه رابطه عاشقانه و معاشقه ای قبل از شروع دخول می تواند موجب شود که زن نسبت به برقراری رابطه در گذر زمان بی میل شود.[/faq_item][faq_item title=” سیکل جنسی در بدن زن و مرد با هم فرق دارد؟” number=”2″] به طور کلی سیکل جنسی در بدن زن و مرد با هم متفاوت است و زن ها برای برانگیختگی نیاز به زمان بیشتری دارند و باید از نظر بدنی آنها را برای رابطه زناشویی آماده کنید.[/faq_item][faq_item title=”برای درمان سرد مزاجی زن ناشی ازعدن شناخت بدن او باید چه کار کرد؟” number=”3″] به پیشنوازی اهمیت دهید و زمان کافی راصرف تحریک کردن همسرتان کنید و سریع اقدام به دخول نکنید. [/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + نه =