سکستراپی » مقالات سکستراپی » پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب

پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب

پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب

پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب چیست؟

داشتن یک رابطه عاطفی محکم و به طور خلاصه رضایت داشتن از زندگی خود، موجب یک زندگی جنسی رضایت مند بهتر می شود.عملکرد جنسی سالم قسمت مهمی از رضایت جنسی است. و امیدوارکننده است که بدانید خیلی از متغیرهای مرتبط با رضایت جنسی عواملی هستند که می توان آنها را بهبود داد. همه افراد داوطلب یک زندگی جنسی خوب هستند. اما مسئله مهم اینجاست که چه عامل هایی پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب هستند. خیلی از تحقیقات این سوال را بررسی کرده اند. در این مقاله قصد داریم به برخی از پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب که اثبات شده اند بپردازیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

عوامل پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب

  • در بغل گرفتن و بوسیدن مداوم: احساس صمیمیت فیزیکی غیرجنسی با ارتباط و زندگی جنسی رضایت مند ارتباط زیادی دارد. بوسیدن و در بغل گرفتن بعد از رابطه جنسی نیز موجب زندگی جنسی رضایت مند و با انگیزه تری می شود که این عامل یکی از پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب است.
  • صمیمیت زیاد: عجیب نیست که احساس نزدیک بودن شریک زندگی خود با رضایت جنسی بیشتر ارتباط دارد. مطالعات نشان داده است که در روزهایی که زوج‌ها از نظر عاطفی بیشتر با شریک زندگی خود احساس صمیمیت دارند، از زندگی جنسی خود رضایت بهتری دارند. پس، صمیمیت زیاد یکی از پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب است.
  • ارتباط جنسی مداوم: زیاد بودن رابطه جنسی یکی مهم ترین پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب است. زوج هایی که رابطه جنسی را متوقف می سازند بیشتر از زندگی جنسی خود رضایت بسیار کمتری دارند.
  • متنوع بودن رابطه جنسی: در واقع، فقط تعداد رابطه جنسی مهم نیست. متنوع بودن آن نیز اهمیت زیادی دارد. زوج هایی که انواع متنوعی از رابطه جنسی مثل مقاربتی، دهانی را امتحان می کنند، به طور متوسط پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب را گزارش می دهند.
عوامل پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب
رضایت جنسی خوب

یکسان بودن در شروع رابطه جنسی

رضایت جنسی زمانی کم می شود که یکی از شریک های جنسی همیشه شروع کننده رابطه جنسی باشد. در این رابطه ها، امکان دارد باورهای غلطی در مورد رابطه جنسی (مرد باید همیشه اقدام کند) یا عدم تطابق در میل جنسی وجود داشته باشد، پس یکسان بودن در شروع رابطه جنسی یکی دیگر از عوامل پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب است.

عمل کردن جنسی سالم

مشکلات مربوط به مختل شدن عمل کردن جنسی، مثل درد هنگام رابطه جنسی (درد زمان مقاربت) یا مشکل در حفظ نعوظ، باعث کم شدن رضایت جنسی می شود. متأسفانه، اختلال عمل کردن جنسی در یک شریک زندگی، تأثیرات زیادی بر رضایت جنسی در هر دو طرف دارد. پس عمل کردن جنسی سالم، پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب است.

ارگاسم مکرر

تعحب آور نیست که رسیدن به ارگاسم پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب است. علاوه بر این، اهمیت دارد که آیا شریک زندگی برای رسیدن به ارگاسم شما ارزش قائل است یا نه، که احتمال زیاد به علت تأثیرات مثبت بر صمیمیت و جلب اعتماد شریک جنسی، رابطه جنسی را رضایت مند تر می کند.

رضایت بیشتر از زندگی

در آخر، یک زندگی شاداب و یک زندگی جنسی رضایت مند عمدتا دست به دست هم می دهند (ولتن و مارگراف). این دو متغیر اثرات متقابلی دارند به گونه ای که رضایت از زندگی باعث رضایت جنسی می شود و برعکس.

رابطه جنسی بهتر

شما و همسرتان به صورت واضح در مورد خواسته ها و نیازهای جنسی خود صحبت می کنید. به نظر می رسد کیفیت ارتباط جنسی مهمتر از زیادی است. به نظر می رسد که ارتباط هم از طریق به وجود آمدن صمیمیت و هم با کمک به شریک زندگی در برآوردن نیازهای جنسی یکدیگر کمک می کند. پس رابطه جنسی بهتر داشتن از عوامل پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب است.

کمتر دیدن فیلم پورن

افرادی که به پورنوگرافی می بینند بیشتر به اثرات مثبت، به طور مثال، بالا رفتن مهارت جنسی یا تخیل اشاره دارند. بنابراین، نویسندگان یک متاآنالیز در مورد این موضوع انتقاد می‌کنند که این مزایا امکان دارد آرزویی غیرممکن باشد. مطالعات به طور مکرر نشان می دهد که استفاده از پورن موجب رضایت جنسی کم تر، هم برای فردی که پورن را می بیند و هم برای شریک زندگی او، می شود. علاوه بر این، همبستگی بین استفاده از پورنوگرافی و رضایت جنسی در مردان از زنان بیشتر است.

سخن پایانی

همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، عوامل متعددی برای پیش بینی کننده رضایت جنسی خوب تاثیرگذار هستند. از صمیمیت عاطفی و ارتباط کلامی گرفته تا عملکرد جنسی سالم و تنوع در رابطه جنسی، هر یک از این عوامل به نوبه خود می توانند بر تجربه جنسی ما تاثیر بگذارند. نکته مهم اینجاست که رضایت جنسی یک مقصد نیست، بلکه یک سفر است. برای داشتن یک زندگی جنسی رضایت‌بخش، لازم است به طور مداوم به نیازها و خواسته‌های خود و شریک زندگیمان توجه کنیم و برای بهبود ارتباط و صمیمیت در رابطه تلاش کنیم.

سوالات متداول

  1. رضایت جنسی چیست؟
    رضایت جنسی به معنی احساس لذت، رضایت و خوشحالی از فعالیت‌های جنسی است. این احساس می‌تواند از فردی به فرد دیگر و در شرایط مختلف متفاوت باشد.
  2. چرا رضایت جنسی مهم است؟
    رضایت جنسی یکی از ابعاد مهم سلامت روانی و عاطفی است و بر کیفیت زندگی، روابط و احساس رضایت از زندگی تأثیر می‌گذارد.
  3. عوامل مؤثر بر رضایت جنسی کدامند؟
    عوامل متعددی مانند ارتباط عاطفی، ارتباط کلامی، عملکرد جنسی سالم، تنوع در روابط جنسی، اعتماد، احترام متقابل و سلامت جسمی و روانی بر رضایت جنسی تأثیرگذارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 11 =