سکستراپی » مقالات سکستراپی » پریود مردانه

پریود مردانه

علل پریود مردانه

تا به حال چیزی درباره پریود مردانه شنیده اید؟ به نظرتان مردها هم مانند خانم ها عادت ماهانه می شوند؟

شاید برایتان جالب باشد که درباره این موضوع بیشتر بدانید. باید بگوییم که مردها مانند زنان خونریزی ماهانه را تجربه نمی کنند اما آن ها نیز دارای چرخه هورمونی مربوط به خود می باشند یعنی در طول ماه سطح هورمون های جنسی آن ها با افت و خیز مواجه می شود که باعث می شود وضعیت روحی روانی آن ها تغییر کند.

پریود مردانه چیست؟

خب همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم بدن آقایون هم مانند خانم ها دچار تغییرات هورمونی در طول ماه می شود. آقایون صبح ها با افزایش سطح هورمون تستوسترون مواجه می شوند و عصرها این سطح کاهش پیدا می کند.

به همین خاطر است که افراد زیادی بر این عقیده هستند که تغییرات هورمونی در آقایون باعث تغییرات در خلق و خوی آن ها می شود.

اما این جا یک سوال پیش می آید که آیا علائم پریود مردانه هم مانند خانم ها است؟ و هر ماه برای آن ها اتفاق می افتد؟

برخی از مشاوران جواب مثبتی به این سوال داده اند. درست است که قاعدگی در زنان تحت تأثیر سیستم تولید مثل آن‌ها به وجود می‌آید و نشان دهنده آمادگی بدن برای بارداری است اما این مسئله در مردان وجود ندارد. با این حال آقایون هم در طول ماه تغییرات هورمونی خاص خود را دارند که با آن مواجه می شوند و تحت تاثیر قرار میگیرند.

فشار روانی زیاد و استرس از علل پریود مردان
علل پریود مردانه

علت اصلی پریود مردانه هم مانند خانم ها تغییرات هورمونی می باشد. عوامل جسمی و محیطی مختلفی می‌توانند تغییرات سطح تستوسترون را ایجاد کنند. این عوامل عبارتند از:

• مشکلات خواب (بی‌خوابی)
  • اختلال در رژیم غذایی(اختلالات پرخوری یا بی اشتهایی عصبی)
  • مشکلاتی در اشتها( بی اشتهایی یا پراشتهایی و بروز تغییراتی در وزن)
  • شرایط سنی، به دلیل کاهش سطح تستوسترون از ۳۰ سالگی به بعد
  • فشار روانی زیاد و استرس
  • سیگار کشیدن و مصرف بیش از حد الکل
  • انواع بیماری‌ها

علائم پریود مردانه یا IMS

نام علمی پریود مردانه ims می باشد که علائم آن شبیه به علائم سندروم ملال می باشد. درباره علائم پریود مردانه باید بگوییم که مانند پریود زنان دارای الگوی منظم و دقیقی نمی باشد. این احتمال بسیار زیاد است که مردان مانند زنان هر ماه دچار این مسئله نمی شوند. علائم پریود مردانه  به شرح زیر می باشد:

1. کاهش میل جنسی
  2. افزایش اضطراب
  3. احساس خستگی و سردرگمی
  4. افسردگی
  5. احساس خشم و پرخاشگری
  6. کاهش میزان اعتماد به نفس
  7. افزایش حساسیت و تحریک پذیری

در صورتیکه با هر یک از این علائم بیش از اندازه در زندگی خود مواجه شدید و مدت زمان بسیار طولانی ادامه داشت نیاز است که حتما به سکستراپی مراجعه داشته باشید که با تشخیص بهتر بتواند درمان مناسبی را به شما بدهد.

پریود مردانه
علائم پریود مردانه

درمان عادت ماهیانه مردانه

گفتیم که علائم عادت یا همان پریود مردان با زنان متفات می باشد. علائم پریود مردانه در صورت طولانی مدت بودن آن ها میتواند مشکلات زیادی را برای آن ها به همراه داشته باشد بنابراین بهتر است که به متخصص سکستراپی که می شناسید مراجعه کنند تا بتوانند بهترین روش درمان را در پیش بگیرند. اما راه درمان برای عادت مردانه چه روشی می باشد؟

درباه روش درمان این مشکل در مردان باید بگوییم که حول سه محور اصلی می باشد.

• مدیریت علائم مربوط به مشکل
  • افزایش و تقویت مهارت‌های سازگاری فرد
  • استفاده از روش‌های مناسب برای کاهش سطح استرس

آقایونی که به کاش بیش از اندازه سطح تستوسترون در بدن خود شک دارند باید حتما در کوتاهترین زمان ممکن آزمایش مربوط به هورمون هایشان را انجام دهند تا با بررسی و معاینات پرشک و تجویز دارو بتوانند از افت و کاهش زیاد تستوسترون خود جلوگیری کنند. در این شرایط رسیدن تستوسترون به سطح نرمال به طور خود به خود سایر علائم ناخوشایند شما را نیز کاهش خواهد داد.

نکات لازم برای کاهش علائم پریود مردانه

یکی دیگر از کارهایی که آقایون می توانند برای کاهش علائم پریود خود انجام دهند تغییر دادن سبک زندگیشان می باشد.
مثلا: ورزش کردن و استفاده از رژیم غذایی مناسب بهترین روش برای این کار می باشد.

پیشنهاد ما، در کلینیک سکستکراپی دکتر نجات به شما این است که اگر می خواهید با علائمی که در متن بالا به عنوان علائم پریود مردانه اشاره شده است را در خود شاهد نباشید از تکنیک‌های مقابله با استرس و خودداری از مصرف سیگار و الکل را حتما در نظر داشته باشید چرا که این موارد می توانند تاثیر بسیار زیادی بر کاهش علائم نام برده شده داشته باشند.

بهترین کاری که می توانید برای کاهش این علائم انجام دهید رابطه جنسی می باشد چراکه باعث افزایش سطح سروتونین و کاهش علائم می‌شود.

عادت ماهانه مردانه
درمان عادت ماهانه مردانه
در نهایت اینکه

مردانی که دارای خلق پایین هستند مشکلات زیادی را در زندگی خود شاهد خواهد بود و این مسئله موجب کاهش کیفیت زندگی آن ها می شود.

بنابراین بهترین کار این است که با کمک یک متخصص سکستراپ یا روانشناس راهکارهایی را برای کاهش علائم مروبط به پریود مردانه دریافت کنید و در زندگی خود آن ها را اجرا کنید.

به خاطر داشته باشید که شما می توانید با یادگیری مهارت های مربوط به سازگاری در دوران عادت ماهانه خود بهترین دوران زندگی خود را داشته باشید. مشاوران و همکاران ما در سایت drnejatclinic.com در این زمنیه بیشتر می توانند شما را راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به پریود مردانه” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”مردها چطور عادت ماهانه یا پریود می شوند؟” number=”1″]مردها هم مانند زن ها دچار تغییرات هورمونی می شوند اما ممکن است که هر ماه برایشان اتفاق نیافتد. مردها صبح ها با افزایش هورمون تستوسترون و عصرها با کاهش این هورمون مواجه می شوند.[/faq_item][faq_item title=”آیا مردها هم در دوران عادت ماهانه خود دچار خونریزی می شوند؟” number=”2″]خیر، هادت ماهانه مردها شبیه به پریود زنان خونریزی ندارد.[/faq_item][faq_item title=”چطور متوجه شویم که همسرمان دچار پریود مردانه شده است؟” number=”3″]کاهش میل جنسی، اضطراب، خشم و پرخاشگری از علائمی هستند که مشاهده آن ها خبر ای زپریود مردانه می دهد.[/faq_item][/faq]