سکستراپی » مقالات سکستراپی » هورمون عشق یا هورمون اکسی توسن

هورمون عشق یا هورمون اکسی توسن

تا به حال نام هورمون عشق به گوشتان خورده است؟ آیا به این موضوع فکر کرده اید که چرا برخی افراد خیلی زود جذب جنس مخالف خود می شوند؟ آیا فکر کرده اید چگونه می توانید بدون نیاز به مشاوره های زوج درمانی رابطه زناشویی خود را تقویت کنید؟

حتما می گوید ممکن است عشق دارای هورمون  باشد؟ آیا دوست دارید کسی را که به خود علاقه مند کنید یا فرد مورد علاقه خود را مجذوب خود کنید؟ با استفاده از هورمون عشق یا هورمون اکسی توسن می توانید آنچه را که می خواهید بدست آورید.

در این مقاله از سری مقالات کلینیک سکستراپی دکتر نجات با ما همراه باشید تا شما را با هورمون عشق یا همان هورمون اکسی توسن بیشتر آشنا کنیم.

هورمون عشق یا هورمون اکسی توسین

اکسی توسین همان هورمون عشق می باشد که از هورمون های قدرتمند در دسته هورمون های انتقال دهنده عصبی می باشد که نقش بسیار مهمی در زندگی انسان ها دارد. این هورمون قوی در مردان و زنان عاشق تولید می شود البته این به این معنی نمی باشد که دیگر افراد همچین هورمونی را در بدن خود تولید نمی کنند.

هورمون عشق یا هورمون اکسی توسین روی عملکرد مغز و سیستم عصبی بسیار تاثیر گذار بوده و می تواند احساسات و عواطف شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

هورمون اکسی توسین
افزایش هورمون عشق

اثرات اکسی توسین بر بدن

طبق تخقیقات پزشکی که درباره این هورمون صورت گرفته شده است مشخص شده که افزایش هورمون عشق یا اکسی توسین می تواند تاثیرات بسیاری بر بدن داشته باشد. این تاثیرات عبارتند از:

  • احساس امنیت و آرامش
  • تحریک و افزایش ضربان قلب
  • کاهش ترشح هورمون استرس در بدن
  • کاهش التهاب و تسریع روند بهبود
  • افزایش خلاقیت
  • افزایش ویژگی های شخصیتی( همدلی، خونگرمی، اعتماد)
  • کاهش اضطراب
  • افزایش صبر و تحمل درد

راه های افزایش اکسی توسین

برای اینکه بتوانید هورمون عشق یا هورمون اکسی توسین را در بدن خود افزایش دهید می توانید راه های زیر را انجام دهید.

ویتامین D

ویتامین D از جمله ویتامین هایی می باشد که توسط پوست بدن و بر اثر قرار گرفتن  در معرض آفتاب برای بدن ساخته می شود. تمام بافت های موجد در بدن همگی گیرنده های این ویتامین می باشند و به همین خاطر است که کمبود آن می تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد.

ویتامین D موجود در بدن انسان خود به خود و به طور مستقیم می تواند فعال سازی و کنترل هورمون عشق را انجام دهد. از آنجایی که آفتاب اصلی ترین منبع برای تولید این ویتامین در بدن می باشد خیلی مهم است که صبح ها برای سلامت خودتان هم که شده در معرض آفتاب قرار بگیرید. با توجه به این مسئله که کمبود ویتامین D با اضطراب و افسردگی در ارتباط است، پس نسبت به دریافت کافی این ویتامین حیاتی بی‌اهمیت نباشید.

ویتامین C

یکی دیگر از راه های افزایش هورمون عشق یا هورمون اکسی توسین در بدن مصرف کافی ویتامین C می باشد. این ویتامین همچون ویتامین D به تولید این هورمون کمک می کند.

ویتامین C باعث تحریک ترشح هورمون عشق می شود. اما برخی تحقیقات و پژوهش های انجام شده نشان داده اند که مصرف پیش از اندازه مکمل هایی که دارای ویتامین C می باشند باعث شده اند که هورمون اکسی توسین افزایش پیدا کرده و دفعات مقاربت های جنسی نیز افزایش یابند که این موضوع موجب کاهش بهبود خُلق و خو و استرس در افراد می شود

ویتامین C در میوه‌ها و سبزیجاتی مانند فلفل سبز، مرکبات، گوجه فرنگی، گل کلم، کلم بروکسل، بروکلی و کلم پیچ به ‌مقدار فراوانی یافت می‌شود.

هورمون عشق یا هورمون اکسی توسین
هورمون اکسی توسین

استروژن

هورمون جنسی که باعث رشد و تنظیم سیستم  تولید مثل در زنان می شود استروژن نام دارد که این هورمون نیز به افزایش ترشح هورمون عشق یا هورمون اکسی توسین کمک می کند.

این مسئله را به خاطر داشته باشید و هرگز فراموش نکنید که کنترل هورمون های خود را هر از چند گاهی انجام دهید هیچ فرقی نمی کند که زن باشید یا مرد کنترل کردن هورمون ها هر چند وقت یکبار امری ضروری می باشد. شما با این کار نه تنها باعث افزایش دادن سطح هورمون های اکسی توسین می شوید بلکه سطح کلی کیفیت بدن‌تان را نیز بهبود خواهید داد

مراقبه عشق و مهربانی

تمرینات یوگا جزء کارهایی هستند که شما می توانید انجام دهید تا میزان هورمون عشق یا هورمون اکسی توسین را در بدن خود افزایش دهید.

مراقبه های عشقی و مهربانی با انجام تمرینات یوگا می تواند باعث افزایش پیدا کردن احساسات و حس دلسوزی شما نسبت به دیگران شود. شما برای این کار باید از عبارت های مثبت و شخصی برای خودتان استفاده کرده و آن ها را تکرار کنید و برای دیگران هم آرزوهای خوب و عشق روانه کنید.

محققان بر این باور هستند که مراقبه ی عشق باعث افزای شپیدا کردن هورمون عشق و بهبود پاسخگویی گیرنده های اکسی توسین خواهد شد.

در آغوش گرفتن همسر

بغل کردن و در آغوش گرفتن همسر و شریک جنسیتان از راه کارهای ساده ای است که با انجام دادن آن می توانید سطح هورمون اکسی توسین را در بدن خود افزایش دهید. شما با در آغوش گرفتن همسرتان نه تنها محبتی که نسبت به او دارید را نشان خواهید داد بلکه با ترشح هورمون عشق می توانید احساس رضایت و امنیت را در زندگی خود تضمین کنید. پس عشق ورزیدن به همسر و شرک جنسی خود را فراموش نکنید.

فایده های هورمون عشق یا اکسی توسین

  • وابستگی عاطفی
  • شادی آور
  • خنثی کننده خیانت
چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + یازده =