سکستراپی » مقالات سکستراپی » نکات مهم درباره مشکلات جنسی

نکات مهم درباره مشکلات جنسی

خانواده یکی از نهادهای مهم اجتماعی است که با تشکیل زندگی مشترک و ازدواج آغاز می شود. ازدواج باعث می شود که پیوندی میان زن و مرد شکل گیرد.اما مواردی هستند که توجه نکردن به آن ها می تواند پایه یک زندگی مستحکم را از هم بپاشد، مواردی مانند برقراری رابطه جنسی.امروز در کلینیک سکستراپی دکتر نجات به نکات مهم درباره مشکلات جنسی که می تواند بر زندگی مشترک شما تاثیر گذار باشد قصد داریم اشاره کنیم.

قبل از هر چیز باید بدانید که زندگی مشترک و ازدواج باید روی منطق و فکر انجام شود و گرنه میتواند مشکلات زیادی را برای شما به همراه داشته باشد.

غریزه جنسی

خب درباره غریزه جنسی چقدر می دانید؟ غریزه جنسی از نیازهای ذاتی انسان ها به شمار می آید و در رده نیازهای جسمانی وجود دارد.

همانطور که قبل تر هم اشاره کرده ایم یکی از مواردی که در زندگی مشترک باید به آن توجه داشته باشید همین نیازهای جنسی می باشد.

نادیده گرفتن نیازهای جنسی مشکلات جنسی زیادی را ممکن است برای شما یا شریک زندگیتان به وجود آورد که بسیار دارای اهمیت می باشند

متاسفانه باید بگوییم که مشکلات جنسی همیشه برچسب های ناخوشانیدی را با خود به همراه دارند و شاید به همین خاطر است که اکثریت زوج ها از بیان کردن آن خجالت می شکند و دوست ندارند که به سکستراپی و متخصص سکستراپ مراجعه کنند تا با مشاوره و راهنمایی های لازم بتوانند مشکلات خود را برطرف کنند.

نمودار اختلالت جنسی
اختلالت جنسی

نکات مهم درباره مشکلات جنسی

نکات مهم درباره مشکلات جنسی در حقیقت دارای سه بخش زیر می باشند.

  • اختلالات عملکرد جنسی
  • اختلالات هویت جنسی
  • انحرافات جنسی

مواردی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم در جایگاه خود می توانند مشکلات زیادی را برای شما به وجود آورند.

اما اگر به دوام زندگی مشترک خود اهمیت می دهید می توانید زودتر از آنکه شاهد از بین رفتن زندگی مشترک خود باشید با یک مشاور و زوج درمانی مشکلات خود را به درستی برطرف کنید.

از میان سه مورد عنوان شده در متن بالا اختلالت عملکرد جنسی علاوه بر ایجاد تاثیرات روحی در افراد ، دارای یک سری عواقب بالینی خاص می باشند که در ادامه به آن ها نیز اشاره کرده ایم.

عواقب بالینی اختلالات عملکرد جنسی

  • اختلالات عملکرد جنسی بر روابط فرد تاثیر می گذارد
  • تاثیر گذاشتن اختلالت عملکرد جنسی روی کودکان
  • تاثیر گذاشتن اختلالت عملکرد جنسی بر فرد

اختلالات عملکرد جنسی بر روابط فرد تاثیر می گذارد

گفتیم که اختلالات عملکرد جنسی یکی از نکات مهم درباره مشکلات جنسی می باشد که خود می تواند بر سه بخش تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

تاثیر گذاشتن بر روابط فردی اولین مسئله از مواردی است که اختلالات جنسی از خود نشان می دهند .

زمانیکه شما رابطه جنسی شما به طور طبیعی انجام شود مشکلی نخواهید داشت اما اگر دچار مشکلات جنسی شده و به آن ها توجه نداشته باشید  رابطه شما دچار مشکل می شود.

اگر هر یک از زوجین در برقراری رابطه جنسی ناتوان باشند روحیه و نگرش منفی نسبت به این موضوع پیدا خواهند کرد. این احساس در فرد باعث می شود تا دچار مشکلات زیر شود.

  1. خشم
  2.  نا امیدی
  3. احساس گناه
  4.  تحقیر و شرمندگی
  5.  کاهش احترام

بنابراین با توجه به موارد عنوان شده زمانیکه احساسات شما نسبت به برقراری رابطه جنسی کاهش پیدا کند میل جنسی در شما نیز کمتر خواهد شد و ادامه پیدا کردن این مورد مشکلات بسیار دیگری را برای شما به همراه خواهد داشت.

افسردگی از عواقب بالینی اختلالات عملکرد جنسی
عواقب بالینی اختلالات عملکرد جنسی

تاثیر گذاشتن اختلالت عملکرد جنسی روی کودکان

برخی از کودکان دچار مشکلات مختلف جسمی و روحی می شوند با مراجعه کردن به مشاور و معایناتی که بر روی آن ها صورت گرفته است نشان داده اند که مشکلات جنسی زوجین باعث شده است که فرزند آن ها نیز دچار مشکلات بسیاری شود.

متاسفانه اختلالات عملکرد جنسی نه تنها روی زندگی خود زوج ها بلکه روی زندگی کودکان آن ها نیز می تواند تاثیرات مخربی داشته باشد. این تاثیرات شامل: روابط زیان آور بین اعضاء دو خانواده  و در نتیجه طلاق خواهد شد.

طلاق می تواند تاثیرات طولانی مدت بسیاری را بر روی کودکان بگذارد و در حوزه های رفتاری، تحصیلی، اجتماعی و احساسی زندگی شان را مختل می کند.

تاثیر گذاشتن اختلالت عملکرد جنسی بر فرد

تا به اینجا برایتان گفتیم که اختلالات عملکرد جنسی که یکی از نکات مهم مشکلات جنسی می باشد چطور می تواند بر زندگی شخص و خانوادگی شما تاثیر گذار باشد.

اضطراب بالینی بارز می تواند توسط مشکلات جنسی یا ارتباطی بیشتر می شود.

زمانیکه افسردگی ناشی از مشکلات جنسی در فرد افزایش پیدا کند می تواند مشکلات شدیدتری را به همراه داشته باشد که در این صورت نیاز به درمان می باشد.

زمانی که دو فرد زن و مرد ، با پیشینه های جنسیتی ، شخصیتی و خانوادگی متفاوت وارد رابطه صمیمانه زناشویی می شوند تجربه ای متفاوت را خواهند داشت.

چه اختلالات جنسی باعث نارضایتی زوجین می شود
  1.  انزال زود رس
  2. اختلال ارگاسمی
  3. سرد مزاجی

از جمله مشکلات جنسی هستند که باعث نارضایتی هر دو طرف می شود .

چه اختلالات جنسی باعث نارضایتی زوجین می شود
اختلال ارگاسمی
در نهایت اینکه

برای پیشگیری کردن از مشکلات جنسی در زندگی زناشویی نیاز به شناخت کامل قبل ازدواج می باشد.

برای اینکه زوج ها بتوانند رابطه لذت بخشی از زندگی مشترک خود ببرند باید نکات مهم درباره مشکلات جنسی را جدی گرفته و حتما درباره مشکلات جنسی که با آن مواجه هستند با یک متخصص سکستراپ صحبت کنند.

به خاطر داشته باشید که نادیده گرفتن مشکلات جنسی در زندگی مشترک تاثیرات و مشکلات زیادی را می تواند به همراه داشته باشد که شاید در زندگی  مجردی کمتر با آن مواجه شوید.

شما می توانید برای اینکه راحتر بتوانید با مشکلات جنسی خود کنار آمده و آن ها را برطرف نمایید با مشاوران ما از طریق سایت drnejatclinic.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سوالات مربوط به نکات مهم درباره مشکلات جنسی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا ازدواج را می توان به عنوان اولین تعهد عاطفی و حقوقی افراد نام برد؟” number=”1″]یک ازدواج سالم می تواند نیازهای عاطفی و امنیتی افراد را در سطحی عالی برآورده کند بنابراین ممکن است بتواند اولین تعهد عاطقی و حقوقی افراد نیز به حساب آید.[/faq_item][faq_item title=”تمایلات جنسی چه نقشی در زندگی مشترک افراد دارند؟” number=”2″]تمایلات جنسی جزء مهمی از سلامت و کیفیت زندگی افراد محسوب می شود که می توان گفت از نیازهای اساسی و جدایی ناپذیر از هویت یک انسان بالغ و کامل است.[/faq_item][faq_item title=”رضایت داشتن از رابطه جنسی در زندگی مشترک چقدر اهمیت دارد؟” number=”3″]رضایت از روابط جنسی یکی از مسائل مهم زندگی زوجین است به همین خاطر است که یکی از علل اصلی بالا بودن آمار طلاق نارضایتی از رابطه جنسی است.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − شش =