سکستراپی » مقالات سکستراپی » نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج

نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج

جلسات مشاوره پیش از ازدواج

زوج های زیادی هستند که برای اینکه در طول زندگی زناشویی خود با مشکل مواجه نشوند ترجیح می دهند که حتما به جلسات مشاوره قبل از ازدواج بروند. خب، از نظر ما این بهترین کاری است که می توانید برای دوام و استحکام زندگی زناشویی خود و هر چه بهتر بودن آن انجام دهید. اما نیاز است که قبل از این کار نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج نیز بدانید و با آگاهی بیشتری اقدام کنید.

ما امروز قصد داریم تا در کلینیک سکستراپی دکتر نجات اشاره به این نکات داشته باشم و اطلاعاتی در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

نکات مهم جلسات مشاوره پیش از ازدواج

در ابتدای مقاله امروز به این موضوع اشاره کردیم که حتما قبل از انتخاب مراکزی که در زمینه مشاوره قبل ازدواج فعالیت دارند باید یک سری نکات مهم را مد نظر داشته باشید و با توجه به این نکات خود و همسر آیندتان را برای جلسات مشاوره آماده کنید.

در ادامه می خواهیم اشاره ای به نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج داشته باشیم و درباره هریک از آن ها به اختصار توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

از مهم ترین مواردی که برای انتخاب مرکز مشاوره ازدواج باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • بودجه
  • زمان
  • ترس از رو بروز مشکلات جدید
  • احساس کم ارزش شدن
مشاوره پیش از ازدواج
جلسات مشاوره پیش از ازدواج

بودجه

اولین مورد از نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج که باید درباره آن بخوبی بدانید بودجه این جلسات می باشد.

خب، بدون شک این موضوع را بخوبی می دانید که هزینه جلسات مشاوره بسیار زیاد و سنگین می باشد.

بنابراین شما باید در ابتدا ارزیابی کنید که آیا می توانید هزینه این جلسات را تامین کنید یا خیر؟!

البته جای نگرانی وجود ندارد چرا که با کمی جستجو می توانید مراکزی که قیمت های مناسبتری دارند را برای این کار انتخاب کنید که با بودجه و هزینه ای که شما توان پرداخت آن را دارید همخوانی داشته باشند.

زمان

مسئله و نکته مهم بعدی زمان و ساعت این جلسات مشاوره ای می باشد. باید بدانید که این جلسات و کلاس ها ممکن است که زمان زیادی از شما بگیرند و شما نتوانید به یک سری از کارهای روزمره خود برسید.

بنابراین اگر هر دو نفر شما شاغل هستید و حتی روزهای آخر هفته هم زمان کافی برای حضور در این جلسات را ندارید بدون شک با یک چالش بزرگ همراه خواهید بود.

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که کارهای خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که بتوانید در جلسات مشاوره حضور داشته باشید.

شک نداشته باشید زمانیکه که به حضور در این جلسات اختصاص می دهید ارزشش را خواهد داشت.

نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج
ترس از رو بروز مشکلات جدید

ترس از رو بروز مشکلات جدید

چرا برخی از شما زوج های جوان از حضور در جلسات مشاوره ای ترس دارید؟ مگر قرار است که در این جلسات چه اتفاقی بیافتد؟

متاسفانه افراد زیادی هستند که به خاطر به وجود آمدن مشکلات جدید از حضور در این جلسات خودداری می کنند.

نکته بعدی که در راستای مقاله امروز یعنی نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج می خواهیم به آن بپردزایم همین مسئله ترس از بروز مشکلات جدید می باشد.

حق با شما است، شروع جلسات این چنینی ممکن است که در ابتدا کمی دلهره آور باشد اما ارزشش را خواهد داشت.

بنابراین ترس و دلهره را کنار بگذارید زیرا که این مسئله باعث خواهد شد نتوانید از این جلسات آنطور که باید استفاده کرده و به نتیجه برسید.

احساس کم ارزش شدن

اما آخرین مورد از نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج که می خواهیم برایتان عنوان کنیم احساس کم ارزش شدن می باشد.

بدون شک اینکه متوجه شوید مهارت های ارتباطی ضعیفی دارید و یا اینکه طرف مقابل شما از علایق و رفتارهای جنسی شما رضایت ندارد اصلا احساس خوبی نیست.

بنابراین لازم است که برای مواجهه با برخی از حقایقی که در این جلسات متوجه می شوید خود را از قبل آماده کنید.

این مسئله بسیار مهم است که شما و همسر آیندتان غرور و خودخواهی را کنار بگذارید و برای یک انتقاد سازنده خود را آماده کنید.

 مشاوره پیش از ازدواج
هزینه جلسات مشاوره پیش از ازدواج
در نهایت اینکه

این مسئله را همیشه به خاطر داشته باشید که هر چه جلسات مشاوره پیش از ازدواج دارای چالش هایی باشد بدون شک در نهایت شما به نتیجه بهتر و مطلوب تری دست پیدا خواهید کرد.

حضور در این جلسات به شما کمک خواهد کرد تا برای زندگی مشترک خود تلاش کنید و شناخت بیشتری از یکدیگر بدست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج می توانید از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران ما، در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه بیشتر و بهتر راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به نکاتی در مورد جلسات مشاوره پیش از ازدواج” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”سوالاتی که در جلسات مشاوره پیش از ازدواج مطرح می شوند به چه منظور می باشند؟” number=”1″]این سوالات به مشاور کمک می کند تا میزان تفاهم شما و میزان سازگاری شما را برای زندگی در آینده بسنجد.

[/faq_item][faq_item title=”مشاوره ازدواج چیست؟” number=”2″]مشاوره ازدواج در واقع جلسات مشاوره ای هستند که در جهت شناخت زیرساخت های شخصیتی طرفین می باشد. مثلا ممکن است شما تا قبل از مشاوره ازدواج در مورد میزان تمایل در مورد مسائل جنسی اطلاعی نداشته باشید و در تمام صحبت هایتان با طرف مقابل احساس تفاهم کنید.

[/faq_item][faq_item title=”بزرگترین مشکلات در راه ازدواج چه چیزهایی است؟” number=”3″]این که شما و همسرتان درباره ازدواج دیدگاه متفاوتی داشته باشید یک امر کاملا طبیعی است. بنابراین باید از همسر خود بپرسید که بزرگترین مسئله ای که او فکر می کند در رابطه و زندگی زناشویی می تواند مشکل ایجاد کند چه چیز می باشد. شما ممکن است نگران استرس مالی و خیانت باشید، در حالی که همسرتان نگران مسائل اعتماد و فاقد ارتباط است.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 11 =