سکستراپی » مقالات سکستراپی » نکاتی که بعد از رابطه جنسی برای سلامت واژن باید بدانید

نکاتی که بعد از رابطه جنسی برای سلامت واژن باید بدانید

سلامت واژن

اکثریت خانم ها بعد از برقراری رابطه جنسی خود احساس سوزش در ناحیه واژن دارند و برخی به همین خاطر از انجام رابطه زناشویی خود سر باز می زنند. اما اگر به خوبی نکاتی که بعد از رابطه جنسی برای سلامت واژن باید بدانید را رعایت کنید هرگز دچار چنین مشکلاتی نخواهید شد.

با ما، در کلینیک سکستراپی دکتر نجات همراه باشید تا بیشتر درباره این نکات بهداشتی بدانید.

بعد از نزدیکی و رابطه جنسی چه باید کرد؟

سوالی که برای بیشتر خانم ها پیش می آید و بارها شده است که از مشاوران سکستراپی در این زمنیه سوال کرده اند این است که بعد از داشتن یک رابطه جنسی چه کارهایی را بهتر است انجام دهند که دچار عفونت و بیمارهایی مانند آن در ناحیه واژن نشوند.

مهم ترین کاری که نیاز است هر خانم بعد از داشتن رابطه جنسی خود انجام دهید رعایت نکات بهداشت فردی می باشد که به سلامت واژن کمک بسیار زیادی می کند.

همانطور که می دانید وازن به عنوان دریچه ورود به رحم یک عضو حساس  پر اهمیت در بدن خانم ها به شمار می آید. از آنجایی که واژن مناسب ترین راه برای ورود میکروب و باکتری به داخل بدن می باشد بنابراین بهداشت آن اهمیت زیادی دارد.

آنچه باید درباره سلامت واژن بعد از رابطه جنسی بدانید
برای سلامت واژن چه کنیم؟

آنچه باید برای سلامت واژن بدانید

در ابتدای این مطلب اشاره کردیم که واژن یکی از مهم ترین عضوهای بدن خانم ها به شمار می آید و یک راه مناسب برای ورود میکروب به داخل بدن خانم ها است بنابراین نکاتی که بعد از رابطه جنسی برای سلامت واژن باید بدانید به شما کمک خواهند کرد تا از سلامت واژن خود اطمینان کامل داشته باشید.

برای اینکه بتوانید سیستم ایمنی و سلامت واژن خود را به خوبی مدیریت کنید بهتر است که کارهای زیر را بعد از برقراری رابطه جنسی به خوبی انجام دهید.

  • توالت رفتن بعد از رابطه جنسی
  • گرفتن دوش آب گرم بعد از رابطه جنسی
  • نوشیدن مقداری آب
  • خوردن مواد پروبیوتیک
  • کنار گذاشتن مواد شوینده
  • تعویض لباس زیر
  • کنار گذاشتن دستمال مرطوب
  • جلوگیری از بیماری های قارچی به کمک سشوار

مواردی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم تنها چند نمونه از نکاتی است که به سلامت واژن شما بعد از رابطه جنسی کمک خواهند کرد. در ادامه درباره هر یک از این موارد نام برده شده به اختصار توضیحاتی آورده شده است.

توالت رفتن بعد از رابطه جنسی

شاید این موضوع را ندانید که حین رابطه جنسی باکتری های ریز بسیاری وارد دستگاه تناسلی شما می شوند. از آنجایی که محیط داخل دستگاه تناسلی گرم و مرطوب می باشد بنابراین می تواند محیط مناسبی برای تکثیر باکتری ها باشد.

بنابراین شما برای جلوگیری از بیماری های مثانه که با ورود باکتری ها به دستگاه تناسلی به وجود می آیند بهتر است که بعد از رابطه جنسی خود حتما ادار کنید تا بدین وسیله تمام میکروب ها و باکتری ها از بدن و دستگاه تناسلی شما خارج شوند.

گرفتن دوش آب گرم بعد از رابطه جنسی

یکی دیگر از نکاتی که بعد از رابطه جنسی برای سلامت واژن باید بدانید استحمام کردن می باشد پس چه بهتر است که با دوش آب گرم استحمام کنید تا میکروب های به کلی از بدن شما خارج شوند.

نوشیدن مقداری آب

حتما در مواقعی که ورزش می کنید متوجه شده اید که بدن شما مقدار زیادی آب از دست داده است و شما نیاز دارید که با نوشیدن کمی آب یا سایر نوشیدنی ها مقدار آب از دست رفته بدنتان را تامین کنید. در زمان برقراری رابطه جنسی هم به همین شکل می باشد، زیرا که همچون فعالیت های ورزشی شما تحرک دارید و رطوبت مورد نیاز بدن خود را از دست داده و بدن شما خشک می شود. بنابراین برای تامین آن بهتر است بعد از رابطه جنسی مقداری آب نوشیده و ادرار کنید تا بدین وسیله باکتری و میکروب هارا از بدن خود خارج کنید.

استحمام کردن بعد از رایطه جنسی از نکات بهداشتی برای سلامت واژن
استحمام کردن بعد از رابطه جنسی

خوردن مواد پروبیوتیک

تغذیه ای که بعد از نزدیکی دارید اهمیت زیادی دارد بهترین گزینه برای خوراکی های بعد از رابطه جنسی مواد غذایی هستند که سرشار از پروبیوتیک باشند چرا که خوردن این مواد غذایی به شما کمک خواهد کرد تا بعد از رابطه جنسی آلودگی های عفونی را از بدن خود خارج کنید.

کنار گذاشتن مواد شوینده

بیشتر خانم ها عادت دارند که برای بهداشت شخصی خود از مواد شوینده و ژل های مخصوص استفاده کنند. ما به شما پیشنهاد می کنیم که استفاده از مواد شوینده را بعد از رابطه جنسی خود کنار بگذارید. شستن سریع ناحیه تناسلی بعد از رابطه جنسی با مواد شوینده باعث خشکی در ناحیه واژن می شود.

 تعویض لباس زیر

از آنجایی که برخی از لباس های زیر از الیاف نایلونی و پلی استر می باشند این اجازه را نمی دهند تا هوا به خوبی در جریان باشد. استفاده از این لباس های زیر موجب می شود بعد از رابطه جنسی خیس شده و امکان رشد و تکثیر را برای باکتری ها بهتر فراهم کنند. بنابراین بهتر است بعد از رابطه جنسی لباس زیر خود را عوض کنید یا کلا آن را دربیاورید.

کنار گذاشتن دستمال مرطوب

استفاده از دستمال های مرطوب همه همیشه گزینه خوب و مناسبی نیستند. دستمال های مرطوب از مواد شیمیایی و بودار تشکیل شده اند که می توانند به ناحیه تناسلی شما آسیب بزنند پس بهتر از بعد از رابطه جنسی و برای پاک کردن خود به جای استفاده از دستمال های مرطوب از مفداری سرکه که آن را با کمی آب گرم ترکیب کرده اید استفاده کنید.

جلوگیری از بیماری های قارچی به کمک سشوار

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که بعد از رابطه جنسی برای سلامت واژن باید بدانید پیشگیری از بیماری های قارچی می باشد که به کمک سشوار میتوانید این کار را انجام دهید.

بعد اتمام رابطه جنسی و استحمام به کمک سشوار آلت تناسلی خودرا خشک کنید با انجام دادن این کار می توانید از بیماری ها و عقونت های قارچی جلوگیری کنید.

خوردن مواد پروبیوتیک از نکات مهم برای سلامت وازن بعد از رابطه جنسی
خوردن مواد پروبیوتیک

جمع بندی

هر آنچه که می بایست درباره نکاتی که بعد از رابطه جنسی برای سلامت واژن باید بدانید را سعی کرده ایم برایتان در این مقاله شرح دهیم.

مشاوران ما در سایت drnejatclinic.com پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

[faq title=”سوالات مربوط به نکاتی که بعد از رابطه جنسی برای سلامت واژن باید بدانید” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چرا بعد از رابطه جنسی رعایت بهداشت جنسی و فردی اهمیت دارد؟” number=”1″]از آنجایی که با برقراری هر بار رابطه جنسی امکان ورود باکتری های ریز و میکروب های بیماری زای بسیاری وجود دارد بنابراین بعد از برقراری رابطه جنسی رعایت بهداشت فردی به شما کمک خواهد کرد تا باکتر ی ها و میکروب ها را از بدن خارج کرده و از مبتلا شدن به انواع بیماری های عفونی و مقاربتی پیشگیری کنید.[/faq_item][faq_item title=”زنان چه نکاتی را قبل از رابطه جنسی باید رعایت کنند؟” number=”2″]از آنجایی که ناحیه تناسلی خانم ها بسیار آسیب پذیر تر از آلت تناسلی آقایون می باشد بهتر است قبل از شروع رابطه جنسی دوش آب گرم گرفته و موهای رائد خود را از بین ببرند.[/faq_item][faq_item title=”بهداشت جنسی چیست؟” number=”3″]بهداشت جنسی یعنی اینکه آگاهانه و بی خطر رابطه جنسی داشته باشید. بهداشت جنسی در واقع نه تنها ضامن سلامتی زوجین است، بلکه رابطه فردی بین زوجین را بهبود می دهد.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 2 =