سکستراپی » مقالات سکستراپی » آیا مشکلات جنسی می تواند از علائم دیابت باشد؟

آیا مشکلات جنسی می تواند از علائم دیابت باشد؟

مشکلات جنسی

شاید برای خیلی از شما دوستان عزیزی که دچار مشکلات جنسی شده اید این سوال پیش آمده باشد که چه موارد و بیماری هایی هستند که می توانند بر این موضوع تاثیر گذار باشند؟ ما امروز می خواهیم در مرکز سکستراپی دکتر نجات بیشتر به این سوال بپردازیم که آیا مشکلات جنسی می تواند از علائم دیابت باشد؟ یا خیر؟!

اگر شما هم از آن دسته دوستان عزیزی هستید که به بیماری دیابت مبتلا می باشید پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در این مورد با ما تا انتهای مقاله امروز همراه باشید.

مشکلات جنسی می‌تواند ازعلائم دیابت باشد

بدون شک همه ما این موضوع را بخوبی می دانیم که با افزایش سن مشکلات جنسی بیشتر خواهند شد اما اینکه آیا مبتلا بودن به بیماریهایی همچون دیابت می تواند بر این مسئله تاثیر بگذارد چیزی است که خیلی از ما از آن اطلاع زیادی نداریم.

حتما برایتان پیش آمده است که در حین برقراری رابطه جنسی دچار مشکلاتی شده باشد که اصلا دلیل آن را نمی دانید و این مسئله شما را نگران کرده است.

ما اینجا هستیم تا امروز به این سوال پاسخ دهیم که آیا مشکلات جنسی می تواند از علائم دیابت باشد؟ یا خیر؟!

متاسفانه باید بگوییم که بیماری دیابت مشکلات جنسی را بدتر می کند.

رگ‌های خونی و اعصاب ممکن است در اثر افزایش گلوکز خون که قند خون نیز نامیده می‌شود، آسیب ببینند که این مسئله منجر به مشکلات جنسی می شوند.

آسیب های ناشی از این بیماری که به آن نوروپاتی دیابتی گفته می شود می تواند به بخش هایی از بدن مانند: دستگاه تناسلی که همان دستگاه ادراری می باشد آسیب برساند.

بنابراین پیشنهاد و توصیه ما به شما عزیزان این است که حتما در صورت مشاهده علائم بیماری دیابت که یکی از آن ها ایجاد مشکل در رابطه جنسی می باشد حتما به یک متخصص سکستراپ مراجعه کنید.

شایع ترین مشکلات جنسی در مردان مبتلا به دیابت
مشکلات جنسی در مردان مبتلا به دیابت

مشکلات جنسی در مردان مبتلا به دیابت

در این بخش از مقاله امروز می خواهیم اشاره ای هر چند مختصر به مشکلات جنسی در آقایونی داشته باشیم که به بیماری دیابت مبتلا هستند. بعد از آن اشاره ای هم به مشکلات جنسی در خانم های مبتلا به دیابت خواهیم داشت.

این موضوع را نیاز است بدانید که تغییرات در عروق خونی، اعصاب، هورمون‌ها و سلامت عاطفی در طول دیابت می تواند رابطه جنسی را برای فرد مبتلا دشوار کند.

از مشکلات جنسی در مردان مبتلا به دیابت می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اختلال در نعوظ
  • انزال رتروگراد
  • کجی آلت تناسلی
  • سطح تستوسترون پایین
  • مشکلات باروری

اختلال در نعوظ

اولین مشکل جنسی آقایون مبتلا به دیابت، مشکل اختلال در نعوظ می باشد. اگر شما عزیزان نتوانید نعوظ را به اندازه کافی و برای مقاربت جنس لذت بخش حفظ کنید دچار دیابت می باشید.

آن دسته از آقایونی که دچار این بیماری می باشند 3 برابر بیشتر از آقایونی که دیابت ندارند دچار اختلال نعوظ می باشند.

انزال رتروگراد

زمانی که بخشی یا تمام مایع منی شما در حین انزال به جای خارج شدن از آلت تناسلی، وارد مثانه شما می‌شود را انزال رتروگراد می گویند.

در طول این انزال مایع منی وارد مثانه می شود و با ادرار شما مخلوط شده و از طریق ادرار از بدن خارج می شود.

کجی آلت تناسلی

متاسفانه باید بگوییم که این مشکل در مردان مبتلا به دیابت بیشتر از سایر مردان می باشد.

آقایون مبتلا به بیماری پیرونی دارای بافت اسکار به نام پلاک در آلت تناسلی هستند که در هنگام نعوظ آن را منحنی می‌کند.

سطح تستوسترون پایین

این مسئله به طور طبیعی با افزایش سن کاهش پیدا خواهد کرد. اما، سطح تستوسترون پایین بیش از حد نرمال می تواند باعث ایجاد اختلال نعوظ در آقایون شود.

مردان مبتلا به بیماری دیابت مخصوصا آن دسته از آقایونی که مُن تر می باشند و اضافه وزن دارند احتمال بیشتری دارد که تستوسترون پایین یا T پایین داشته باشند.

مشکلات باروری

اما آخرین مشکل از مشکلات جنسی آقایون مبتلا به دیابت، مشکل باروری می باشد. این افراد ممکن است که مشکلاتی در اسپرم خود داشته باشند که همین مسئله باردار شدن آن ها را دشوارتر می کند.

در آقایون مبتلا به دیابت، اسپرم ممکن است کُند باشد یا اینکه بخوبی حرکت نکند و نتواند تخمک زن را به خوبی بارور کند.

درمان مشکلات جنسی در زنان مبتلا به دیابت
مشکلات جنسی در زنان مبتلا به دیابت

مشکلات جنسی در زنان مبتلا به دیابت

در متن بالا اشارهای به مشکلات جنسی در آقایون مبتلا به دیابت کردیم. حال می خواهیم به اختصار برایتان بگوییم که در خانم هایی که به بیماری دیابت مبتلا می باشند چه مشکلات جنسی وجود دارد.

مهم ترین مشکلات جنسی در زنان مبتلا به دیابت موارد زیر می باشند.

  1. میل و پاسخ جنسی کم
  2. رابطه جنسی دردناک
  3. عفونت‌های قارچی
  4. نگرانی‌های بارداری و مشکلات باروری

پیشگیری و درمان مشکلات جنسی ناشی از دیابت

همیشه برای رفع و پیشگیری از هر بیماری و مشکلی راه حل هایی وجود دارند که بدون شک درباره مشکلات جنسی بهخاطر بیماری دیابت هم این موضوع کاملا صدق می کند.

شما عزیان به راحتی می توانید با مدیریت کردن دیابت از آسیب های عصبی و سایر مشکلاتی که منجر به ایجاد مشکلات جنسی در شما می شوند جلوگیری کنید.

پیشنهاد و توصیه ما برای پیشگیری از این مسئله موارد زیر می باشند.

  • سطح گلوکز، فشار خون و کلسترول خون خود را نزدیک به اعداد هدف خود نگه دارید
  • انجام فعالیت بدنی
  • حفظ وزن سالم
  • ترک سیگار درصورت مصرف
  • رسیدگی به مشکلات عاطفی یا روانی
  • هنگامی که متوجه تغییرات در عملکرد یا میل جنسی خود می‌شوید، مشاوره نیز ممکن است مفید باشد.
  • این نوع تغییرات با افزایش سن یا سازگاری افراد با مشکلات سلامتی بسیار رایج است.
مشکلات جنسی ناشی از دیابت
پیشگیری و درمان مشکلات جنسی ناشی از دیابت
در نهایت اینکه

امیدواریم با مطالبی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم توانسته ایم به شما دوستان عزیز کمک کنیم تا پاسخ این پرسش که آیا مشکلات جنسی می تواند از علائم دیابت باشد؟ را به درستی پیدا کرده باشید.

ما سعی کرده ایم تا حد امکان در این مقاله آنچه که نیاز است در این مورد بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتیکه باز هم سوالی در این زمینه دارید می توانید با مشاوران ما، در سایت drnejatclinic.com ارتباط بگیرید.

[faq title=”سوالات مربوط به آیا مشکلات جنسی می تواند از علائم دیابت باشد؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا اختلال عملکرد جنسی از علائم دیابت است؟” number=”1″]اختلال نعوظ، ناتوانی در ایجاد یا حفظ نعوظ به اندازه کافی برای رابطه جنسی در مردان مبتلا به دیابت، به ویژه آنهایی که دیابت نوع 2 دارند، شایع است. این می تواند از آسیب به اعصاب و رگ های خونی ناشی از کنترل ضعیف قند خون در طولانی مدت باشد.[/faq_item][faq_item title=”آیا دیابت می تواند بر اندام های خصوصی تأثیر بگذارد؟” number=”2″]هنگامی که دیابت دارید، خشکی واژن می تواند زیاد اتفاق بیفتد. قند خون بالا می تواند باعث آسیب به رگ های خونی در واژن شود. این منجر به عدم روانکاری می شود. در نتیجه، رابطه جنسی می تواند بسیار دردناک باشد.[/faq_item][faq_item title=”آیا اختلال نعوظ دیابتی قابل درمان است؟” number=”3″]اگرچه ED می‌تواند به یک وضعیت دائمی تبدیل شود، اما معمولاً برای مردانی که مشکلات نعوظ گاه به گاه تجربه می‌کنند، صدق نمی‌کند. اگر دیابت دارید، ممکن است همچنان بتوانید از طریق یک سبک زندگی که شامل خواب کافی، عدم استعمال دخانیات و کاهش استرس است، بر ED غلبه کنید.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + شش =