سکستراپی » مقالات سکستراپی » مشکلات جنسی زنان را بشناسیم

مشکلات جنسی زنان را بشناسیم

مشکلات جنسی زنان

مشکلات جنسی که خانم ها با آن ها مواجه هستند از مهم ترین مسائلی است که میتواند تاثیر بسیار زیادی در زندگی زناشویی آن ها داشته باشد و آن ها را با چالش های بسیار زیادی روبه رو کند. به همین خاطر ما امروز در کلینیک سکستراپی دکتر نجات میخواهیم همراه با شما مشکلات چنسی زنان را بشناسیم و راه حل های مناسب با هریک از آن ها را نیز برایتان عنوان کنیم.

مشکلات جنسی زنان کدامند؟

زن ها هم همچون مردها مشکلات جنسی مختلفی را ممکن است تجربه کنند که برایشان گاها دردسر ساز می باشد و نمی توانند از روابط جنسی خود آنطور که باید لذت ببرند.

این مشکلات جنسی می توانند ریشه روانی و یا جسمانی داشته باشند که تشخیص و را ه درمان آن نیازمند این است که شما از داشتن مشکلات جنسی خود که با آن ها مواجه هستید خجالت نکشید و به دنبال راه درمان صحیح آن باشید.

برای درمان مشکلات جنسی نیاز است که با متخصصین سکستراپی و مشاوران زوج درمانگر ارتباط بگیرید.

در ادامه می خواهیم شایع ترین مشکلات جنسی که ممکن است با آن مواجه شوید را به شما معرفی کنیم.

از شایع‌ترین مشکلات جنسی زنان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش میل جنسی
  • دیسپارونی ( آمیزش دردناک)
  • واژینیموس ( انقباض دردناک عضلات واژن)
  • نرسیدن به ارگاسم
کاهش میل جنسی شایع ترین مشکل جنسی در زنان
کاهش میل جنسی

کاهش میلی جنسی

اولین و مهم ترین مشکل جنسی که ممکن است اغلب خانم ها با آن مواجه شوند کاهش میل جنسی است.

شاید گاها برای شما هم پیش آمده باشد که در شرایطی دوست نداشته باشید که با همسر و شریک جنسی خود رابطه ای داشته باشید.

خب، اگر این مسئله به ندرت برای شما پیش آید می توان گفت که طبیعی است چرا که همه ما انسان ها در برخی مواقع احساس می کنیم که آمادگی برقراری یک رابطه جنسی را نداریم.

اما اگر این مسئله تکرار شود و میزان بی میلی شما برای رابطه جنسی کمتر و کمتر شود نشان از یک مشکل جنسی بزرگ می باشد که نیاز است برای درمان آن حتما به یک متخصص سکستراپ مراجعه کنید.

با کم شدن میلی جنسی، شما ممکن است دچار استرس، نارضایتی از زندگی زناشویی شوید و با استفاده و مصرف داروهای ضد بارداری بخواهید از باردار شدن خود جلوگیری کنید.

دیسپارونی یا آمیزش دردناک
دیسپارونی

دیسپارونی یا آمیزش دردناک

زمانیکه شما در حین رابطه جنسی که دارید احساس درد میکنید بدون شک نمی توانید یک رابطه لذت بخش را تجربه کنید و این مسئله باعث ناراحتی شما و شریک جنسی شما خواهد شد.

تحمل درد هنگام برقراری رابطه جنسی بسیار دشوار و طاقت فرسا می باشد که به آن دیسپارونی گفته می شود و یکی دیگر از شایع ترین مشکلات جنسی است که نیاز است درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید.

از عمده ترین دلایلی که ممکن است باعث شود تا شما آمیزش دردناکی را تجربه کنیدخشک بودن ناحیه واژن می باشد.

البته تنها دلیل و علت آمیزش های دردناک خشکی واژن نیست بلکه دلایل و علت های دیگری هم میتوانند در این مسئله تاثیر گذار باشند که عبارتند از:

  1. عدم پیش‌نوازی
  2. استفاده از داروهای مختلف
  3. تجربه آزار جنسی در گذشته
  4. زایمان
  5. بیماری و عفونتهای تناسلی
علائم واژینیموس
واژینیموس

واژینیسموس

در مقاله های قبلی کلینیک سکستراپی دکتر نجات درباره اینکه واژینیسموس چیست؟ چه عواملی باعث این مشکل جنسی در زنان می شوند صحبت کرده ایم.

برای یادآوری خاطر نشان می کنیم که واژینیسموس از مشکلات جنسی به شمار می آید که خانم های زیادی را با چالش های بسیار زیادی رو به رو می کند.

این مشکل جنسی بر اثر هر گونه دخول به واژن رخ میدهد و علت آن هم منقبض شدن عضلات واژن می باشد که در برابر وارد شدن هر چیزی به داخل واژن از خود واکنش نشان می دهد و این امر را ناممکن می کند.

زنانی که از این بیماری رنج می‌برند ممکن است هرگز نتوانند رابطه جنسی را تجربه کنند. برای درمان این بیماری حتما باید به پزشک زنان مراجعه کنید و از مشاوره‌های سکس درمان‌گر نیز بهره ببرید.

علت به ارگاسم نرسیدن در زنان
به ارگاسم نرسیدن در زنان

نرسیدن به ارگاسم

قبل تر به این مسئله اشاره کرده ایم که قصد ما با ارائه این مقاله این است که بتوانیم مشکلات جنسی زنان را بشناسیم.

تا به اینجای کار به چند نمونه از مشکلات جنسی زنان که بسیار هم شایع می باشند اشاره کرده ایم.

از دیگر مشکلات جنسی زنان نرسیدن به اوج لذت جنسی یا همان ارگاسم می باشد. همانقدر که رسیدن به ارگاسم برای آقایون دارای اهمیت می باشد به همان اندازه این مسئله برای خانم ها نیز اهمیت دارد.

داشتن رابطه جنسی و لذت بردن از این رابطه یک لذت و اتفاق دو طرفه است و اینگونه نیست که تنها باید یکی از طرفین رابطه از داشتن رابطه جنسی که برقرار شده است لذت لازم را ببرید.

متاسفانه خانم های زیادی با مراجعه به مرکز کلینیک سکستراپی دکتر نجات این مسئله را عنوان داشته اند که در طول رابطه جنسی که داشته اند به مرحله ارگاسم نرسیده اند.

یکی از دلایلی که باعث می شود خانم ها در رابطه ای که برقرار میکنند به ارگاسم نرسند عدم شناخت و آگاهی مردان از این مسئله و آماده سازی بدن زنان برای رسیدن به اوج لذت جنسی می باشد.

برای رفع مشکلات جنسی زنان چه باید کرد

اصلی ترین و مهم ترین کاری که شما باید برای رفع مشکلات جنسی که با آن مواجه هستید انجام دهید این است که برای تشخیص این مسئله که آیا مشکلات جنسی شما ریشه جسمانی دارند و یا ریشه آن ها روانی است به متخصص زنان یا مشاوران سکستراپ مراجعه کنید.

اگر مشکل جنسی که با آن مواجه هستید ریشه جسمانی نداشته باشد مشاوران سکستراپ و زوج درمانگر برای رفع مشکل جنسی، به شما کمک خواهند کرد.

مشکلات جنسی زنان را بشناسیم
درمان مشکلات جنسی در زنان

روان درمانی واژینیسموس

اگر شما در فکر زوج درمانی هستید، می توانید در کلینیک دکتر نجات این کار را انجام دهید. روند زوج درمانی در کلینیک سکستراپی دکتر نجات به روش زیر است:

  • مصاحبه جامع تشخیصی و آموزش آناتومی لگن و آموزش تمرکز برحس ها
  • روان درمانی فوبیا(ترس مرضی)
  • افزایش خود آگاهی
  • بازسازی شناختی درمانی(تغییر باورها وبازخورد های خانوادگی)
  • حساسیت زدایی،رفتاری،جنسی

مشکلات جنسی زنان را بشناسیم

در نهایت اینکه

امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مقاله با شما همراه بوده باشیم تا بهتر مشکلات جنسی زنان را بشناسیم.

شما دوستان عزیز می توانید در صورت داشتن هر یک از مشکلات جنسی که در این مقاله به آن ها اشاره کرده ایم و داشتن هر گونه سوال جنسی با مشاوران ما از طریق سایت drnejatclinic.com در ارتباط باشید.

مشاوران ما از طریق همین سایت پاسخگوی سوالات، انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان می باشند.

[faq title=”سوالات مربوط به مشکلات جنسی زنان را بشناسیم.” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چه عواملی باعث ایجاد می شود که زنان نسبت به رابطه جنسی خود سرد شوند؟” number=”1″]این اختلال می تواند از مشکلات روانی یا عاطفی مانند استرس ، اضطراب ، افسردگی ، خستگی ، نگرانی ، احساس گناه ، ترس از رابطه دردناک و ترس از بارداری ناشی شود. همچنین می تواند از عدم مطلوبیت یک شریک زندگی ، نامطلوب بودن محیط و استفاده از الکل یا مواد مخدر ایجاد شود.[/faq_item][faq_item title=”عواملی که باعث می شوند زنان در رابطه جنسی فعال نباشند چیست؟” number=”2″]برخی از دلایل متداول عبارتند از: دلایل احساسی ، مانند استرس ، مشکلات روابط ، افسردگی یا اضطراب ، خاطره ای از سوءاستفاده جنسی یا تجاوز جنسی ، و ناراحتی با بدن شما. دلایل جسمی ، مانند مشکلات هورمونی ، درد ناشی از آسیب یا مشکل دیگر و برخی شرایط خاص مانند دیابت یا آرتروز.[/faq_item][faq_item title=”علت احساس تنگی واژن چیست؟” number=”3″]احساس تنگی واژن در هنگام نفوذ جنسی می تواند به دلیل تحریک نشدن کامل زن باشد. واژن زن در طول زندگی خود تغییرات زیادی را تجربه می کند. تغییرات هورمونی هنگام قاعدگی ممکن است منجر به برخی از احساس گرفتگی واژن شود.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + هفده =