سکستراپی » مقالات سکستراپی » رابطه جنسی طبیعی چند دقیقه طول می کشد؟

رابطه جنسی طبیعی چند دقیقه طول می کشد؟

رابطه جنسی طبیعی چند دقیقه طول می کشد؟

اهمیت مدت زمان رابطه جنسی

زمان رسیدن به ارگاسم در زنان و انزال در مردان یک دغدغه در روابط جنسی می باشد. چرا که زود انزالی و دیر انزالی از دید برخی سکسولوژیست ها به عنوان یک اختلال مطرح است که “احتمال” عدم لذت از رابطه جنسی را افزایش می دهد و گهگاه شریک جنسی را ناراضی می کند. این مشکل باید توسط سکس تراپیست برطرف شود، در غیر این صورت در رابطه جنسی خود با مشکل مواجه شده و در طولانی مدت خود از این مسئله معترض می شوید. مدت زمان رابطه جنسی در زوج های مختلف بر اساس سطح هیجان جنسی آنها متفاوت است. همچنین در یک رابطه جنسی نرمال زن از مرد دیرتر به ارگاسم می رسد. با این اوصاف عدم ارضای زوجین در یک زمان مشکل به حساب نمی آید. برای مشاوره سکستراپی بر روی لینک کلیک کنید.

اهمیت مدت زمان رابطه جنسی
تاثیر زمان در لذت جنسی

 کوتاه یا طولانی بودن رابطه جنسی باید درمان شود؟

برخی سکسولوژیست ها دیر انزالی یا زود انزالی را مشکل ندانسته و لزومی برای درمان آن نمی بینند. مگر آنکه شریک جنسی بر این موضوع معترض باشد. در واقع اهمیت به زمان رسیدن به ارگاسم یا توجه به اندازه اندام جنسی را پیروی از الگوهای نادرست جنسی می دانند. برخی از زوجین با این مسئله مشکلی نداشته و با وجود آن از توان جنسی همسر رضایت کامل دارند. حتی در مواقعی ممکن است طرفین رابطه ز سکس در مدت زمان 30 دقیقه یا بیشتر، لذت ببرند.

اما در صورت نارضایتی باید برای برطرف کردن مشکل اقدام نمایید. گاهی اوقات سرد مزاجی نتیجه دیر انزالی بوده و گاه زن یا مرد به ارگاسم نمی رسند. با طولانی شدن این شرایط ممکن است به خود ارضایی مایل شوند.

مدت زمان نرمال در انواع سکس

مدت زمان رابطه جنسی بعد از دخول در نظر گرفته می شود. با این حال میزان تحریک جنسی یا عشق بازی پیش از دخول در زمان رسیدن به ارگاسم در زن و مرد نقش دارد اما بخشی از آن نمی باشد. به صورت متغیر مدت زمان استاندارد رسیدن ارگاسم بین 3 تا 13 دقیقه می باشد. این دو بازه زمانی میان زوج های مختلف بوده و نمی توان یک مورد را برای همگان در نظر گرفت.

اعضای انجمن سکس درمانی مدت زمان نرمال رابطه جنسی واژینال از دخول تا ارگاسم را 3 تا 7 دقیقه می دانند. در صورتی که اغلب درمانگران جنسی 7 تا 13 دقیقه را بازه زمانی رایج و نرمال به حساب می آورند.

زمان ارضا در سکس بستگی به نوع رابطه نیز دارد. انواع روابط شامل واژینال، مقعدی و دهانی نیز می باشد.

سکس واژینال

این رابطه رایج ترین و مشترک ترین نوع سکس میان مرد و زن می باشد که برای هر دو آنها رضایت بخش است. پیش از این به صورت کلی به مدت زمان استاندارد سکس واژینال اشاره کردیم. به این شکل که پس از دخول 3 تا 13 دقیقه زمان برای رسیدن به ارگاسم در مرد و زن لازم است. این بازه زمانی ممکن است با تمایل و رضایت طرفین رابطه کاهش یا افزایش یابد. اما بر اساس نتیجه تحقیقات درمانگران جنسی حداقل زمان رسیدن به ارگاسم 2 دقیقه بوده و حداکثر آن 30 دقیقه می باشد.

سکس واژینال
زمان ارگاسم در سکس واژینال

مدت زمان سکس دهانی

سکس دهانی در زوج ها لذت و طول متفاوتی دارد. همچنین زنان و مردان در مدت زمان مشابه به ارگاسم نمی رسند. درصدی از مردان بیشتر از زنان از رابطه جنسی دهانی لذت می برند. به این دلیل که دسته ای از زنان با دخول واژینال به اوج لذت می رسند.

به صور میانگین زمان رسیدن به ارگاسم 8 الی 11 دقیقه می باشد. این زمان ممکن است برای برخی زیاد یا کم بوده و سطح نیاز و هیجان جنسی خود را ملاک قرار می دهند.

مدت زمان رابطه جنسی از مقعد

رابطه مقعدی میان تمام زوجین رایج نمی باشد. چرا که برخی زنان سکس مقعدی را نمی پذیرند، چرا که کمی برای آنها دردناک بوده و بیماری هایی مانند بواسیر را با خود به همراه دارد. در صورت پذیرش ترجیح داده می شود زمان انزال مرد به حداقل برسد. برای افزایش توانایی زنان در انجام سکس مقعدی باید با تمرین در گذر زمان آنها را برای این شرایط آماده کنید. سعی نکنید با انجام طولانی مدت رابطه مقعدی در یک مرتبه آنها را آماده نمایید. چرا که در این شرایط زنان متحمل درد شدیدی خواهند بود.

زود انزالی و دیر انزالی

اگر مدت زمان رابطه جنسی با بازه زمانی مذکور فاصله زیادی داشته باشد، شرایط شما با عناوین زود انزالی یا دیر انزالی مورد بحث و قضاوت قرار می گیرد. در صورتی که در کمتر از 2 دقیقه به رضایت جنسی برسید دچار زود انزالی بوده و با ارضا در بیش از 30 دقیقه با دیر انزالی همراه می باشد. مدت زمان رابطه جنسی می تواند بر اساس معیارهای زوجین تعیین شود و این عناوین را نپذیرد.

همانطور که پیش از این اشاره کردیم درمان این اختلالات به رضایت یا عدم رضایت شریک جنسی بستگی دارد.

تاثیر تحریک جنسی بر مدت زمان سکس

در صورتی که پیش از دخول، در بازه زمانی نرمال یکدیگر را برای رسیدن به ارگاسم آماده کنید (عشق بازی و تحریک جنسی) سکس زودتر به رضایت ختم می شود. اگر دچار دیر انزالی هستید برای کاهش زمان انزال کیفیت و طول رابطه پیش از سکس را افزایش دهید. اینگونه اعصاب واژینال و آلت تناسلی مردان آمادگی بیشتری برای واکنش دهی دارند.

تاثیر تحریک جنسی بر مدت زمان سکس
معاشقه پیش از سکس

نتیجه گیری

مدت زمان رابطه جنسی به جنسیت، تحریک جنسی، سطح هیجان جنسی طرفین و دیر انزال یا زود انزال بودن بستگی دارد. مدت زمان سکس واژینال از دخول تا ارگاسم 3 تا 13 دقیقه بوده و در سکس دهانی از 8 تا 11 دقیقه می باشد. سکس مقعدی نیز به دلیل دردناک بودن رواج کمی داشته و از 2 تا 10 دقیقه طول می کشد.

سوالات متداول

  1. رابطه جنسی چند بار در روز انجام می شود؟
    دو مرتبه سکس در طول روز رضایت بخش می باشد اما در کل حداکثر دفعات رابطه در یک روز کاملا متغیر است. مردان در روز قابلیت 5 مرتبه انزال را دارند. البته پس از هر بار باید حدود 30 دقیقه برای نعوظ مجدد صبر کنند.
  2. دخول تا چه اندازه ای صورت می گیرد؟
    هنگام سکس عمق واژن در خانم ها بین 8 تا 17 ثانیه افزایش می یابد. طول آلت مردان 33 درصد بیشتر از زنان افزایش می یابد. با این اگر دخول بیش از اندازه انجام شود دهانه رحم زن آسیب می بیند.
  3. پس از هر مرتبه انزال در روز مایع منی کاهش می یابد؟ یا به اتمام می رسد؟
    خیر پس از هر بار خارج شدن منی از بیضه ها، آنها شروع به تولید مجدد آن می کنند. اگر مشاهده می کنید که هر مرتبه مایع منی کمتری نسبت به انزال قبلی خارج می شود به این معنا است که زمان بین دو سکس کوتاه بوده و لازم برای تولید منی به اندازه کافی کم بوده است.
4.2/5 - (65 امتیاز)

1 دیدگاه دربارهٔ «رابطه جنسی طبیعی چند دقیقه طول می کشد؟»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − نه =