سکستراپی » مقالات سکستراپی » كارهايي كه زنان بعد از رابطه جنسي بايد انجام دهند

كارهايي كه زنان بعد از رابطه جنسي بايد انجام دهند

رابطه جنسی سالم

داشتن یک رابطه جنسی سالم و بدون مشکل نیازمند این مسئله می باشد که نکات بهداشتی قبل و بعد از رابطه را به خوبی رعایت کرده و آن ها را انجام دهید تا بعد از برقراری رابطه جنسی دچار مشکل و یا بیماری های خاص نشوید.

تمامی مشاورها و افرادی که در زمینه سکستراپی فعالیت و دانش دارند به این موضوع اشاره بسیاری کرده و آن را دارای اهمیت بالایی می دانند بنابراین ما در این مقاله به برخی کارهایی که زنان بعد از رابطه جنسی باید انجام دهند اشاره کرده ایم.

داشتن یک رابطه سالم ازخواسته های بسیاری از زوجین می باشد و به همین خاطر به کارهایی که می تواند به آن ها در برقراری یک رابطه لذت بخش کمک نماید اهیمت بسیاری می دهند و نکات لازم و ضروری را در این مورد رعایت می کنند. نظافت و رعایت اصول بهداشتی یکی از مواردی است که در یک رابطه اهمیت بسیاری دارد زیرا زمانیکه شما می خواهید وارد یک رابطه شوید در صورتیکه نکات بهداشتی مربوط به خود را به درستی رعایت نکرده باشید این امکان وجود دارد که شریک جنسی شما از انجام و برقراری رابطه با شما تفره رفته و یا نسبت به رابطه بی میل شود.

همانطور که قبل از آغاز رابطه باید نکات بهداشتی شخصی را ارعایت کنید بعد از انجام رابطه نیز باید یک سری نکات بهداشتی را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.

كارهايي كه زنان بعد از رابطه جنسي بايد انجام دهند
بهداشت جنسی خانم ها

كارهايي كه زنان بعد از رابطه جنسي بايد انجام دهند

كارهايي كه زنان بعد از رابطه جنسي بايد انجام دهند شامل مواردی زیر می باشد

  • توالت رفتن
  • دوش آب گرم
  • خوردن آب
  • خوردن مواد پروبیوتیک
  • استفاده نکردن از مواد شوینده
  • تعویض لباس زیر
  • استفاده نکردن از دستمال مرطوب
  • استفاده از سشوار

توالت رفتن

بعد از برقراری  رابطه جنسی با شریک جنسی خود حتما به توالت بروید و سعی کنید ادرار کنید. شما با این کار از ابتلا به بیماری مثانه جلوگیری خواهید کرد.

زیرا در حین نزدیکی باکتری های ریزی وارد اندام تناسلی شما می شوند و از آنجایی که داخل عضو تناسلی محیطی مناسب برای تکثیر باکتری می باشد امکان ابتلا به بیماری مثانه بسیار زیاد می باشد.

دوش آب گرم

کار دیگری که خانم ها بعد از نزدیکی باید انجام دهند گرفتن دوش آب گرم می باشد که یک کار بسیار عالی می باشد با دوش آب گرم شما تمام آلودگی هایی را که در زمان رابطه جنسی وارد بدن خود کرده اید از بین می برید.

خوردن آب

بعد از پایان رابطه جنسی خود حتما آب بخورید. همانطور که می دانید بدن هر انسان بعد از انجام فعالیت های بسیار مانند ورزش کردن نیاز به رطوبت دارد. درباره رابطه جنسی هم همینطور است بدن رطوبت بسیاری لازم دارد که در حین انجام رابطه کل بدن خشک می شود بنابراین بعد از پایان رابطه اگر احساس کردید که دهان شما خشک شده است حتما آب بنوشید تا به شما کمک کند با ادرار کردن میکروب های موجود را از بدن خود خارج کنید.

خوردن مواد پروبیوتیک

یکی دیگر از كارهايي كه زنان بعد از رابطه جنسي بايد انجام دهند خوردن مواد غذایی پروبیوتیک می باشد که این موضوع دارای اهمیت بسیاری می باشد خوردن مواد غذایی حاوی پرو بیوتیک به از بین رفتن آلودگی های عفونی موجود در بدن بعد از رابطه جنسی به شما کمک می کند

كارهايي كه زنان بعد از رابطه جنسي بايد انجام دهند
کارهای بعد از رابطه جنسی

استفاده نکردن از مواد شوینده

بسیاری از خانم ها عادت دارند که برای تمیز کردن قسمت های تناسلی خود از مواد شوینده مخصوص استفاده نمانید و با این روش بهداشت شخصی خود را رعایت می کنند اما باید این موضوع را بدانید که بعد از رابطه جنسی به سرعت سراغ مواد شوینده نروید چون این مواد حساس هستند و باعث خشکی قسمت تناسلی شما می شوند

تعویض لباس زیر

برخی از لباس های زیر از جنس نایلون می باشند و اصلا انتخاب مناسبی نیستند زیرا نمی گذارند هوا به خوبی تبادل داشته باشد و بعد از نزدیکی خیس شده و امکان رشد باکتری ها را افزایش می دهند بنابراین اصلا از لباس های زیر نایلونی استفاده نکنید و حتما بعد از رابطه جنسی لباس های زیر خود را به سرعت تعویض کنید تا مانع رشد باکتری ها شوید.

استفاده نکردن از دستمال مرطوب

از آنجایی که دستمال های مروطوب دارای مواد شیمیایی و بودار می باشند استفاده مدام از آن ها برای اندام تناسلی درست نمی باشد و به اندام تناسلی آسیب می زند. شما می توانید در مواقعی که به دستمال نیاز دارید مقداری آب گرم را با سرکه مخلوط کرده و دستمال خود را به آن آغشته کنید و خود را با آن تمیز کنید تا دیگر لازم نباشد از دستمال های مرطوب برای بهداشت فردی خود استفاده کنید.

استفاده از سشوار

شاید برایتان این موضوع جای سوال باشد که استفاده از سشوار چه کمکی می تواند به شما در زمینه بهداشت شخصی بکند. بد نیست بدانید که برخی از خانم ها بعد از نزدیکی با استفاده از سشوار بر روی آلت خود از مبتلا شدن به بیماری های قارچی و عفونی جلوگیری می کنند

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =