سکستراپی » مقالات سکستراپی » عوامل کاهش رابطه جنسی

عوامل کاهش رابطه جنسی

کاهش رابطه جنسی

فعالیت جنسی در زنان و مردان امری چند بُعدی می باشد که کاهش آن به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید آن ها را از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داد.

برخی از مردان تمایلی به برقراری رابطه جنسی با همسر خود ندارند و این امری است که می تواند عوامل بسیاری در آن نقش داشته باشند و مهم ترین موضوعی که در این مسئله می توان به آن اشاره کنیم بی میلی جنسی در فرد می باشد.

داشتن یک رابطه جنسی ایده آل نیازمند شرایط خاص رفتاری و محیطی است که زوجین با دور کردن عواملی چون استرس و افسردگی می توانند از فاصله ای که بینشان به وجود آمده کم کرده و از رابطه جنسی لذت بخشی بهره مند شوند.

مهم ترین عوامل کاهش رابطه جنسی

همانطور که بارها در مقالات مختلف هم اشاره کرده ایم دلایل و عوامل مختلف بسیاری وجود دارند که می توانند باعث کاهش میل جنسی در زنان و مردان شوند.

آشنایی با مهم ترین این عوامل می تواند تا حدودی به شما زوج های عزیز کمک کند تا برای بهبود رابطه زناشویی خود درست ترین تصمیم را گرفته و در صورت نیاز به مشاور و زوج درمانگر مراجعه کنید.

از مهم ترین عوامل کاهش رابطه جنسی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مشکلات همسر و شریک جنسی
  • استرس
  • دارا بودن فرزند
  • مصرف دارو
  • چاقی و اضافه وزن
  • مشکلات نعوظ
  • افسردگی
  • بائسگی
میل جنسی
کاهش میل جنسی

مشکلات همسر و شریک جنسی

یکی از عوامل کاهش رابطه جنسی که باعث می شود زوج های بسیاری برای رفع آن مسئله به مشاوره های زوج درمانی و سکستراپی مراجعه کنند مشکلاتی است که شریک جنسی شما و همسرتان با آن مواجه هستند و مهم ترین آن ها همان بی میلی جنسی می باشد.

برای خانم ها احساس نزدیکی بخش عمده ای از میل جنسی می باشد و زمانیکه بنا به دلایلی بین زوج ها بگو مگو و دعوا کردن، قهر عاطفی، ارتباطات ضعیف، احساس خیانت و دیگر مسائل مربوط به اعتماد به وجود می آید می تواند در رابطه جنسی تاثیر گذار باشد.

بنابراین باید در چنین شرایطی فرد مورد نظر و شریک جنسی خود را درک کرده و سعی کنید راه حل مناسبی را برای جلب اعتماد مجدد او پیدا کنید تا بتوانید یک رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشید.

استرس

افراد بسیاری زمانیکه دچار استرس می شوند نمی توانند از انجام دادن برخی از کارهای خود به خوبی برآیند.

یکی از این کارها که با وجود استرس افراد نمی توانند آن را به درستی انجام دهند رابطه جنسی می باشد

استرس در خانه و محل کار می تواند برای همه افراد به وجود آید. پس باید یاد بگیرید  که چگونه می توانید بر استرس خود غلبه کرده و آن را به خوبی مدیریت کنید.

بدون شک به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید پس نیاز دارید که به یک مشاور مراجعه کنید.

دارا بودن فرزند

وقتی شما پدر و مادر می شوید به این معنا نمی باشد که میل جنسی خود را از دست داده اید بلکه در این زمان شما بیشتر وقت خود را صرف فرزندانتان خواهید کرد و همین موضوع باعث کاهش رابطه جنسی شما می شود.

شما می توانید با یک برنامه ریزی درست زمانی را برای همسر بودن خود علاوه بر پدر و مادر بودن در نظر بگیرید تا بتوانید نیازهای همسر خود را نیز برطرف کنید.

سعی کنید در صورتی که فرزند دارید رابطه جنسی خود را مواقعی انجام دهید که فرزند شما خواب می باشد.

مصرف دارو

برخی از دارو ها هستند که باعث می شوند میل جنسی در شما کاهش پیدا کند برخی از این داروها عبارتند از:

  1. داروهای ضد افسردگی
  2. داروهای فشار خون
  3. داروهایی مروبوط به شیمی درمانی
  4. داروهای ضد HIV
کم شدن رابطه جنسی
دلیل کم شدن رابطه جنسی

چاقی و اضافه وزن

وقتی که شما اضافه وزن پیدا می کنید میل جنسی معمولا در شما کاهش پیدا خواهد کرد و این مسئله می تواند باعث شود که شما از رابطه جنسی خود لذتی نبرید یا اینکه نتوانید عملکرد خوبی را در زمان برقراری رابطه داشته باشید.

شما باید در این شرایط بر روی احساسی که نسبت به خود دارید کار کنید و سعی کنید وزن خود را کاهش دهید. حتی در صورت نیاز می توانید از مشاوره برای بازگشت میل جنسی خود کمک بگیرید

مشکلات نعوظ

یکی دیگر از عوامل کاهش رابطه جنسی مشکل نعوظ در آقایان می باشد که اغلب آقایان از چنین مسئله ای نگران بوده و این نگرانی در آن ها باعث می شود که میل جنسی در آن ها سرکوب شود.

اختلال نعوظ به راحتی قابل درمان است و زوج ها می توانند برای عدم تاثیر آن در رابطه خود تلاش کنند.

افسردگی

مسئله افسردگی شاید در نگاه اول چندان دارای اهمیت نباشد و چندان چیز مهمی به نظر نیاید در صورتیکه باید بگوییم این موضوع می تواند تاثیرات بسیاری را روی زندگی روزمره افراد داشته باشد.

ایجاد اختلال در رابطه جنسی از مواردی است که در صورت افسرده بودن فرد می تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد و از مهم ترین مواردی است که فرد نیاز به کمک دارد.

اگر شما به دلیل افسردگی و استفاده از داروهای ضد افسردگی نتوانسته اید رابطه جنسی موفقی را با شریک جنسی خود داشته باشید و احساس می کنید که دلیل این مسئله می تواند داروهای شما باشد حتما با پزشک خود صحبت کنید تا در صورت امکان داروهای شما را تغییر داده و یا راه حل مناسب دیگری برای برگردانندن میل جنسی شما در پیش گیرد.

یائسگی

بسیاری از خانم ها در زمان نزدیک شدن به دوره یائسگی دچار کاهش میل جنسی می شوند این مسئله می تواند تا حدودی به خاطر خشکی واژن و درد در زمان رابطه جنسی باشد.

اما این میل در خانم ها متفاوت است. این امکان  وجود دارد که برخی از خانم ها پس از یائسگی با مدیریت کردن رابطه، اعتماد به نفس، و سلامت کلی، زندگی جنسی بهتری داشته باشند.

مشکلات جنسی در زنان
مشکلات جنسی در زنان و مردان
در نهایت اینکه

این مسئله مهم را به خاطر داشته باشید که اختلال عملکرد جنسی می تواند روابط زناشویی شما را تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین، حال که متوجه شدید مهم ترین عوامل کاهش رابطه جنسی چه مواردی می باشند بهتر است در صورت مشاهده هر یک از این عوامل به متخصص سکستراپ مراجعه کنید.

فراموش نکنید که نادیده گرفتن این عوامل می تواند مشکلات متعددی را برای زندگی مشترک و زناشویی شما به وجود آورد.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران ما، در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه بیشتر و بهتر راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به عوامل کاهش رابطه جنسی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چه چیزی باعث کاهش رابطه جنسی می شود؟” number=”1″]مشکلات جسمانی که می توانند باعث کاهش میل جنسی شوند عبارتند از تستوسترون پایین، داروهای تجویزی، ورزش خیلی کم یا زیاد، و مصرف الکل و مواد مخدر. مسائل روانی می تواند شامل افسردگی، استرس و مشکلات در رابطه شما باشد.

[/faq_item][faq_item title=”چه چیزی باعث می شود زنان علاقه خود را به رابطه جنسی از دست بدهند؟” number=”2″]علل شایع کاهش میل و میل جنسی در زنان عبارتند از: مسائل مربوط به روابط بین فردی. مشکلات عملکرد شریک زندگی، عدم رضایت عاطفی از رابطه، تولد فرزند، و تبدیل شدن به یک مراقب برای یک عزیز می تواند میل جنسی را کاهش دهد.

[/faq_item][faq_item title=”تمایل به رابطه جنسی در زنان بیشتر است یا در مردان؟” number=”3″]میل جنسی به طور معمول در مردان بیشتر از زنان است، به نظر می رسد که تستوسترون (T) دلیل این تفاوت و همچنین تنوع در میل جنسی در زنان و مردان است.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − سه =