سکستراپی » مقالات سکستراپی » عوامل ایجاد کننده اختلال نعوظ

عوامل ایجاد کننده اختلال نعوظ

اختلال نعوظ

یکی از مشکلاتی که این روزها سلامت و کیفیت رابطه جنسی افراد را به خطر می اندازد اختلال در نعوظ می باشد. که این مسئله به عوامل بسیاری بستگی دارد که در مطلب امروز می خواهیم به برخی از عوامل ایجاد کننده اختلال نعوظ در کلینیک سکستراپی آگاپه بپردازیم.

اختلال نعوظ چیست؟

زمانیکه آلت تناسلی مرد توانایی ایجاد نعوظ را برای مدت زمان کافی نداشته باشد اصطلاحا می گویند اختلال در نعوظ ایجاد شده است. در واقع نعوظ به معنای بزرگ و سفت شدن آلت مرد می باشد.

اکثر مردان برخی از مواقع از مشکلات سخت شدن آلت تناسلی خود رنج می برند و تنها در صورتی می توانند این مسئله را برطرف نمایند که رابطه جنسی موفقیت آمیزی داشته باشند. به طور کلی می توان گفت که  دو نوع اختلال نعوظ می تواند زندگی جنسی مردان را تحت تاثیر قرار دهد. علت اصلی پزشکی و یا روانی است.

در تعریف اینکه اختلال نعوظ چیست می توانیم بگوییم که اختلال نعوظ به طور گسترده ای به عنوان “ناتوانی جنسی” شناخته می شود

عوامل ایجاد کننده اختلال نعوظ
اختلال نعوظ

عوامل ایجاد کننده اختلال نعوظ

عواملی که باعث اختلال نعوظ می شوند عبارتند از:

  • بیماری های عروقی
  • دیابت
  • اختلالات روانی
  • اختلالات هورمونی
  • استعمال دخانیات

بیماری های عروقی

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم اختلال جنسی به عوامل بسیاری بستگی دارد که یک یاز آن ها بیماری های عروقی می باشد.

می توان گفت افرادی که سابقه بیماری سکته قلبی، فشارخون، بیماری های عروقی دارند در دسته افرادی هستند که احتمال ریسک اختلال جنسی در آن ها بیشتر دیده می شود.کاهش اندکس فشار آلتی – برکیال ( PBI) می­تواند در آینده با انفارکتوس قلبی همراه باشد در بیماران مبتلا به PBI غیرطبیعی دیده شده که تا ۱۲% دچار انفارکتوس قلبی می­ شوند.

در حقیقت می توانیم بگوییم که 80% افرادی که بیماری های عروقی مبتلا هستند و 10% افرادی که به فشار خون بالا مبتلا می باشند از اختلال جنسی رنج می برند. لازم است این موضوع را هم متذکر شویم که اختلال جنسی نشانه ای از بیماری های نهفته قلبی و عروقی می باشد

دیابت

با بیماری دیابت حتما آشنا هستید. دیابت در واقع یک اختلال جسمی می باشد که با اثراتی که بر عملکردهای طبیعی و اعصاب افراد می گذارد منجر به اختلال جنسی در آنها نیز می شود.

طبق آمارهای بدست آمده چیزی نزدیک به 14%  افرادی که به بیماری دیابت مبتلا می باشند نسبت به سایر افراد 4 سال دیرتر متوجه می شوند که به اختلال نعوظ مبتلا می باشند همچنین آن دسته از افرادی که برای کنترل دیابت خود از انسولین استفاده می نمایند در مقایسه با کسانی که از انسولین استفاده نمی کنند احتمال بیشتری برای دچار شدن به اختلال جنسی دارند.

اختلالات روانی

با در نظر گرفتن این موضوع که مشکلات جسمانی از عوامل ایجاد کننده اختلال نعوظ می باشند لازم است بدانید که اختلالات روانی هم در این مسئله نمی تواند بی تاثیر باشد.

در چند دهه گذشته بسیاری از پزشکان بر این عقیده بوده اند که اختلال نعوظ به خاطر اختلال های روانی در مردان به وجود می آید اما اکنون به این نتیجه رسیده اند که مردهایی که به اختلال نعوظ مبتلا می باشند دارای مشکلات جسمی هستند

این مسئله را باید توجه کنید که بسیاری از مردها هر دو مشکل اختلال نعوظ و مشکلت جسمانی را همزمان با هم دارند این دسته از افراد زمانیکه اختلال نعوظ آنها درمان شود به خودی خود افسردگیشان هم بهبود خواهد یافت.بی حوصلگی و کاهش شادی (Mood) و روابط زناشویی ضعیف، تاثیر منفی بر عملکرد نعوظ دارند.

اختلال نعوظ
علل اختلال نعوظ

اختلالات هورمونی

پیش تر عنوان کردیم که دیابت از شایع ترین نوع اختلال های هورمونی می باشد که موجب اختلال جنسی هم می شود.برخی از هورمون ها در بدن انسان وجود دارند که عمل نعوظ را تحت تاثیر قرار می دهند.

این موضوع را می دانید که هورمون تستوسترون نقش مهمی در ایجاد میل جنسی دارد و همچنین در نعوظ های شبانه نیز دخالت دارند

هورمون هی هیپرپرولاکتنیمی، هیپووهیپر تیروئیدیسم از هورمون هایی هستند که که باعث کم کاری و پر کاری تیروئید می شوند و اختلال آدرنال، باعث کاهش تستوسترون می­ شود و همین طور باعث اختلال نسبت تستوسترون به استرادیول گردیده و میل جنسی را کاهش می­ دهد.

استعمال دخانیات

استعمال دخانیات و اختلال جنسی با یکدیگر ارتباط دارند که نشان داده اند افراد سیگاری 5/1 برابر بیشتر از افراد غیر سیگاری به اختلال نعوظ مبتلا خواهند شد. استعمال دخانیات به شکل قابل توجهی باعث افزایش اختلال نعوظ در مردان می شودبدون اینکه آنها به هیچ نوع بیماری عروقی مبتلا باشند.

به دنبال استعمال دخانیات گردش خون در آلت تناسلی کاهش پیدا می کند و استعمال دخانیات برای مدت زمان طولانی باعث ضایعه بافت کورپورا گردیده و در نتیجه فرد مستعد به ضایعات آترواسکلروز شریان کاورنوز(آلت) می­گردد. که این خود موجب اخنلال در نعوظ می شود.

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + یک =