سکستراپی » مقالات سکستراپی » علت درد آلت تناسلی مردان

علت درد آلت تناسلی مردان

جلوگیری از درد در آلت تناسلی مردان

برای پی بردن به علت درد آلت تناسلی درمردان باید بگوییم که  یکی از شایع ترین دلایل این مسئله سوزش در ناحیه آلت می باشد. زمانیکه این سوزش با درد همراه باشد موجب نگرانی و اضطراب زیادی در آقایون می شود.

در برخی از مواقع ممکن است که درد ناحیه آلت تناسلی به علت شکستگی این ناحیه باشد که نیاز است به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا تشخیص صحیح تری در این باره داده شود.

پزشک با انجام معاینات و آزمایش هایی که انجام می دهد سعی میکند تا علت اصلی این مسئله را تشخیص داده و راه درمان صحیحی را در پیش گیرید. در ادامه بیشتر به علت درد آلت تناسلی مردان پرداخته ایم و اشاره ای به اصلی ترین علت ها در این زمینه کرده ایم.

درد آلت تناسلی

درد آلت تناسلی می تواند روی پایه، شافت یا سر آلت تناسلی تأثیر بگذارد. همچنین می تواند بر روی پوست ختنه گاه تأثیر بگذارد و گاها با احساس خارش، سوزش و احساس درد همراه باشد. درد آلت تناسلی می تواند نتیجه یک حادثه یا بیماری باشد و این مسئله می تواند در هر سنی برای مردان به وجود آید.

درد آلت تناسلی در مردان بسته به شرایط زمینه ای یا بیماری های خاصی به وجود می آید. در صورت آسیب دیدگی، ممکن است درد شدید باشد و ناگهان رخ دهد. اگر بیماری دارید، درد ممکن است خفیف باشد و ممکن است به تدریج بدتر شود.

به خاطر داشته باشید که هر نوع درد در آلت تناسلی باعث نگرانی می شود  به خصوص اگر در طول نعوظ ایجاد شود. این درد در زمان نعوظ می تواند مانع از دفع ادرار شده با ترشحات، زخم ها، قرمزی یا تورم  همراه باشد. اما اینکه علت درد آلت تناسلی مردان چه چیز می باشد مسئله ای است که میخواهیم امروز در مطالب کلینیک سکستراپی دکتر نجات به آن بپردازیم. تا اگر شما هم با یکی از دلایل و علت هایی که باعث ایجاد چنین دردی در شما می شوند مواجه شدید بدانید که نیاز دارید به متخصص سکستراپ یا مراکز سکستراپی مراجعه کنید تا راه های درمان صحیح تری را در پیش بگیرید.

دلایل درد آلت تناسلی مردان
درد دستگاه تناسلی در مردان

دلایل احتمالی درد در آلت تناسلی مرد

  • بیماری پیرونی
  • پریاپیسم
  • بالانیت
  • عفونت ادراری (UTI)
  • صدماتی که به آلت تناسلی وارد می شود
  •  سرطان

علت درد آلت تناسلی مردان و دلایلی که میتوانند منجر به ایجاد این درد شوند را در مطالب بالا برایتان نام برده ایم و در ادامه می خواهیم درباره هریک از آن ها به اختصار توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

بیماری پیرونی

بیماری Peyronie از وقتی شروع می شود که التهاب باعث شود یک ورقه نازک از بافت اسکار، به نام پلاک تشکیل شود. این بافت در امتداد قسمتهای فوقانی یا تحتانی شاخه آلت تناسلی ایجاد می شود. از آنجا که بافت اسکار در کنار بافتی ایجاد می شود که در طول نعوظ سخت می شود ، ممکن است متوجه شوید که آلت تناسلی شما خم می شود. در صورت ابتلا به خونریزی داخل آلت، بعد از خم شدن یا ضربه زدن به آن، در صورت ابتلا به اختلال در بافت همبند، یا التهاب سیستم لنفاوی یا رگهای خونی،  امکان این وجود دارد که شما دچار بیماری پیرونی شوید.

علت درد آلت تناسلی مردان
تشخیص درد آلت تناسلی

پریاپیسم

Priapism یکی دیگر از مواردی است که نشان دهنده علت درد آلت تناسلی مردان می باشد. این مورد  باعث نعوظ دردناک و طولانی می شود. این نعوظ می تواند حتی وقتی که نمی خواهید رابطه جنسی داشته باشید رخ دهد. در صورت بروز پریاپیسم، شما باید سریعاً به یک متخصص سکستراپ مراجعه کرده و دوره درمان را آغاز کنید تا از اثرات طولانی مدت بیماری که ممکن است بر توانایی شما در نعوظ تأثیر بگذارد، جلوگیری کنید.

مواردی که موجب بیماری پریاپیسم می شوند
  1. اختلالات لخته شدن خون
  2. اختلالات سلامت روان
  3. اختلالات خونی مانند لوسمی یا کم خونی سلول داسی
  4. مصرف الکل
  5. استفاده غیرقانونی از مواد مخدر
  6. آسیب به آلت تناسلی یا نخاع

بالانیت

بلانیت، عفونت پوست پیشانی و سر آلت است. معمولاً مردان و پسرانی را که به طور مرتب زیر پوست دستگاه تناسلی خود را خوب نمی شستند و یا ختنه نشده اند، تحت تأثیر قرار می دهد. البته این بدان معنی نمی باشد که سایر مردها ممکن است به این عفونت دچار نشوند نه، مردان و پسرانی که ختنه شده اند نیز می توانند دچار عفونت بالانیت شوند.

عواملی که موجب عفونت بالانیت می شوند
  • یک عفونت مخمر
  • عفونت مقاربتی (STI)
  • آلرژی به صابون، عطرها یا سایر محصولات
وارد شدن ضربه از دلایل درد آلت تناسلی
علت درد آلت تناسلی مردان

عفونت ادراری (UTI)

عفونت ادراری (UTI) از جمله عفونت هایی می باشد که در زنان شایع تر است، اما در مردان نیز می تواند رخ دهد. UTI یا همان عفونت های ادراری هنگامی رخ می دهد که باکتری ها به دستگاه ادراری شما حمله کرده و آن را آلوده کنند.

این نوع عفونت زمانی رخ می دهد که:

  • مردان ختنه نشده اند
  • سیستم ایمنی ضعیفی دارند
  • در دستگاه ادراری مشکل یا انسداد دارند
  • با کسی که عفونت دارد رابطه جنسی برقرار کند
  • رابطه جنسی مقعدی دارید
  • پروستات بزرگ شده ای داشته باشید

صدماتی که به آلت تناسلی وارد می شود

مانند هر قسمت دیگر از بدن، یک آسیب می تواند به آلت تناسلی شما باعث ایجاد درد  شود. این آسیب دیدگی ها می تواند شامل موارد زیر باشد.

  1. در یک تصادف رانندگی  آسیب و ضربه ای به آلت تناسلی شما وارد شده باشد
  2. در اثر حادثه ای ناحیه پایین تنه شما سوخته باشد
  3. رابطه جنسی خشن برقرار کرده باشید
  4. یک حلقه را در اطراف آلت تناسلی خود قرار دهید تا نعوظ طولانی شود
  5. اشیاء را داخل مجرای خود وارد کنید
عفونت ادراری مردان از دلایل درد آلت تناسلی
عفونت ادراری مردان

سرطان

سرطان آلت تناسلی یکی دیگر از علت درد آلت تناسلی مردان است، هرچند که این بیماری غیر معمول است. برخی عوامل احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد که عبارتند از:

  • سیگار کشیدن
  • ختنه نمی شود
  • ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)
  • اگر ختنه نشده باشید، زیر پوست را تمیز نکنید
  • تحت درمان پسوریازیس قرار دارند

جلوگیری از درد در آلت تناسلی مردان

شما می توانید برخی اقدامات برای کاهش احتمال ابتلا به درد خود استفاده کنید، مانند استفاده از کاندوم هنگام رابطه جنسی، جلوگیری از برقراری رابطه جنسی با هر کس که دارای هر نوع عفونت فعال باشد و از شرکای جنسی بخواهید که از حرکات خشن و خم آلت تناسلی خود جلوگیری کنند. اگر به طور مکرر عفونت یا سایر مشکلات را با پوست ختنه خود دارید، ختنه کردن یا تمیز کردن هر روز در زیر پوست ختنه گاه شما می تواند کمک کند.

نشانه های درد دستگاه تناسلی در مردان
راه درمان درد آلت تناسلی مردان

درمانی درد در آلت تناسلی مردان

باید بگوییم که راه درمان درد آلت تناسلی در مردان بسته به شرایط فرق می کند.

  1. تزریق، پلاک بیماری پیرونی را نرم می کند و یک جراح می تواند در موارد شدید آنها را از بین ببرد.
  2. تخلیه خون از آلت تناسلی مرد با سوزن به کاهش نعوظ در صورت ابتلا به priapism کمک می کند. داروها همچنین ممکن است میزان خون جاری شده به آلت را کاهش دهند.
  3. آنتی بیوتیک ها UTI و برخی از STI ها از جمله کلامیدیا ، سوزاک و سفلیس را درمان می کنند. آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد قارچ نیز می توانند بالانیت را درمان کنند.
  4. داروهای ضد ویروسی می تواند به کاهش یا کوتاه شدن شیوع تبخال کمک کند.
  5. کشیدگی پوست ختنه گاه با انگشتان ممکن است در صورت ابتلا به فیموز باعث شل تر شدن آن شود. کرمهای استروئیدی که روی آلت تناسلی شما مالیده می شود نیز می تواند کمک کند. در بعضی موارد جراحی ضروری است.
  6. یخ زدن سر آلت تناسلی باعث کاهش تورم در پارافیموز می شود. پزشک شما ممکن است فشار روی سر آلت تناسلی را پیشنهاد کند. آنها همچنین می توانند داروهایی را در آلت تناسلی تزریق کنند تا به تخلیه آن کمک کند. علاوه بر این، آنها می توانند برش های کوچکی در جلوی پوست ایجاد کنند تا تورم کاهش یابد.
  7. یک جراح می تواند قسمت های سرطانی آلت را خارج کند. درمان سرطان آلت نیز ممکن است شامل پرتودرمانی یا شیمی درمانی باشد
جمع بندی

اگر در آلت تناسلی خود درد دارید و علت درد آلت تناسلی مردان را نمی دانید سریعاً با پزشک متخصص مشورت کنید. اگر STI علت درد آلت تناسلی است، به همسر و شریک جنسی خود اطلاع دهید تا از انتشار عفونت خودداری کنند. فراموش نکنید که تشخیص زودرس و درمان می تواند بر سلامتی و بهزیستی شما تأثیر مثبت داشته باشد.

[faq title=”سوالات مربوط به علت درد آلت تناسلی مردان” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا درد آلت تناسلی می تواند روی پایه، شافت یا سر آلت تناسلی تاثیر بگذارد؟” number=”1″]متاسفانه باید بگوییم بله، درد آلت تناسلی می تواند روی پایه، شافت یا سر آلت تناسلی تاثیر داشته باشد.[/faq_item][faq_item title=”بیماری پیرونی چگونه موجب ایجاد درد در ناحیه تناسلی مردان می شود؟” number=”2″]این بیماری زمانی رخ می دهد که یک التهاب باعث نازک شدن بافت فیبری بنام پلاک، در بالا یا پایین طول آلت تناسلی می‌شود. از آنجایی‌که این بافت فیبری در کنار بافتی تشکیل می‌شود که در حین نعوظ سفت می‌شود، بیمار ممکن است متوجه خم شدن آلت تناسلی خود در هنگام نعوظ شود.[/faq_item][faq_item title=”عفونت اداری می تواند یکی دیگر از دلایل درد آلت تناسلی در مردان باشد؟” number=”3″]عفونت مجاری ادراری در زنان شایع‌تر است، اما می‌تواند در مردان نیز به وجود آید.[/faq_item][/faq]

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «علت درد آلت تناسلی مردان»

  1. سلام، کسی که بیماری پیرونی داره و از نظر پزشک ارولوژی مشکلی برای ازدواج نداره، و از لحاظ روحی برای ازدواج مشکل پیدا کرده رو شما میتونید کمک کنید؟؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =