سکستراپی » مقالات سکستراپی » عفونت ادراری در حین رابطه جنسی

عفونت ادراری در حین رابطه جنسی

عفونت ادراری در زنان

داشتن رابطه جنسی با عفونت ادراری

عفونت های دستگاه ادراری یکی از شایع ترین عفونت ها در زنان و مردان می باشد. این نوع عفونت می تواند در هرجای دستگاه ادراری از مجرای ادرار تا کلیه ایجاد شود.

شاید در نگاه اول این موضوع چندان نگران کننده نباشد و تصور کنیم که با مرور زمام رفع خواهند شد اما مسئله اینجاست که عفونت ادراری در حین رابطه جنسی هم بی خطر است و به خودی خود رفع می شود؟

علائم عفونت ادرای

  • اصرار مداوم برای دفع ادرار
  • درد هنگام ادرار کردن
  • درد یا حساسیت لگن

اگرچه این علائم می توانند تحریک کننده باشند اما از داشتن رابطه جنسی از طریق واژن جلوگیری نمی کنند. هر چند این بدان معنا نیست که احساس رضایت خواهید کرد. عفونت ادراری می تواند بافت حساسیت دستگاه ادراری شما شده وآن را تحریک کند و فعالیت جنسی نیز باعث تحریک بیشتر این بافت ها می شود.

فعالیت جنسی با داشتن عفونت ادراری می تواند خطر ابتلا به عوارض شما را افزایش دهد و به طور بالقوه شریک زندگی خود را در معرض خطر قرار دهید. به همین دلیل متخصصین سکستراپی به شما توصیه می کنند که اگر احساس می کنید دچار عفونت ادراری هستید برای برقراری رابطه جنسی صبر کنید و با مراجعه پزشک مربوطه از این موضوع مطمئن شوید و بعد اقدام کنید.

علائم عفونت ادراری
عفونت ادراری

درد عفونت ادراری

در برخی مواقع ممکن است که عفونت ادراری باعث درد شود و علائم دیگر را تشدید کند عفونت ممکن است باعث تحریک و التهاب بافتهای حساس دستگاه ادراری شما شود. هر شی نفوذی،انگشتان، اسباب بازی یا آلت تناسلی مرد می تواند در هنگام آمیزش واژن به اندام های ادراری فشار وارد کند. دهانه مجرای ادرار آلت تناسلی مرد نیز می تواند از طریق عفونت ادراری تحریک شود. این علائم می تواند منجر به درد و ناراحتی اضافی در هنگام رابطه جنسی شود. در حالی که در صورت ابتلا به عفونت ادراری ممکن است رابطه جنسی واژینال راحت نباشد، رابطه جنسی مقعدی ممکن است باشد.

عفونت ادراری می تواند باکتری جدیدی تولید کند؟

فعالیت جنسی یکی از رایج ترین راه های ورود باکتری ها به دستگاه ادراری است. نود درصد موارد عفونت ادراری در حین رابطه جنسی در نتیجه باکتری اشرشیاکلی است که به مجرای ادرار و فراتر از آن راه یافته است. باکتری E. coli اغلب در دستگاه گوارش یا مدفوع یافت می شود. این باکتری ها ممکن است از مقعد یا مجاری دستگاه گوارش به سمت دستان شما، دهان، دستگاه تناسلی حرکت کنند.

رابطه جنسی همچنین می تواند باکتری ها را از طریق نفوذ بیشتر به بدن شما سوق دهد که احتمال عفونت را بالاتر می برد. اگر قبلاً دچار عفونت ادراری شده اید نفوذ ممکن است شما را دوباره عفونی کند یا منبع جدیدی از باکتری ها را معرفی کند.

انتقال عفونت ادراری

ممکن است عفونت را به شریک زندگی خود منتقل کنید. عفونت ادراری، عفونت مقاربتی نیست و بیماری مسری محسوب نمی شود. با این حال، می توانید باکتری هایی را که باعث عفونت ادراری می شود بین شرکا منتقل کنید. به عنوان مثال، باکتری E. coli ممکن است از مقعد شما به دهانه واژن یا به آلت تناسلی برسد. در حین رابطه جنسی واژینال، آلت تناسلی مرد می تواند باکتری ها را به دهانه واژن منتقل کند و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد. در برخی موارد عفونت ممکن است در واقع یک عارضه جانبی باشد مانند کلامیدیا یا تریکومونیاز. این عفونت ها می توانند بین شرکا منتقل شوند.

برقراری رابطه جنسی با عفونت ادراری

اگر تصمیم دارید زمانیکه دارای عفونت ادرای هستید رابطه جنسی برقرار کنید حتما باید یک سری نکات مهم را در نظر داشته باشید که در ادامه به این نکات اشاره کرده ایم.

بیشتر بخوانید: درمان واژینیسموس

عفونت ادراری در حین رابطه جنسی
درد عفونت ادراری

نکات مهم رابطه جنسی همراه با عفونت ادراری

  •  به علائم خود توجه کنید

    اگر تمایل ناگهانی به پیس زدن دارید، کمی استراحت کنید. نگه داشتن ادرار در مواقعی که مجبور به ادرار کردن هستید ممکن است خطر ابتلا به عفونت ادراری دیگر را افزایش دهد یا علائم شما را پیچیده کند.

  • قبل و بعد از رابطه جنسی ادرار کنید

    باید قبل و بعد از رابطه جنسی سعی کنید که ادرار کنید. با این روش می توانید باکتری هایی را که ممکن است به مجرای ادرار راه پیدا کرده اند بیرون بریزید.

  • بعد از رابطه جنسی خود را خوب بشویید

    غیر معمول نیست که باکتری های اطراف مقعد در حین رابطه جنسی نفوذی به دهانه مجرای ادرار نزدیکتر می شوند. این امر به ویژه اگر رابطه جنسی مقعدی درگیر باشد، بیشتر صدق می کند. شستشو بعد از مقاربت می تواند به از بین بردن این باکتری ها کمک کند.

با پزشک متخصص صحبت کنید

اگر در مورد عفونت ادراری در حین رابطه جنسی سوالی دارید با متخصص سکستراپ و دکتر زنان مشورت کنید. آن ها به شما اطلاعات و راهکارهایی را خواهند داد همچنین ممکن است که داروهایی را برایتان تجویز کنند که مناسب حال و اوضاع شما می باشد.

زمان مراجعه به دکتر زنان

اگر هنوز مطمئن نیستید که انجام فعالیت جنسی با عفونت ادراری درست است یا خیر؟! با دکتر خود صحبت کنید. همچنین در صورت مشاهده علائم جدید مانند:

  1. خونریزی در هنگام ادرار کردن
  2. درد شدید کمر یا شکم
  3. ترشحات غیرمعمول از آلت تناسلی مردیا واژن

اگر علائم شما بعد از اتمام مصرف آنتی بیوتیک باقی ماند، باید به پزشک زنان مراجعه کنید. زیرا علائم شما ممکن است نتیجه یک بیماری دیگر یا عفونت ثانویه باشد.

راه های انتقال عفونت ادراری
انتقال عفونت ادراری

جمع بندی

با توجه به مواردی که درباره عفونت ادراری در حین رابطه جنسی در این مقاله به آن ه اشاره کرده یم نیاز است در صورت مشاهده کوچکترین علامت و نشانه از عفونت ادراری حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید زیرا انتقال عفونت در حین رابطه جنسی می تواند منجر به بیماری هی مقاربتی مختلفی در شما یا شریک جنسیتان شود.

[faq title=”سوالات مربوط به عفونت ادراری در حین رابطه جنسی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا عفونت ادراری می تواند به خودی خود برطرف شود؟” number=”1″]عفونت ادرای به خودی خود بهبود می یابد ، اما بیشتر اوقات اینگونه نیست. به همین دلیل توصیه درمان با آنتی بیوتیک است. ” عفونت ناشی از UTI درمان نشده در نهایت می تواند از طریق بدن عبور کرده و بسیار خطرناک ، حتی کشنده شود[/faq_item][faq_item title=”از کجا بدانیم که به عفونت ادراری مبتلا هستیم؟” number=”2″]عفونت های دستگاه ادراری همیشه علائم و نشانه هایی ایجاد نمی کنند ، اما در مواردی که ایجاد می شوند ممکن است شامل موارد زیر باشند: یک اصرار شدید و مداوم برای دفع ادرار، احساس سوزش هنگام ادرار کردن، دفع ادرار به مقدار کم و مکرر، ادراری که ابری به نظر می رسد، ادراری که قرمز ، صورتی روشن یا کولا رنگی به نظر می رسد . نشانه ای از خون در ادرار است[/faq_item][faq_item title=”چه عواملی باعث عفونت ادراری می شود؟” number=”3″]عفونت با ورود میکروب هابه مجاری ادراری ایجاد می شود و باعث عفونت می شود. باکتری ها شایع ترین علت عفونت ادراری هستند، اگرچه قارچ ها به ندرت می توانند مجاری ادراری را نیز آلوده کنند. باکتری E. coli که در روده زندگی می کنند بیشترین عفونت ادراری را ایجاد می کنند[/faq_item][/faq]

3.1/5 - (8 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =