سکستراپی » مقالات سکستراپی » زود انزالی در دوران نامزدی

زود انزالی در دوران نامزدی

عواملی که باعث نزال زودس می شوند


انزال زودرس

انزال زودرس که به آن انزال زودرس اکتسابی (PE) نیز گفته می شود یک نوع اختلال عملکرد جنسی در مردان می باشد که با توسعه یک کاهش بالینی قابل توجه و آزار دهنده در زمان تأخیر انزال در مردان مبتلا به تجارب طبیعی انزال قبلی، اغلب تا حدود 3 دقیقه یا کمتر، عدم توانایی در تأخیر انزال در تمام یا تقریباً همه نفوذ واژن  و وجود عواقب منفی شخصی  مانند: پریشانی، آزار، ناامیدی و یا جلوگیری از صمیمیت جنسی به وجود می آید. البته تعریف های متعدد بسیاری درباره زود انزالی در دوران نامزدی وجود دارد که در ادامه بیشتر به این موضوع پرداخته شده است.

عواملی که باعث نزال زودس می شوند

  • اضطراب عملکرد جنسی
  • مشکلات روانی یا روابطی
  • اختلال نعوظ (ED)
  • گاهی اوقات پروستاتیت و پرکاری تیروئید
راه های غلبه بر انزال زودرس
انزال زودرس

تاثیر انزال زودرس بر رابطه زناشویی

انزال زودرس شرایطی است که می تواند از نظر عاطفی و جسمی بر مردان تأثیر بگذارد و روابط آنها را تحت تأثیر قرار دهد. متداول ترین روش برای توصیف این بیماری انزال است که قبل از هر دو شریک زندگی انجام می شود. مقاربت نقش زیادی در موفقیت و خوشبختی یک رابطه و ازدواج دارد. با گذشت زمان، مشکلات جنسی حل نشده می توانند به آهستگی این پیوند را برای هر دو شریک از بین ببرند.

ارتباط موثر برای داشتن یک رابطه سالم و طولانی مدت بسیار مهم است. با این حال، اغلب ممکن است برای یک مرد بحث در مورد نگرانی های زود انزالی خود دشوار باشد. شرم بی مورد زیادی وجود دارد که با این بیماری در ارتباط است و بسیاری از مردان فکر می کنند که اعتراف به مشکل داشتن باعث می شود کمتر مرد شوند.

در حین رابطه جنسی، و به ویژه در هنگام ارگاسم  مواد شیمیایی مانند اکسی توسین و دوپامین ترشح می شوند. این مواد شیمیایی به تقویت پیوند بین هر دو شریک کمک می کنند. در این مدت، احساس اعتماد و امنیت و همچنین دلبستگی عاطفی نیز افزایش می یابد. این احساسات پیوندی برای سلامتی و طول عمر طولانی مدت یک رابطه حیاتی است بنابراین وقتی هر دو شریک این مواد شیمیایی پیوند سالم را از دست می دهند در عوض احساس ناکافی و ناامیدی منفی می شوند. زود انزالی در دوران نامزدی یک بیماری شایع است و معمولاً به دلیل ترکیبی از آلت تناسلی مرد بیش از حد حساس و عصبی بودن و اضطراب عملکرد در حین رابطه جنسی ایجاد می شود.

[faq title=”سوالات مربوط به زود انزالی در دوران نامزدی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آیا خودارضایی بیش از حد می تواند باعث انزال زودرس شود؟” number=”1″] خوب باید بگوییم که در حقیقت ، یکی از راه های درمان انزال زودرس، خودارضایی کنترل شده است[/faq_item][faq_item title=”چگونه می توانم بیشتر در رختخواب دوام بیاورم و از انزال زودرس جلوگیری کنم؟” number=”2″] تکنیک فشار مکش ممکن است به درمان انزال زودرس کمک کند تا تحریک قبل از اوج کم شود. وقتی احساس کردید برای انزال آماده هستید بایستید و از شریک زندگی خود بخواهید انتهای آلت تناسلی شما را فشار دهید. بخواهید فشار را چند ثانیه نگه دارند تا از انزال زودرس شما جلوگیری شود[/faq_item][faq_item title=”آیا امکان دارد به طور ناگهانی دچار انزال زودرس شویم؟” number=”3″]عوامل مختلف روحی و جسمی می تواند باعث شود که مرد به طور ناگهانی دچار انزال زودرس شود. دلایل شایع جسمی عبارتند از: مشکلات پروستات. مشکلات تیروئید – غده تیروئید بیش فعال یا کم کار.[/faq_item][/faq]

باید و نبایدهای رابطه جنسی در دورن نامزدی
رابطه جنسی در دوران نامزدی

راه های غلبه بر انزال زودرس

ما در کلینیک دکتر نجات قصد داریم چند راه را به شما پیشنهاد کنیم تا با انجام دادن آن ها بتوانید در دوران نامزدی بر انزال زودرس خود غلبه کنید.

  1. به یاد داشته باشید این فقط مربوط به شما نیست. عشق ورزیدن، ارتباط و اروتیسم بین دو نفر است. مطمئناً  مردان ممکن است هنگام رسیدن به نقطه اوج خود نمی توانند از به ارگاسم رسیدن خود جلوگیری کنند اما برای اینکه شریک جنسی آن ها احساس شرم و ناراحتی نکند با عصبانیت انزجار یا شرم کناره گیری می کنند. حقیقت این است که بسیاری از زنان نمی توانند کمتر به انزال سریع مردان اهمیت دهند. اگر او در اکثریت باشد، حتی با مقاربت اوج نمی گیرد. او خواهان نزدیکی و ارگاسم خودش است. کنار کشیدن از تخت، معمولاً شکایت واقعی اوست.
  2. به سرعت ارگاسم کنید. انزال توسط دو چیز ایجاد می شود. اضطراب و تحریک وابسته به عشق شهوانی. لذت بردن از رابطه جنسی به سرعت با افزایش قدرت کنترل می یابد و به خود اجازه می دهد افکار وابسته به عشق شهوانی داشته باشد. مقاربت دوم در یک برخورد معمولاً با اوج کندتری به پایان می رسد.
  3.  3. تحریک کل بدن. در حالی که به طور سنتی این زن است که برای گرم شدن تا لحظه جنسی به مالش بدن نیاز دارد، مرد با PE واقعا می تواند از آن استفاده کند. او یاد می گیرد که به جای هیجان آلت تناسلی خود، لذت را در کل بدنش تجربه کند. انتشار این احساسات وسواس و اضطراب او را از عملکردش متمرکز می کند و او را بر لذت متمرکز می کند.
  4. رابطه جنسی درمانی. تا زمانی که مسئله PE به دلیل ضربه، تربیت شدید کودکانه یا پریشانی در زندگی زناشویی پیچیده نباشد درمان جنسی می تواند در مدت زمان کوتاهی موفقیت آمیز باشد. در درمان استاندارد قبل از اینکه او اجتناب ناپذیری اوج را احساس کند ، از مراحل راهنمای تحریک جنسی پیشرونده استفاده می شود تا به خوبی متوقف شود. اگر شریک زندگی او همکاری و اشتیاق داشته باشد ، نتیجه خوب تقریباً تضمین شده است. غالباً، بزرگترین مشکل این است که مردان برای رسیدگی به این مشکل زیاد منتظر می مانند. تأخیر در دریافت کمک روابط آنها را پیچیده می کند و تمایل شریک زندگی خود را برای شرکت در درمان به خطر می اندازد.
  5.  مشاوره پزشکی. در حالی که تکنیک های رفتاری می توانند در رابطه شما تاثیر گذارتر باشند ، مشاوره پزشکی می تواند در شرایط خاص کمک کند. متخصصان اورولوژی ممکن است یک داروی ضد افسردگی با دوز کم از نوع مهارکننده انتخابی جذب مجدد سروتونین را تجویز کنند که دارای اثر جانبی بدنام و در این حالت مفید، کاهش سرعت ارگاسم است. همچنین با نسخه پزشک داروهای بی حسی موضعی به صورت اسپری و کرم موجود است که احساس پوست آلت را بی حس می کند بدون اینکه احساس واژن همسر وی کم شود.
زود انزالی در دوران نامزدی
راه های غلبه بر انزال زودرس

جمع بندی

در بسیاری از کشورهای اسلامی همچون ایران داشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی چندان چهره زیبایی ندارد و تا زمانی که دختر و پسر شرعا و قانون به عقد هم در نیامده اند نمی توانند رابطه جنسی را برقرار کنند. شاید همین مسئله باعث می شود که  اغلب آقایون دچار زود انزالی در دوران نامزدی شوند.
ما سعی کرده ایم در کلینیک دکتر نجات به شما چند راه را نشان دهیم که بتوانید با این مسئله کنار بیاید. مشاوران و متخصصین ما در زمینه های مختلف قبل از ازدواج می توانند به شما کمک بسیاری کنند تا بتوانید دوران نامزدی خود را به خوبی پشت سر بگذارید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =