سکستراپی » مقالات سکستراپی » روش تشخیص و درمان انزال خشک

روش تشخیص و درمان انزال خشک

درمان انزال خشک

منظور از انزال خشک چیست؟ این نوع انزال چه زمانی رخ می دهد؟ این مسئله چقدر می تواند برای زنان و مردان نگران کننده باشد؟ روش تشخیص و درمان انزال خشک به چه صورت انجام می شود؟

معمولا انزال خشک در چه سنی رخ می دهد؟ آیا این مسئله می تواند مشکلی در باردار شدن زوجین به وجود آورد؟

انزال خشک چیست؟

منظور از انزال خشک این است که در زمان ارضاء جنسی در آقایون مایع منی خارج نمی شود یا اینکه بسیار کم خارج می شود.

انزال خشک معمولا آسیب خاصی را در آقایون به وجود نمی آورد اما اگر شما تصمیم دارید که با رابطه جنسی که برقرا می کنید مقدمات پدر شدن خود را فراهم کنید این مسئله بسیار نگران کننده خواهد بود.

این مسئله اغلب در افراد مُسن رخ می دهد اما بدان معنی نیست که آقایون جوان دچار انزال خشک نمی شود و نیاز به روش تشخیص و درمان انزال خشک در آن ها وجود ندارد.

انزال چگونه رخ می‌دهد؟

بخوبی این موضوع را می دانید که انزال و ارضا شدن در مردان یک فرایند بسیار پیچیده می باشد که با همراهی سیستم عصبی و عضلانی رخ می دهد.

شاید این موضوع را ندانید که یکی از اعضایی که در انزال آقایون دخیل می باشد کیسه منی می باشد. این کیسه در کنار غده پروستات و مثانه قرار دارد.

بیضه آقایون در تولید اسپرم آن ها دخیل می باشد زمانیکه بیضه ها تولید اسپرم می کنند، اسپرم های تولید شده به کیسه منی انتقال داده می شوند و در کیسه منی مقدار بیشتری منی تولید خواهد شد.

زمانیکه فرد به ارضاء جنسی نزدیک شود ترشحات کیسه منی بیشتر خواهد شد و با انزال مایع منی از مسیر خود خارج می شود.

تشخیص انزال خشک
انزال خشک

آثار روانی انزال خشک

متاسفانه باید به این مسئله اشاره داشته باشیم که انزال خشک مشکلات مختلف بسیار زیادی را با خود به همراه دارد که یکی از آنها آثار روانی است که در برخی از آقایون مشاهده می شود.

شاید این مسئله روی لذت ارضاء و رضایت مندی جنسی شما تاثیر نداشته باشد اما با گذر زمان باعث بی میلی جنسی خواهد شد.

خب افرادی که دچار انزال خشک می باشند طبیعی است که از این مسئله احساس نگرانی و ناراحتی کنند چرا که این مسئله یعنی خارج نشدن مایع منی می تواند مشکلات روانی همچون زود انزالی را برای فرد به وجود آورد.

نشانه های انزال خشک

قبل تر به این مسئله اشاره کرده ایم که انزال خشک یک اختلال یا بیماری جنسی نیست. زماینکه شما در حین رابطه جنسی که برقرار کرده اید یا زمانیکه به عمل خودارضایی دست زده اید ارضاء می شوید و مایع منی از بدن شما خارج نمی‌شود دو احتمال وجود دارد.

  1. یا مایع منی به طور کلی از کیسه خارج نشده و بیرون ریخته نشده است
  2. یا مایع منی از کیسه خارج شده اما به جای بیرون آمدن از ناحیه تناسلی شما به داخل مثانه ریخته شده است.
بی‌انزالی

اختلال بی‌انزالی از عوامل روانی مانند: بازداری جنسی یا از عوامل جسمی مانند: مشکل نخاعی، برداشته شدن پروستات، سن بالا و کژکاری سیستم خودمختار عصبی به وجود می آید.

انزال پس‌گرد

انزال پس‌گرد به وضعیتی گفته می شود که در آن مایع منی از کیسه منی خارج شده و به جای بیرون ریختن از آلت تناسلی به درون مثانه می‌ریزد.

عواملی مانند موارد زیر باعث انزال پس گرا در آقایون می شود.

  • دیابت
  • آسیب به سیستم عصبی
  • جراحی پروستات
  • بیضه‌ها
  • مصرف بعضی از داروها
آثار روانی انزال خشک
نشانه های انزال خشک

روش تشخیص و درمان  انزال خشک

روش تشخیص و درمان انزال خشک چندان کار سخت و دشواری نمی باشد تنها با یک آزمایش ادرار ساده مشخص خواهد شد که آیا منی موجود در ادرار طبیعی است یا خیر.

در صورتیکه مایع منی بیشتر از اندازه طبیعی باشد یعنی اینکه شما دچار انزال پسگرد می باشید.

با توجه به نوع تشخیص، مشخص شده درباره انزال خشک روند درمان متفاوت می باشد. اگر این وضعیت در نتیجه حساسیت دارویی اتفاق نیافتاده باشد می توان به دو روش درمان یا جراحی این مشکل را برطرف کرد.

فراموش نکنید که روش جراحی برای درمان انزال خشک زمانی انجام خواهد شد که روش دارو درمانی نتیجه بخش نباشد.

روش‌های جراحی برای درمان انزال خشک

در متن بالا اشاره کرده ایم که اگر روش دارو درمانی برای رفع مشکل انزال خشک نتیجه ندهد باید از روش جراحی استفاده شود.

جراحی هایی که برای درمان انزال خشک انجام می شود به سه طریق زیر می باشند.

  1. آسپیراسیون اسپرم از اپیدیدیم
  2. اسپاسم اسپرم اپیدیدیم پوستی
  3. استخراج اسپرم
آسپیراسیون اسپرم از اپیدیدیم

این روش جراحی به کمک بیهوشی موضعی انجام می شود به این صورت که به کمک یک سوزن مخصوص برای حذف اسپرم از بیضه ها استفاده می شود

اسپاسم اسپرم اپیدیدیم پوستی

در این روش هم از بیهوشی موضعی استفاده می شود برای حذف کردن اسپرم از کانال اپیدیدیم.

استخراج اسپرم

در روش جراحی برای درمان انزال خشک یعنی استخراج اسپرم مستقیما اسپرم ها به سمت بیضه هدایت می شوند.

چه زمان نیاز به پزشک می باشد؟

اگر به صورت مکرر در رابطه جنسی خود حین ارضاء شدن متوجه این مسئله شدید که مایع منی از بدن شما خارج نمی شود نیاز است که حتما به مراکز سکستراپی و متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

از آن جهت که عوامل روانی نیز مانند بازداری جنسی می‌تواند علتی برای این بیماری باشد، در کنار ارولوژیست به یک متخصص سلامت جنسی و مشاوره جنسی نیاز می باشد.

راه های درمان انزال خشک
عمل جراحی برای درمان انزال خشک
در نهایت اینکه

امیدواریم که با ارائه این مقاله توانسته باشیم آنچه که می بایست درباره روش تشخیص و درمان انزال خشک بدانید را در اختیار شما قرار داده باشیم.

شما دوستان عزیز می توانید سوالات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما از طریق سایت drnejatclinic.com در میان بگذارید.

[faq title=”سوالات مربوط به روش تشخیص و درمان انزال خشک open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”علت انزال خشک چیست؟” number=”1″]

دلایل اصلی ارگاسم خشک عبارتند از: جراحی برداشتن مثانه (سیستکتومی) مسدود شدن مجرای اسپرم (انسداد مجرای انزال) داروهای خاصی که برای درمان فشار خون بالا ، بزرگ شدن پروستات و اختلالات خلقی استفاده می شوند.

[/faq_item][faq_item title=”چه عواملی باعث عدام سپرم در هنگام انزال می شود؟” number=”2″]آزواسپرمی به این معنی است که در انزال مرد اسپرم وجود ندارد. دلایل آن شامل انسداد در مجاری تناسلی ، مشکلات هورمونی ، مشکلات انزال یا مشکلات ساختار یا عملکرد بیضه است. بسیاری از دلایل قابل درمان هستند و می توان باروری را بازیابی کرد.
[/faq_item][faq_item title=”اگر مرد روزانه اسپرم آزاد کند چه اتفاقی می افتد؟” number=”3″]هیچ چیز نمی تواند نشان دهد که انزال روزانه ناسالم است. انزال مکرر هیچگونه عوارض جسمی ندارد و تا زمانی که با خودارضایی مزمن یا اعتیاد به پورنو همراه نباشد، در واقع می تواند برای سلامتی عاطفی شما مفید باشد.[/faq_item][/faq]

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 5 =