سکستراپی » مقالات سکستراپی » راه های تقویت رابطه جنسی

راه های تقویت رابطه جنسی

رابطه جنسی چیست؟

اگر در یک رابطه جنسی گیر کرده اید و نمی دانید که چطور می توانید برای بهتر شدن رابطه جنسی خود اقدام کنید نگران نباشید ما برای شما راه های تقویت رابطه جنسی را عنوان خواهیم کرد.

این مشکل چه بزرگ باشد و چه کوچک، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای برگرداندن زندگی جنسی به مسیر درست خود انجام دهید. سلامت جنسی شما با سلامت کلی ذهنی، جسمی و عاطفی شما همراه است.

برقراری ارتباط با شریک زندگی خود، حفظ سبک زندگی سالم، استفاده از بسیاری از مواد عالی کمک به خود در بازار و لذت بردن از رابطه جنسی می تواند شرایط سختی را برای شما رقم بزند.

لذت بردن از یک زندگی جنسی راضی کننده

رابطه ی جنسی، این کلمه می تواند یک کالیدوسکوپ از احساسات را برانگیزد. از عشق، هیجان و حساسیت گرفته تا اشتیاق، اضطراب و ناامیدی. واکنشها به اندازه تجارب جنسی متنوع است. بعلاوه بسیاری از افراد در طی یک زندگی جنسی که چندین دهه طول می کشد با همه این احساسات و بسیاری دیگر مواجه خواهند شد تا بتوانند راه های تقویت رابطه جنسی با شریک جنسیشان را پیدا کنند. برخی از زوج ها برای اینکه بتوانند در زندگی زناشویی و رابطه های جنسی که برقرار می کنند هم خودشان و هم شریک جنسیشان لذت کافی را ببرند به سراغ سکستراپی و مشاوره زوج درمانی می روند تا بهترین راه ها را انجام دهند.

برای رابطه جنسی سالم چه کنیم؟
بهبود رابطه جنسی

رابطه جنسی چیست؟

در یک سطح، جنسیت فقط عملکرد بدنی هورمونی محور است که برای ماندگاری گونه طراحی شده است. البته این دیدگاه محدود پیچیدگی پاسخ جنسی انسان را دست کم می گیرد.

علاوه بر نیروهای بیوشیمیایی در محل کار، تجربیات و انتظارات شما به شکل گیری جنسیت شما کمک می کند. درک شما از خود به عنوان یک موجود جنسی، افکار شما در مورد اینکه چه چیزی رابطه جنسی راضی کننده ای ایجاد می کند و روابط شما با شریک زندگی از عوامل اساسی در توانایی شما در ایجاد و حفظ یک زندگی جنسی کامل است.

راه های تقویت رابطه جنسی

  • صحبت با شریک زندگیتان
  • زمان مناسب برای صحبت را پیدا کنید.
  • از انتقاد بپرهیزید.
  • به همسر خود در مورد تغییرات بدن اعتماد کنید.
  • صادق باشید.
  • عشق را با عملکرد جنسی یکی نکنید.
  • محبت جسمی را حفظ کنید.
  • موقعیت های مختلف را امتحان کنید.
  • تخیلات خود را بنویسید.

صحبت با شریک زندگیتان

یکی از راه های تقویت رابطه جنسی صحبت کردن با شریک جنسی و همسرتان می باشد. بسیاری از زوج ها حتی در بهترین شرایط صحبت از رابطه جنسی را دشوار می دانند. زوج های جوانی که به کلینیک های مریوط به سکستراپی مراجعه می کنند وقتی مشکلات جنسی در زندگی آن ها رخ می دهد، احساس آسیب، شرم، گناه و کینه می کنند به همین خاطر از صحبت کردن با شریک جنسی خود سرباز می زنند.

برقراری گفتگو اولین قدم نه تنها برای داشتن یک زندگی جنسی بهتر، بلکه برای پیوند عاطفی نزدیکتر است.

زمان مناسب برای صحبت را پیدا کنید

 مکالمات جنسی دو نوع است: مکالمه ای که در اتاق خواب دارید و مکالمه ای که در جای دیگر انجام می دهید. این کاملاً مناسب است که به همسرتان بگویید چه چیزهایی در میانه عشق ورزیدن احساس خوبی دارد. اما بهتر است صبر کنید تا در یک فضای خنثی تری قرار بگیرید تا در مورد مسائل بزرگتر مانند میل جنسی نامناسب یا مشکلات ارگاسم بحث کنید.

تقویت رابطه جنسی
رژیم غذایی مناسب برای تقویت رابطه جنسی

از انتقاد بپرهیزید

به جای تمرکز روی نکاتی که باعث دور شدن شما می شود به یک مسئله جنسی به عنوان مشکلی که باید با هم حل شود فکر کنید و برای حل آن به هم نزدیک شوید و نه تمرین در تعیین تقصیر.

به همسر خود در مورد تغییرات بدن اعتماد کنید

 اگر گرگرفتگی باعث می شود شب شما بیدار شود یا یائسگی باعث خشک شدن واژن شده است، در مورد این موارد با همسرتان صحبت کنید. خیلی بهتر است که او بداند که واقعاً چه اتفاقی می افتد تا اینکه این تغییرات جسمی را به عدم علاقه تعبیر کند. که یکی از مهم ترین راه های تقویت رابطه جنسی همین بیان کردن تغییراتی است که در شما به وجود می آید.

اگر مرد هستید و فقط از روی فکر جنسیت نعوظ پیدا نمی کنید، به همسرتان نشان دهید که چگونه شما را تحریک کند نه اینکه به او اجازه دهید باور کند دیگر جذابیت کافی برای تحریک شما را ندارد.

صادق باشید

 ممکن است فکر کنید با ساختن ارگاسم از احساسات شریک زندگی خود محافظت می کنید اما در حقیقت از یک شیب لغزنده شروع می کنید. صحبت درمورد هر مسئله جنسی به همان اندازه چالش برانگیز است. وقتی مسئله زیر سالها دروغ، آسیب و کینه به خاک سپرده شود سطح دشواری اوج می گیرد.

عشق را با عملکرد جنسی یکی نکنید

جو مراقبت و لطافت ایجاد کنید. اغلب لمس کنید و ببوسید. خود یا شریک زندگی خود را به خاطر مشکلات جنسی خود مقصر نکنید. در عوض بر حفظ صمیمیت عاطفی و جسمی در روابط خود تمرکز کنید.

محبت جسمی را حفظ کنید.

برای اینکه  رابطه جنسی خود را با راه های درست تقویت کنید باید درباره آن ها بیشتر بدانید. خوب لازم است بدانید که حتی اگر از کار روزانه خسته یا ناراحت هستید، بوسیدن و نوازش همسرتان برای حفظ پیوند عاطفی و جسمی ضروری است.

موقعیت های مختلف را امتحان کنید

 ایجاد رپرتواری از موقعیت های مختلف جنسی نه تنها علاقه به عشق ورزی را افزایش می دهد بلکه می تواند به غلبه بر مشکلات نیز کمک کند.

تخیلات خود را بنویسید

 این تمرین می تواند به شما کمک کند فعالیت های احتمالی را که فکر می کنید می تواند برای شما یا شریک زندگی شما باشد، جستجو کنید. سعی کنید به یک تجربه یا فیلمی فکر کنید که شما را تحریک کرده و سپس خاطره خود را با شریک زندگی خود به اشتراک بگذارید. این امر خصوصاً برای افراد کم میل بسیار مفید است.

راه بازسازی رابطه جنسی
بازسازی رابطه جنسی

جمع بندی

برای اینکه بهتر و بیشتر با راه های تقویت رابطه جنسی آشنا شوید و آن ها را در زندگی زناشویی خود به کار گیرید با ما در drnejatclinic.com همراه باشید.

[faq title=”سوالات مربوط به راه های تقویت رابطه جنسی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”با مشاوره می توان کاری کرد که رابطه جنسی تقویت پیدا کند؟” number=”1″]مراکز مشاوره و سکستراپی به شما راه حل هایی را ارائه خواهند داد تا با توجه به آن ها و انجام دادنشان بتوانید رابطه جنسی خود را به بهترین شکل ممکن تقویت کنید.[/faq_item][faq_item title=”رژیم غذایی بر تقویت یا کاهش رابطه جنسی تاثیر گذار می باشد؟” number=”2″]برخی از موادهای غذایی هستند که می تواند میل به رابطه جنسی را در افراد افزایش داده و برخی باعث کاهش میل جنسی می شوند. بنابراین باید در رژیم های غذایی خود از مواد غذایی مناسب استفاده کنید.[/faq_item][faq_item title=”تغییر پوزیشن بر رابطه جنسی تاثیر دارد؟” number=”3″]بله، برخی مواقع این مسئله می تواند باعث بهبود در رابطه جنسی و تقویت آن شود.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 3 =