سکستراپی » مقالات سکستراپی » رابطه جنسی ناسالم

رابطه جنسی ناسالم

رابطه جنسی

انگیزه زناشویی

در جامعه کنونی عدم اطلاع و شناخت کافی جوانان و نوجوانان از رفتارهای پر خطر جنسی باعث شده است تا این فراد در آینده در دسته افرادی قرار گیرند که دچار بیماری های رونی جسمی و روحی می باشند که این موضوع به تبع می تواند به اصل وجودی خانواده نیز صدمه وارد کند.

برای پیشگیری از این موضوع باید با آموزش های درست و اطلاع رسانی به موقع کاری کرد که سبب کاهش و کنترل این مشکلات فردی و اجتماعی شد. مهم ترین نکته در آموزش رفتارهای جنسی سالم به افراد جامعه است . در ابتدا باید ببینیم رفتا و رایطه جنسی ناسالم و پر خطر چیست؟

رابطه جنسی ناسالم
رابطه جنسی

رابطه جنسی ناسالم

رابطه جنسی ناسالم یا ( UnsafeSex)  عبارت است از رایطه ای که فرد انجام دهنده،  از سلامت خود یا شریک جنسی خود طلاعی ندارد. در واقع می توان اینگونه عنوان کرد که هر زمان فردی از سوابق پزشکی شریک جنسی خود اطلاعات کافی نداشته باشد، خود را در معرض رابطه ی جنسی ناسالم قرارداده است .یکی از مشکلات امروزه جامعه جهانی و همچنین کشور ما عدم داشتن اطلاعات مناسب و کافی از رفتارهای پرخطر جنسی است. متاسفانه باید گفت این عدم آگاهی و شناخت باعث می شود تا فرد دچار مشکلات روحی و اجتماعی شود و این مشکلات را به خانواده نیز بکشاند. پس باید با آگاهی دادن به افراد جامعه از این معضل  جهان شمول تا حد زیادی پیشگیری کرد.

چه افرادی بیشتر در معرض رابطه جنسی ناسالم قرار دارند؟

زن های خیابانی، افرادی که مواد مخدر مصرف می کنند، افراد زندانی، نوجوان در سن بلوغ، کودکان بی سرپرست و دور از خانواده از جمله افرادی هستند که با انجام دادن رابطه جنسی متعدد در گروه افراد هستند که در معرض خطر رابطه جنسی ناسالم قرار دارند.

رفتارهای پر خطر در رابطه جنسی ناسالم

  • داشتن  شریک های جنسی زیاد
  • رابطه جنسی نامعمول( تماس معقدی ودهانی و….)
  • اعمال خشونت در زمان رابطه جنسی
  • خشونت در زمان تماس جنسی ناسالم وبی رحمی هرچه تمام تر
  • مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و روان گردان قبل از رابطه جنسی
  • رابطه جنسی محافظت نشده
رابطه جنسی
عوارض رابطه جنسی ناسالم

عوارض ناشی از رابطه جنسی ناسالم

در رابطه جنسی ناسالم فرد یک انرژی غیر قابل کنترلی دارد و به نوعی آن را دچار هویت دو گانه می کند. اما بعداز رابطه احساس شرم  می کند. از عوارض دیگری که دراین گونه ربطه ها به وجود می آید می توان به استرس، آسیب رساندن به شریک جنسی نیز اشاره کرد.

حد فاصل میان رابطه جنسی سالم و ناسالم

رابطه جنسی سالم به نوعی تبادل حس عاطفی و روانی افراد به یکدیگر می باشد به گونه ای که هر دو طرف با میل و خواست خود تن به این رابطه می دهند. مهم ترین عاملی که می توان توسط آن یک رابطه جنسی سالم را از رابطه جنسی ناسالم تمیز داد این است که بعد از اتمام ابطه جنسی هر دو طرف به یک اندازه از این رابطه لذت برده باشند و حس رضایت و شادمانی هر دو طرف را برآورده باشد.

در رابطه جنسی ناسالم  نهتنها تبادل حس عاطفی و روانی در افراد ایجاد نمی شود بلکه تنها یک تبادل و بده بستان فیزیکی میان آن ها اتفاق افتاده است که به لحاظ روانی نیز طرفین را نتوانسته است ارضاء کند.

رابطه جنسی ناسالم
علائم بعد رابطه جنسی ناسالم

حرف آخر

با در نظر گرفتن این مسئله که متاسفانه افراد هیچگونه اطلاعاتی درباره شروع یک رابطه سالم ندارند و تنها برای اینکه بتوانند نیاز جنسی خود را برطرف نمانید به رابطه جنسی ناسالم تن می دهند کلینیک سکستراپی یکی از مراکزی است که می تواند به این قبلی افراد کمک کند تا هم بتوانند یک رابطه سالمی داشته باشند و هم آموزش های درست را برای انجام یک رابطه سالم به آن ها می دهد.

اگر آموزش های درستی به این افراد داده شود بدون شک آمار بیماری های جنسی کاهش پیدا خواهد کرد. پس درابتدا باید روش های صحیح برای افراد جامعه آموزش داده شود ودر مرحله ی بعدی علائم وراه های انتقال این نوع از بیماری ها به طور کامل بیان شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − چهار =