سکستراپی » مقالات سکستراپی » نکاتی در مورد رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک

نکاتی در مورد رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک

رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک

حفظ یک رابطه جنسی سالم و رضایت بخش بین زوجین شاید در طول زندگی مشترک کار چندان آسان و راحتی نباشد و به همین خاطر است که بسیاری از زوج ها قبل از شروع زندگی مشترک به مراکز سکستراپی و مشاوره های زوج درمانی مراجعه می کنند. اغلب زوج ها در یک مقطعی از زندگی مشترک خود درگیر مشغله هایی می شوند که می توانند روی رابطه آن ها تاثیر گذار باشند. به همین خاطر تیم کلینیک سکستراپی دکتر نجات در این مقاله می خواهید اشاره ای به نکاتی در مورد رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک داشته باشد.

نشانه‌های رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک

برای پی بردن به نکاتی در مورد رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک ابتدا باید به این موضوع بیاندیشید که آیا با نشانه های رابطه جنسی سالم و رضایت بخش در زندگی مشترک آشنایی دارید یا خیر؟!

شاید شما در طول زندگی مشترک خود تنها هفته ای یکبار یا ماهی یکبار با همسرتان وارد یک رابطه جنسی شوید و شاید هم مدت زمانی می شود که هیچ رابطه جنسی با هم نداشته اید.

بنابراین شما باید به دنبال دلیل مواردی که در بالا به آن اشاره کرده ایم باشید.

نکته قابل توجه این است که برای رابطه جنسی سالم یک تعریف واحد و مشخصی وحود ندارد و این رابطه برای زوج ها متناسب با خواسته و نیاز آن ها تعریف می شود.

چیزی که در یک رابطه جنسی دارای اهمیت می باشد این است که شما و همسرتان نسبت به برقراری آن رضایت داشته اید یا خیر؟!

فراموش نکنید که تنها رمز رضایت از یک رابطه جنسی این است که هر دو طرف رابطه نیازهای جنسیشان رفع شده باشد و از رابطه ای که برقرار کرده اند راضی باشند.

اینکه شما از رابطه برقرار شده رضایت کامل داشته باشید و ارضاء شده باشد اما همسرتان همچین حسی را تجربه نکرده باشد بدون شک نمیتواند یک رابطه رضایت بخش برای هر دو طرف بوده باشد.

چطور یک رابطه جنسی سالم داشته باشیم
رابطه جنسی سالم

نکات کاربردی برای داشتن رابطه جنسی سالم

اگر می خواهید در زندگی مشترکی که دارید یک رابطه جنسی موفق و رضایت بخش داشته باشید نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم و درباره هر یک از آن ها به اختصار توضیح داده ایم را مد نظر داشته باشید و در زندگی خود عملی کنید.

  • گفتگوکردن زن و شوهر در طول زندگی مشترک در مورد انتظاراتشان از رابطه جنسی.
  • در مورد رابطه جنسی زناشویی، آموزش‌های لازم را ببینید.
  • در رابطه جنسی خودتان و همسرتان را قضاوت نکنید.
  • اگر رابطه جنسی‌تان به‌خوبی پیش نمی‌رود، خود و همسرتان را سرزنش نکنید
  • به متخصص سکسولوژی مراجعه کنید

گفتگوکردن در مورد انتظاراتتان از رابطه جنسی

شما باید یاد بگیرید که در طول زندگی مشترکی که دارید درباره نیازهای جنسی همسرتان شناخت کافی بدست آورید.

بنابراین خجالت را کنار گذاشته و با همسرتان درباره علایق جنسی که دارد صحبت کنید. بسیاری از زوج های هستند که با صحبت کردن درباره علایق جنسی خود توانسته اند مشکلاتی که داشته اند را بخوبی برطرف کنند.

این مسئله را هرگز فراموش نکتید که تا زمانی که در مورد مشکلاتتان آشکارا گفتگو نکنید، نمی‌توانید راه‌حل مناسبی برای برطرف کردن آنها پیدا کنید.

در مورد رابطه جنسی زناشویی، آموزش‌های لازم را ببینید

یکی دیگر از نکاتی در مورد رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک که لازم است بدانید، دیدن آموزش های لازم در این زمینه می باشد.

بهترین کار این است که قبل از عنوان کردن خواسته و علایق خود در رابطه جنسی ابتدا خودتان نیازهایتان را به درستی بشناسید.

مثلا: چه کارهایی باعث می شوند که شما در طول ربطه ای که برقرار کرده اید لذت بیشتری ببرید و انچام چه کارهایی را دوست ندارید.

توصیه ما به شما دوستان عزیز این است که به اتفاق همسر خود در کلاس های آموزش جنسی شرکت کنید.

به خاطر داشته باشید که لمس کردن نقاط حساس بدن زن و مرد در طول رابطه جنسی یک مرحله بسیار مهم می باشد.

بنابراین شما باید درباره نقاط حساس بدن همسر خود و حتی خودتان شناخت داشته باشید تا بتوانید برای لذت بردن از رابطه همسرتان را راهنمایی کنید.

گفتگوکردن در مورد انتظاراتتان از رابطه جنسی
آشنایی با علایق جنسی همسرتان

در رابطه جنسی خودتان و همسرتان را قضاوت نکنید

برای داشتن یک رابطه جنسی سالم و رضایت بخش نباید هرگز همسر خود را مورد قضاوت قرار دهید.

زن و شوهر باید در طول رابطه خود واقعیشان را نشان دهند و نیازی به فیلم بازی کردن و سانسور نیست.

خود و همسرتان را سرزنش نکنید

چنانچه احساس کردید که هر کاری می کنید نمی توانید یک رابطه خوب داشته باشید نه خود و نه همسرتان را سرزنش نکنید.

شما باید روش های مختلفی را در یک رابطه جنسی تجربه کنید تا بتوانید بهترین و درسترین روش را برای داشتن رابطه جنسی سالم و رضایت بخش بدست آورید.

به متخصص سکسولوژی مراجعه کنید

اگر مشکلات جنسی شما و همسرتان با روش‌ها و نکاتی در مورد رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک در مطالب بالا به آن ها اشاره کرده ایم حل نشد باید به متخصص سکستراپ مراجعه کنید.

به متخصص سکسولوژی مراجعه کنید
متخصص سکستراپ
در نهایت اینکه

به عنوان حُسن ختام باید بار دیگر یادآور شویم که یکی از اهداف ازدواج داشتن یک رابطه دوستی و صمیمی در کنا رابطه جنسی سالم می باشد.

مهم ترین عاملی که می تواند در مستحکم شدن رابطه زناشویی تاثیر گذار باشد یک رابطه جنسی با کیفیت و مداوم می باشد.

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله اشاره ای به نکاتی در مورد رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک داشته باشیم و کمی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران ما، در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه بیشتر و بهتر راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به نکاتی در مورد رابطه جنسی سالم در زندگی مشترک” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”آقایون چند بار به رابطه جنسی نیاز دارند؟” number=”1″]یک بار در هفته یک پایه معمول است. این آمار تا حدودی به سن بستگی دارد: افراد 40 و 50 ساله معمولاً در حدود آن خط پایه قرار می گیرند، در حالی که افراد 20 تا 30 ساله معمولاً دو بار در هفته به طور میانگین می رسند.

[/faq_item][faq_item title=”تمایل به رابطه جنسی در مردان بیشتر است یا در زنان؟” number=”2″]میل جنسی به طور معمول در مردان بیشتر از زنان است، به نظر می رسد که تستوسترون (T) دلیل این تفاوت و همچنین تنوع در میل جنسی در زنان و مردان است.

[/faq_item][faq_item title=”علت افزایش میل جنسی در زنان چیست؟” number=”3″]سطح هورمون های جنسی استروژن، پروژسترون و تستوسترون می تواند در طول زندگی شما متفاوت باشد. اما همچنین در طول یک روز و میل جنسی شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. برای زنان، سطح استروژن قبل و در حین تخمک گذاری افزایش می یابد و باعث افزایش میل جنسی می شود.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + نه =