سکستراپی » مقالات سکستراپی » در دوران عقد و نامزدی چگونه رفتار کنیم؟

در دوران عقد و نامزدی چگونه رفتار کنیم؟

دوران عقد و نامزدی

زوج های بسیاری هستند که در ابتدای زندگی مشترک خود و در دوران نامزدی و عقد به مرکز ما جهت مشاوره مراجعه می کنند و از ما این پرسش را دارند که در دوران عقد و نامزدی چگونه رفتار کنیم؟ که بتوانیم در زندگی مشترک خود موفق باشیم؟! باورهای غلط در دوران نامزدی چه باورهایی هستند؟!

پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله امروز با ما همراه باشید.

باورها و رفتارهای غلط در دوران عقد و نامزدی

متاسفانه خیلی از زوجین هستند که به خاطر یک سری باورهای اشتباه و غلط، زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند و در همان روزهای ابتدایی به مشکل برخورده اند.

توصیه مشاوران مراکز سکستراپی و زوج درمانی قبل از ازدواج به زوجین است که این باورهای غلط را فراموش کنند.

در ادامه می خواهیم برایتان اشاره ای به این چند باور اشتباه داشته باشیم و با ارائه آن ها به شما کمک کنیم تا آن ها را کنار گذاشته و کاری نکنید که در همان ابتدای دوران نامزدی و عقد دچار آسیب های جدی شوید.

اصلی ترین باورهای غلط دوران عقد و نامزدی
باورهای غلط دوران عقد و نامزدی

اصلی ترین باورهای غلط دوران عقد و نامزدی

  • بعد از ازدواج همه چیز درست می شود
  • خودتان را زیر پا بگذارید
  • داشتن دوران عقد و نامزدی طولانی مدت
  • داشتن رابطه جنسی کامل

بعد از ازدواج همه چیز درست می شود

توصیه ما به شما زوج های عزیز این است که با این نوع طرز فکر اشتباه و غلط به زندگی خود ادامه ندهید.

متاسفانه این باور غلط و اشتباه در میان دخترها و پسرها جا افتاده است و فکر می کنند که اگر در دروان نامزدی و عقد مشکلی داشته باشند بعد از عروسی و اینکه زیر یک سقف رفتن تمام مشکلات برطرف خواهد شد.

تغییر دادن انسان ها کار بسیار سخت و دشواری است. بنابراین اگر همسر و شریک زندگی شما دارای یک رفتار یا ویژگی  است که پذیرش آن برای شما سخت است شک نداشته باشید که بعد از ازدواج بدتر هم خواهد شد.

بنابراین بهتر است که چشمتان را باز کنید و تمام اخلاق ها و رفتارهای همسرتان را بررسی کنید.

شما باید همسرتان را همانطور که هست بپذیرید و این موضوع که بعد از ازدواج خوب می شود یا شما می توانید آن را تعییر دهید از ذهنتان دور کنید.

خودتان را زیر پا بگذارید

در برخی از مواقع دخترها و پسرها در دوران دوستی و یا نامزدی چنان طرف مقابل را به خود علاقه مند و وابسته می کنند که او حاضر خواهد شد به خاطر علاقه ای که به طرف مقابل خود دارد از خواسته و آرزوهایش دست بردارد.

این طرز فکر کاملا اشتباه است و در پاسخ به این پرسش شما که در دوران عقد و نامزدی چگونه رفتار کنیم؟ باید بگوییم اگر در دوران دوستی و یا نامزدی چنین برخوردی داشته باشید شک نداشته باشید بعد از عروسی هم اوضاع به همین صورت خواهد بود.

بعد از عروسی دلتان برای خود واقعیتان تنگ خواهد شد و آن زمان است که افسردگی به سراغتان خواهد آمد و پشیمان از کارهایی که کرده اید هستید.

توصیه ما به شما عزیزان این است که برای زندگی مشترک خود کسی را انتخاب کنید که با شما هم مسیر و هم هدف باشد نه کسی که به خاطر داشتن او از خودتان بگذرید.

داشتن دوران عقد و نامزدی طولانی مدت

مناسب ترین زمان از نظر علم روانشناسی برای شناخت بین دختر و پسر در دوران نامزدی بین 4 الی 6 ماه می باشد.

در زمان کوتاهتر شما نمی توانید به آن شناختی که باید از همسر آینده خود دست پیدا کنید و این احتمال که تصمیم عجولانه و اشتباهی بگیرید بسیار زیاد می باشد.

در نقطه مقابل مدت زمان طولانی دوران نامزدی می باشد. اگر این دوران بیشتر از 6 ماه باشد هم مشکلات خاص خود را به همراه خواهد داشت.

مشکلات حاشیه ای می تواند در این دوران به اصل رابطه شما آسیب های جدی زده و تصمیم گیری را برای شما سخت کند.

باورهای غلط دوران عقد و نامزدی
دوران عقد و نامزدی طولانی مدت

داشتن رابطه جنسی کامل

در ادامه مقاله مربوط به اینکه در دوران عقد و نامزدی چگونه رفتار کنیم؟ و باورهای غلط و اشتباه در این دوران می خواهیم اشاره ای هم به رابطه جنسی شما عزیزان داشته باشیم.

داشتن رابطه جنسی بارهای زیادی از سوی روانشناسان مختلف مورد بررسی قرار گرفته است و اختلاف نظرهایی نیز در این مورد وجود دارد.

برخی بر این عقیده هستند که داشتن رابطه در این دوران مشکلی ندارد و برخی نظری خلاف آن را ارئه داده اند.

البته نباید در این مورد فرهنگ ها و آداب و رسوم خانواده ها را نیز نادیده گرفت.

آمارهایی که در دست می باشد نشان داده اند که روانشناسان زیادی داشتن رابطه جنسی در دوران نامزدی و عفد را توصیه نمی کنند.

این مسئله دلایل مختلف زیادی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. برهم خوردن نامزدی و عقد
  2. کم شدن میل جنسی طرفین
  3. بارداری ناخواسته
  4. ترس از باردرای

این مسئله که شما در دوران نامزدی و یا عقد خود میل و کشش جنسی زیادی به همسرتان پیدا کنید یک امر کاملا طبیعی است اما پیشنهاد و توصیه ما به شما عزیزان این است که تا قبل از ازواج از داشتن رابطه جنسی صرف نظر کنید.

رفتارهای سالم و مناسب در دوران عقد و نامزدی

تا به اینجای کار برایتان گفتیم که در دوران عقد و نامزدی بهتر است چه کارهایی را انجام ندهید و اشاره ای هم به برخی از باورهای غلط و اشتباه در این دوران داشتیم.

حال می خواهیم برایتان بگوییم که چه کارهایی را باید در این دوران انجام دهید تا دوران شیرین زندگی خود را تجربه کنید.

از جمله رفتارها و کارهای مناسبی که باید در دروان عقد و نامزدی آن را انجام دهید عبارتند از:

  • با همسرتان صادق باشید اما همه رازهایتان را به او نگویید
  • زمان بیشتری را با یکدیگر سپری کنید
  • با خانواده های هم رفت و آمد بیشتری داشته باشید
  • طرز صحبت و گفت و گوی صحیح با یکدیگر را یاد بگیرید
  • برای قرارهای ملاقات خودتان را آماده و آراسته کنید
  • عاشقانه رفتار کنید

زنگ خطرهای دوران عقد و نامزدی

در طول دوران نامزدی و یا عقد این احتمال وجود دارد که شما رفتارها و برخوردهایی را از همسرتان ببینید که زنگ خطری برای زندگی ناپایدار می باشند.

در ادامه می خواهیم به شکلی ساده برایتان چند نمونه از این زنگ خطرها را معرف کنیم و شما را با آن ها آشنا کنیم.

  1. اعتیاد به مواد مخدر
  2. سوظن و بدگمانی
  3. بد دهنی و خشونت
  4. خساست
  5. عدم استقلال فکری
رفتارهای سالم و مناسب در دوران عقد و نامزدی
دردوران عقد و نامزدی عاشقانه رفتار کنید
در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله به شما زوج های عزیز کنیم تا به پاسخ این سوال که در دوران عقد و نامزدی چگونه رفتار کنیم؟ تا زندگی سالم و خوبی داشته باشیم رسیده باشید.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات و راهنمایی های بیشتر با مشاوران مرکز ما از طریق سایت drnejatclinic.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سوالات مربوط به در دوران عقد و نامزدی چگونه رفتار کنیم؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”اصلی ترین عامل مخرب رابطه زناشویی در دوران نامزدی و عقد چیست؟” number=”1″]دروغ گویی و پینهان کاری یکی از اصلی ترین عامل مخرب رابطه زناشویی در دوران نامزدی و عقد می باشد.[/faq_item][faq_item title=”سوالات احساسی که در دوران عقد یا نامزدی بهتر است از شریک زندگی خود بپرسیم چه سوالاتی هستند؟” number=”2″]وقتی که کنار هم هستیم چه احساسی داری؟، وقتی که از هم جدا میشیم چه احساسی داری؟، هنگامی که اولین بار منو دیدی چه احساسی داشتی؟، چه زمانی تصمیم گرفتی که با من ازدواج کنی؟ و اولین چیزی که در من دیدی و باعث شد من برات جذاب باشم چی بود؟.[/faq_item][faq_item title=”مهم ترین سوالات جنسی که باید در دوران نامزدی از همسر خود بپرسیم چیست؟” number=”3″]آیا بوسیدن در تاریکی رو بیشتر دوست داری یا زیر باران ؟، آیا فقط ظاهرم برات مهمه؟، چطور احساساتت رو بروز میدی؟، ه نظرت اینکه مرد دست همسرش رو ببوسه کار درستیه؟.[/faq_item][/faq]

1.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =