سکستراپی » مقالات سکستراپی » دلایل بی میلی جنسی

دلایل بی میلی جنسی

رابطه جنسی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از زوج ها در زندگی زناشویی خود بعد از ازدواج با آن مواجه می شوند و متاسفانه عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد کم شدن میل جنسی می باشد. دلایل بی میلی جنسی در زنان و مردان بسیار زیاد و متفاوت می باشد که عمده ترین دلیل آن ریشه در تغییرات بدنی آن ها دارد.

اگر شما یا همسرتان به تازگی دچار بی میلی جنسی شده اید حتما این مسئله را جدی گرفته و با مشاوره و سکستراپی سعی کنید آن را برطرف نمایید.

ما در ادامه می خواهیم به چند نمونه از دلایل بی میلی جنسی اشاره ای داشته باشیم.

دلایل بی میلی جنسی

قبل تر به این موضوع اشاره کرده ایم که بی میلی جنسی در زنان و مردان تفاوت هایی با هم دارد.

اما در برخی از موارد این دلایل مشابه می باشند. در ادامه اشاره ای به چند دلیل که در زنان و مردان زیادی موجب بی میلی جنسی می شود اشاره کرده ایم.

  • خستگی
  • استرس زیاد
  • ضعیف شدن هورمون ها
  • افسردگی
  • داشتن تیروئید کم کار
  • نداشتن تغذیه مناسب
  • کم بود آب
  • برطرف نشدن نیازها
دلایل بی میلی جنسی
بی میلی جنسی

خستگی

اولین دلیل در بی میلی جنسی خسته بودن زوج ها می باشد.

اینکه شما احساس کنید که بیش از اندازه در روز فعالیت داشته اید و خسته هستید بنابراین از داشتم رابطه سرباز بزنید یک برداشت قدیمی و اشتباه می باشد.

این خستگی های مدام و سرباز زدن از داشتن رابطه جنسی می تواند تاثیرات منفی روی میل جنسی شما داشته باشد و رفته رفته مشکلاتی را به وجود خواهد آورد که دیگر هیچ تمایلی به برقراری رابطه با هیچ کس نخواهید داشت و ترجیح می دهید که با بالشت خود همخواب شوید.

استرس زیاد

اگر واقعا فشار کار شما زیاد می باشد و به کرات آن را تجربه کرده اید باید بدانید که کورتیزول شما به دلیل استرس هایی که تحمل کرده اید زیاد است که این خود یک مسئله مهم و تاثیرگذار می باشد زیرا امکان دارد تستوسترون و دیگر هورمون های شما را سرکوب کند و همین مسئله باعث بی میلی شما به رابطه جنسی می شود.

ضعیف شدن هورمون ها

اگر شما جزء افرادی هستید که با تستوسترون پایین متولد شده اید ممکن است دچار کمبود جنسی باشید ابن مسئله به زن یا مرد بودن شما ارتباطی ندارد.

برای اینکه نسبت به این موضوع آگاهی کامل بدست آورید می توانید آزمایش ها و تست های مربوط به این موضوع را انجام دهید تا از نارسایی هورمون های خود اطمینان کامل بدست آورید.

اما اگر شما فردی هستید که از داروهای پیشگیری استفاده می کند تغییر نا به هنگام قرص ها و مصرف نکردن آن ها می تواند دلیل ضعبف شدن هورمون های شما باشد که خود این تغییر باعث بی میلی جنسی در شما نیز خواهد شد

دلایل بی میلی جنسی
افسردگی جنسی

افسردگی

زمانی که سلامت روانی شما در حالت ناسالم باشد امکان دارد نخواهید کاری انجام دهید حتی تمایلی به برقراری رابطه جنسی نیز نخواهید داشت

اگر در حال حاضر از داروهای ضد افسردگی استفاده می کنید و یک پروسه درمانی را طی می کنید باید بدانید که این موضوع می تواند روی میل جنسی شما نیز تاثیر گذارد.

البته ما هرگز به شما پیشنهاد نمی کنیم برای اینکه میل جنسیتان بازگردد درمان خود را متوقف کنید بلکه توصیه ما به شما این است که با پزشک خود مشورت کنید و اگر فکر می کنید مشکل از داروها می باشد از او بخواهید نخسه بهتری برای شما تجویز نماید

داشتن تیروئید کم کار

یکی دیگر از دلایل بی میلی جنسی، داشتن تیروئید کم کار می باشد.

اگر شما این بیماری را دارید باید بگوییم که می تواند عوارض بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد

تیروئید می تواند روی متابولیسم شما تاثیر گذاشته و خود به خود باعث کاهش هورمون جنسی در شما شود.

نداشتن تغذیه مناسب

مسئله بسیار مهمی که این روزها متاسفانه توجه زیادی به آن نمی شود تغذیه مناسب می باشد.

بدون شک هیچ انسانی از خوردن پیتزا بدش نمی آید اما اگر شما هر روز بخواهید پیتزا بخورید و رژیم متعادلی نداشته باشید بدون شک دچار مشکلات بسیاری خواهید شد.

حتما با خودتان می گوید که خوردن پیتزا چه ارتباطی می تواند به کم شدن میل جنسی داشته باشد؟!

غذاهای نمکی و سرخ شده باعث می شوند که معده شما ورم کند و بدون شک برایتان هم پیش آمده که بعد از خوردن یک غذای نمکی و چرب دیگرتمایلی به برقراری رابطه جنسی نداشته باشید.

یک رژیم متعادل می تواند باعث افزایش میل جنسی شما شود، بنابراین اگر به مقدار کمی محرک نیاز دارید،ذرت را کنار بزارید و هندوانه مصرف کنید.

کم بود آب

احتمال زیاد این جمله را شنیده اید که گفته اند: خوردن روزانه 8 لیوان آب برای بدن لازم می باشد و بدون شک این موضوع را نمی دانید که کم بود آب باعث کاهش میل جنسی می شود.

عدم هیدراتاسیون موجب سردرد می شود و طبیعتا فردی که دچار سردرد است اصلا دوست ندارد که وارد رابطه جنسی شود.

در ضمن کمبود آب باعث خشک شدن واژن شده و در زمان نزدیکی موجب ناراحتی جنسی می شود

برطرف نشدن نیازها

آخرین مسئله که از مهم ترین دلایل بی میلی جنسی می باشد برطرف نشدن نیازهای طرفین می باشد.

بدون شک اگر نیازهای شما برای داشتن رابطه جنسی با شریک جنسیتان به خوبی برطرف نشود انگیزه خود را از دست خواهید داد.

بنابراین درباره این موضوع با شریک جنسی خود صحبت کنید و مواردی که باعث تحریک شما در یک رابطه می شود را برای او بگویید.

تغذیه سالم
در نهایت اینکه

ما سعی کرده ایم تا در این مقاله اشاره ای به دلایل بی میلی جنسی داشته باشیم و کمی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت drnejatclinic.com با مشاوران ما، در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه بیشتر و بهتر راهنمایی کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به دلایل بی میلی جنسی” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”چه چیزی باعث مشکلات جنسی می شود؟” number=”1″]بسیاری از شرایط فیزیکی یا پزشکی می توانند باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد جنسی شوند. این شرایط شامل دیابت، بیماری قلبی و عروقی (رگ‌های خونی)، اختلالات عصبی، عدم تعادل هورمونی، بیماری‌های مزمن مانند نارسایی کلیه یا کبد و اعتیاد به الکل و مواد مخدر است.

[/faq_item][faq_item title=”چه چیزی باعث میل جنسی می شود؟” number=”2″]میل جنسی شما تحت تأثیر عوامل زیر است: عوامل بیولوژیکی، مانند سطح تستوسترون و استروژن. عوامل روانی مانند سطح استرس. عوامل اجتماعی مانند روابط صمیمانه

[/faq_item][faq_item title=”چرا از نظر جنسی در بعضی از مواقع هیجان زده نمی شویم؟” number=”3″]تغییرات هورمونی مانند اختلال عملکرد تیروئید، تستوسترون پایین یا یائسگی نیز می تواند به کاهش میل و برانگیختگی کمک کند. مشکلات روانی مانند افسردگی، اضطراب، استرس، نگرانی یا سابقه سوء استفاده می تواند به کاهش برانگیختگی کمک کند.
[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =