سکستراپی » مقالات سکستراپی » درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان

درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان

درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان

می خواهید با روش های مختلف درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان آشنا شوید؟ به دنبال یک شیوه موثر و بسیار مناسب برای بهبود این بیماری هستید؟ پزشکان از روش ها و متد جدید و به روزی برای درمان این عارضه استفاده می کنند. برای آشنایی بیش تر با این روش ها و یا تحت درمان قرار گرفتن کافیست به سایت دکتر نجات، کلینیک سکستراپی، مراجعه کنید.

بیماری پیرونی آلت تناسلی مردانی چیست؟

قبل از آن که به بررسی روش های درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان بپردازیم، خوب است که ابتدا با این بیماری بیش تر آشنا شویم. این بیماری در حالتی به وجود می آید که بافت اسکار (پلاک) باعث انحنا یا از دست دادن طول یا دور آلت تناسلی فرد می شود. این بیماری در برخی مواقع با درد همراه بوده و رابطه جنسی را برای فرد دشوار و یا حتی غیر ممکن می کند.

در صورت بروز این اختلال، هنگامی که فرد نعوظ دارد، بسته به محل اسکار، آلت به بالا، پایین و یا پهلو خم می شود. برخی از افراد در مواجه با این بیماری، آلت منحنی نداشته و ممکن است آلت آن ها با فرورفتگی همراه باشد. البته دقت داشته باشید که یک انحنای کم کاملا طبیعی بوده و به معنای بروز این اختلال نیست.

 

علائم بیماری پیرونی چیست؟

برای آشنایی با درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان، خوب است که ابتدا با علائم این بیماری آشنا شویم. این عارضه با علائم و نشانه های مختلفی ممکن است همراه باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • کاهش طول در آلت تناسلی
  • نعوظ دردناک
  • نعوظ نرم تر
  • از دست دادن قطر آلت
  • وجود توده هایی در آلت تناسلی
  • مشکل داشتن در رابطه جنسی با همسر
  • درد هنگام رابطه جنسی

این بیماری می تواند سلامت روحی و روانی فرد را نیز تحت تاثیر قرار دهد. مهم ترین تاثیرات منفی که این عارضه بر روی روان افراد می گذارد، عبارتند از:

  • افسردگی
  • اضطراب
  • عزت نفس پایین
  • احساس شرمندگی
  • ترس از طرد شدن
  • تمرکز اغراق آمیز روی ظاهر فیزیکی خود
  • و …

بیشتر بخوانید: درمان واژینیسموس

راه های تشخیص بیماری پیرونی
راه های تشخیص بیماری پیرونی

راه های تشخیص بیماری پیرونی

برای آن که پزشک بتواند روش درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان را پیدا کند، ابتدا باید آزمایشاتی انجام داده و از وجود این عارضه مطمئن شود. برای این کار، پزشک یک سونوگرافی داپلر دوپلکس آلت تناسلی از فرد می گیرد. با این کار محل زخم بر روی آلت مشخص شده و تجمع کلسی مورد بررسی قرار می گیرد. با انجام این سونوگرافی همچنین مشخص می شود که خون چگونه در آلت تناسلی فرد جریان می یابد. با مشخص شدن این موارد، پزشک راحت تر می تواند یک روش درمانی مناسب برای این بیماری پیدا کند.

 اگر پزشک تشخیص دهد که این بیماری با مشکل و عوارض خاصی همراه نیست، درمان خاصی برای آن پیشنهاد نمی کند. در شرایطی که فرد با درد و ناراحتی زیادی در این ناحیه همراه بوده و نتیجه این سونوگرافی نیز مطلوب نباشد، دوره درمانی برای فرد آغاز می شود.

بررسی درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان

روش های مختلفی را می توان به عنوان درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان معرفی کرد. مهم ترین اقداماتی که در این زمینه انجام می گیرد، عبارتند از:

کشش درمانی

در این روش از یک دستگاه خارجی برای کشش آلت تناسلی فرد استفاده می شود. این دستگاه که با نام نعوظ خلاء و یا دستگاه کشش نیز معرفی می شود، گاهی اوقات آلت را در جهت خلاف منحنی خم می کند. با این کار بافت اسکار شروع به تجزیه شدن کرده و در نتیجه سختی نعوظ را افزایش می دهد. با این دستگاه انحنا بهبود یافته و طول از دست رفته بازیابی می شوند. البته دقت داشته باشید که این دستگاه برای مدت چند ماه باید مورد استفاده قرار بگیرد تا اثربخش باشد.

دارو درمانی

گاهی اوقات پزشک این روش را برای درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان انتخاب می کند. در این روش دارو های خوراکی و یا تزریقی برای افراد تجویز می شود. مهم ترین و موثر ترین نمونه از این دارو ها عبارتند از:

  • تزریق کلاژناز
    در مواردی که انحنای آلت بیش از ۳۰ درجه باشد، باید از این آمپول استفاده کند. معمولا پزشک یک دوره درمانی ۸ هفته ای برای این بیمار تجویز کرده و در هر هفته باید ۲ تا از این آمپول ها را تزریق کند.
  • تزریق اینترفرون
    این ماده در حقیقت پروتئینی است که به کاهش تورم و جای زخم فرد کمک می کند. این ماده آنزیمی را آزاد می کند که ممکن است به حل کردن بافت اسکار ایجاد شده کمک کند.
  • تزریق وراپامیل
    این دارو معمولا برای درمان فشار خون بالا مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، در بسیاری از موارد همین دارو به کاهش درد و انحنای آلت تناسلی فرد کمک می کند.
  • تادالافیل
    مصرف روزانه این دارو به بهبود جریان خون در آلت تناسلی فرد کمک می کند. با کمک این دارو به بهبود سفتی و ثبات نعوظ کمک کرده و از بدتر شدن زخم نیز جلوگیری می شود.
  • پنتوکسی فیلین:
    برای بهبود یافتن جریان خود در آلت تناسلی افراد از این دارو استفاده می شود.
  • ال آرژنین:
    این ماده در حقیقت یک اسید آمینه است که می توان جریان خون را بهبود یابد.
  • کلشی سین:
    معمولا این دارو را برای پیشگیری و درمان التهاب با کاهش میزان اسید اوریک در بدن فرد تجویز می کنند. با کمک این محصول می توان میزان تورم آلت تناسلی را کاهش داد.
  • آمینو بنزوات پتاسیم:
    این دارو نوعی ویتامین B بوده که در کاهش اندازه اسکار بسیار موثر است. البته دقت داشته باشید که این دارو میزان منحنی را کاهش نداده و فقط در کم تر کردن میزان اسکار موثر است.

بیشتر بخوانید: درمان واژینیسموس با بیوفیدبک

عمل جراحی جهت درمان پیرونی
عمل جراحی جهت درمان پیرونی

عمل جراحی جهت درمان پیرونی

گاهی اوقات پزشک به دنبال روش دیگری برای درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان می باشد. برای این کار پزشک از روش های جراحی استفاده می کند. این جراحی ممکن است به شیوه های مختلفی انجام گیرد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • کوتاه کردن سمت سالم آلت تناسلی
    در این روش قسمت بیرونی آلت کوتاه تر شده و با داخل منحنی مطابقت پیدا می کند. با این کار آلت صاف شده و شکل متعادل تری به خود می گیرد. البته دقت داشته باشید که در این روش احتمال کاهش طول، کاهش حساسیت آلت و همچنین کاهش عملکرد نعوظ نیز وجود دارد.
  • بلند تر کردن آلت در قسمت داخلی منحنی
    گاهی اوقات نیز پزشک این روش را برای درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان انتخاب می کند. در این شیوه، از نوعی مواد خاص استفاده شده و این کوتاهی را پوشش می دهند. با این کار انحنا کاهش پیدا کرده و آلت حالت صاف تری به خود می گیرد.
  • کاشت آلت تناسلی
    در شرایطی که دارو های خوراکی به بهبود این بیماری کمک نکند، پزشک به دنبال درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان می باشد. در این روش جراح یک دستگاه تورم کاملا مخفی را در آلت تناسلی کاشته و شرایط را برای نعوظ مستقیم و سفت و سخت او فراهم می کند. در این روش زمانی که فرد دیگر نمی خواهد نعوظ داشته باشد، می تواند ایمپلنت را به راحتی تخلیه کند.
  • یونتوفورزیس
    در این روش برای رساندن دارو ها به زیر پوست آلت از جریان الکتریکی استفاده می شود. این درمان شامل ترکیبی از وراپامیل و یک استروئید بوده و یک روش نسبتا غیر تهاجمی می باشد.

نتیجه گیری

درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان به روش های مختلفی انجام می گیرد. گاهی اوقات این بیماری با تجویز دارو و یا استفاده از دستگاه های مخصوصی درمان می شود. برخی اوقات نیز این روش ها کارساز نبوده و فرد باید حتما تحت عمل جراحی قرار گیرد.

سوالات متداول درباره درمان سریع پیرونی آلت تناسلی مردان

  1. آیا بیماری پیرونی آلت تناسلی فرد را کوچک تر می کند؟
    بله، این بیماری می تواند آلت تناسلی فرد را از ۰.۵ تا ۱.۵ سانتی متر کوچک تر کند.
  2. دوره نقاهت بعد از جراحی پیرونی چقدر است؟
    طول این دوره به شدت بیماری، نوع روش درمانی استفاده شده و میزان سلامت جسمانی بدن فرد بستگی دارد.
  3. آیا ممکن است بیماری پیرونی بدون روش های درمانی از بین برود؟
    در برخی موارد و به ندرت اتفاق می افتد که این بیماری بدون استفاده از روش های درمانی و به خودی خود درمان شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =