سکستراپی » مقالات سکستراپی » درمان اختلال عملکرد ارگاسم در زنان

درمان اختلال عملکرد ارگاسم در زنان

اختلال عملکرد ارگاسم در زنان

مشکل رسیدن به ارگاسم یکی دیگر از مسائلی که بسیاری از خانم ها و آقایون از آن شکایت دارند. از آنجایی که این موضوع در بین خانم ها بسیار مورد توجه می باشد و میزان مراجعین خانم درباره مشکلات ارگاسم به کلینیک سکستراپی دکتر نجات بیشتر از آقایون می باشد به همین خاطر ما، در این مقاله می خواهیم اشاره ای به درمان اختلال عملکرد ارگاسم در زنان و اینکه اختلال ارگاسم چیست؟ داشته باشیم و درباره این موضوع بیشتر صحبت کنیم.

اختلالات ارگاسم در زنان

بعضی از خانمها با حداقل تحریک به سرعت و با اعتماد به نفس ارگاسم می شوند، در حالی که سایر زنان برای شروع ارگاسم به تحریک متمرکز به مدتی خاص نیاز دارند.

اختلال ارگاسم کمبود يا تاخير در اوج جنسي (ارگاسم) است، حتي اگر تحريک جنسي کافي باشد و زن از نظر روحي و عاطفي از نظر جنسي تحريک شود.

اگر عشق ورزی خیلی زود به پایان برسد، پیش بازی پیش بینی کافی وجود نداشته باشد، یا ترس از دست دادن کنترل یا رها کردن آنها ممکن است که خانم ها در حین رابطه جنسی خود به ارگاسم نرسند و این مسئله  زنان را ترغیب می کند که خودتحریک (خودارضایی) را امتحان کنند.

میزان و نوع تحریک مورد نیاز برای ارگاسم از زن به زن دیگر بسیار متفاوت است. بیشتر خانمها وقتی تحریک می شوند که کلیتوریس (که مربوط به آلت تناسلی مرد است) تحریک می شوند اما کمتر از نیمی از زنان به طور مرتب در هنگام رابطه جنسی به ارگاسم می رسند.

زنانی که دچار اختلال ارگاسم هستند، تحت هر شرایطی نمی توانند ارگاسم کنند حتی در صورت خودارضایی و تحریک شدید.

با این حال، نداشتن ارگاسم معمولاً به این دلیل رخ می دهد که زن به اندازه کافی تحریک نشده است و بنابراین یک اختلال تحریک محسوب می شود نه یک اختلال ارگاسم.

ناتوانی در ارگاسم تنها در صورتی اختلال تلقی می شود که کمبود ارگاسم زن را آزار دهد.

علت ناتوانی جنسی زنان
ناتوانی جنسی زنان

علل اختلال ارگاسم در زنان

عوامل موقعیتی و روانشناختی می توانند به اختلال ارگاسم منجر شوند. برای اینکه بهتر بتوانیم روند درمان اختلال عملکرد ارگاسم در زنان را برایتان شرح دهیم نیاز است کمی درباره علل این اختلال بیشتر بدانید.

مواردی که باعث اختلالات ارگاسم در زنان می شوند عبارتند از:

  • عشق ورزی که به طور مداوم قبل از اینکه زن به اندازه کافی تحریک شود به پایان می رسد
  • پیش نمایش ناکافی
  • عدم درک در مورد عملکرد اندام های تناسلی آنها
  • ارتباط ضعیف در مورد رابطه جنسی
  •  مشکلاتی در روابط ( تعارضات حل نشده و عدم اعتماد)
  •  اضطراب در مورد عملکرد جنسی
  •  ترس از رها کردن ، آسیب پذیر بودن و کنترل نشدن
  • تجربه آسیب زای جسمی یا روحی ( سوء استفاده جنسی)
  • اختلالات روانشناختی (افسردگی)

درمان اختلال عملکرد ارگاسم در زنان

با اختلالات ارگاسم در زنان و علل آن آشنا شدید حال می خواهیم به سراغ بحث اصلی یعنی درمان اختلال عملکرد ارگاسم در زنان برویم و درباره این مسئله با شما عزیزان و همراهان کلینیک سکستراپی دکتر نجات صحبت کنیم.

مشاوران سکستراپی و متخصصین سکستراپ ممکن است شما را تشویق کنند تا برای به ارگاسم رسیدن از خودارضایی استفاده کنید که این مسئله خیلی کم و به ندرت پیش می آید.

روش ها و تکنیک های دیگر هم وجود دارند که می توانند در این امر به شما کمک کنند مثلا:تکنیک های آرام سازی و تمرینات تمرکز.

علت اختلال ارگاسم در زنان
اختلال ارگاسم در زنان
  1. در تمرینات تمرکز حساس، شما و شریک جنسیتان به نوبت یکدیگر را از طریق روش های لذت بخش لمس می کنید. زوجین ممکن است سعی کنند از محرکهای بیشتر یا متفاوتی مانند: ویبراتور، فانتزی یا فیلمهای وابسته به عشق شهوانی استفاده کنند. ویبراتور ممکن است خصوصاً در صورت آسیب عصبی مفید باشد.
  2. یکی دیگر از روش های درمان آموزش در مورد عملکرد جنسی است که میتواند به شما کمک بسیار زیادی کند.( برای برخی از خانمها ، ممکن است ترکیب تحریکات کلیتوریس باشد.).

علاوه بر روش های درمانی که در متن بالا به آنها اشاره کرده ایم یک روش درمانی دیگر هم به نام درمان های روانشناختی وجود دارد که می تواند در درمان اختلال عملکرد ارگاسم در زنان بسیار مفید باشد.

  1. درمان شناختی رفتاری و شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی، ممکن است به زنان در شناسایی و کنترل ترس از کنار کشیدن کنترل، ترس از آسیب پذیری یا مسائل اعتماد به شریک زندگی کمک کند.
  2. روان درمانی ممکن است مانند MBCT برای زنانی که مورد آزار جنسی یا اختلالات روانشناختی قرار گرفته اند مفید باشد.
  3. تمرین ذهن آگاهی می تواند به زنان کمک کند تا بدون اینکه در مورد آنچه اتفاق می افتد قضاوت کند یا به آنها نظارت کند، به احساسات جنسی توجه کنند.

تأخیر مداوم یا مکرر در ارگاسم یا عدم وجود آن در پی یک مرحله هیجان جنسی طبیعی به وجود می آید. زنان تنوع زیادی در نوع یا شدت تحریک که باعث ارگاسم می شود از خود نشان می دهند. تشخیص اختلال ارگاسم زنانه باید بر اساس تشخیص متخصص سکستراپ باشد. این مسئله را در نظر داشته باشید که برای درمان اختلال عملکرد ارگاسم در زنان ظرفیت ارگاسم زن نسبت به سن، تجربه جنسی و کفایت تحریک جنسی که دریافت می کند مورد بررسی قرار میگیرد.
فراموش نکنید که اختلال ارگاسم در زنان باعث پریشانی مشخص یا دشواری بین فردی می شود. همچنین اختلال عملکرد ارگاسم توسط یک اختلال محور I دیگر (به جز اختلال عملکرد جنسی) بهتر تشخیص داده نمی شود و فقط به دلیل تأثیرات مستقیم فیزیولوژیکی یک ماده یا یک بیماری پزشکی عمومی نیست.

اضطراب در عملکرد جنسی از علل اختلال ارگاسم در زنان
علل اختلال ارگاسم در زنان

در نهایت اینکه

شما دوستان عزیز می توانید برای راهنمایی و مشورت هایی بیشتر درباره اختلال ارگاسم و درمان اختلال عملکرد ارگاسم در زنان با ما از طریق سایت drnejatclinic.com در ارتباط باشید.

سوالات مربوط به درمان اختلال عملکرد ارگاسم در زنان

  1. چه عواملی باعث می شود که زن از نظر جنسی فعال نباشد؟
    دلایل متداول عبارتند از: دلایل احساسی، استرس، مشکلات روابط، افسردگی یا اضطراب، خاطره ای از سوءاستفاده جنسی یا تجاوز جنسی. دلایل جسمی مانند: مشکلات هورمونی، درد ناشی از آسیب یا مشکل دیگر و برخی شرایط خاص مانند دیابت یا آرتروز.
  2. حساس ترین قسمت بدن زنان از نظر جنسی کدام است؟
    حساسیت کلیتوریس و پستانک بیشتر است و سینه کمر و شکم کمترین حساسیت را دارند.
  3. اختلالل تحریک در زنان چه زمانی اتفاق می افتد؟
    اختلال تحریک جنسی زنان زمانی اتفاق می افتد که بدن به تحریک جنسی پاسخ ندهد.
چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 13 =