سکستراپی » مقالات سکستراپی » راهکار درمان اختلالات جنسی

راهکار درمان اختلالات جنسی

اختلالات جنسی و درمان آنها

انحرافات یا اختلالات جنسی امروزه از رایج ترین ذغدغه های زناشویی می باشند. بسیاری از افراد به شکل های مختلف با این مشکلات مواجه می شوند که گاه قابل چشم پوشی و گاه مداخله گر زندگی مشترک آنها می باشند. زمانی باید به درمان اختلالات جنسی خود بپردازید که نیاز شما را از چهارچوب سالم روابط زناشویی خارج کرده باشد. این اختلالات در افراد مجرد نیز پیش می آیند، به این شکل که در جامعه، خود را از جنس مخالف دور کرده یا به دلیل شرایط به خصوص در روابط احساسی خود دافعه جنسی بازتاب می کنند.

انواع اختلالات جنسی در زنان و مردان

برای درمان اختلالات جنسی ابتدا باید به سبب شناسی بپردازیم. چرا که این مشکلات به چهار دسته اصلی اعم از اختلال در ارگاسم، اختلال در میل جنسی، تمایل به درد در سکس و اختلال در برانگیختگی تقسیم بندی می شوند که هر کدام به شیوه های گوناگون برطرف می شوند. این چهار دسته با تفکیک جنسیتی در برخی موارد به شرح زیر می باشند.

انواع اختلالات جنسی در زنان و مردان
اختلال جنسی در هر دو زوج
  • اختلال در زمان رسیدن به ارگاسم
  • اختلال در رسیدن به اوج لذت جنسی
  • از بین رفتن میل جنسی
  • اختلال تمایل به درد
  • احساس درد ناخوشایند هنگام سکس
  • اختلال در انگیختگی زنان و نعوظ در مردان
  • ترس از دخول در زنان
  • دیر انزالی و زود انزالی

اختلالات جنسی خطرناک با ریشه روانی

علاوه بر موارد ذکر شده برخی انحراف های جنسی در زنان و مردان ایجاد می شوند که رواج کمتری دارند. اما این موارد به همان اندازه یا حتی بیشتر آزاردهنده و آسیب رسان می باشند. حتی برخی از آنها منجر به تجاوز و جنایت نیز می شوند.

اختلالات جنسی خطرناک با ریشه روانی
مشکلات روانی
  • مازوخیسم (آزارخواهی جنسی، تمایل به کتک خوردن، به زنجیر کشیده شدن و تحت سلطه بودن شریک جنسی)
  • سادیسم (آزارگری جنسی، لذت بخش بودن آزار فیزیکی هنگام سکس مانند شلاق یا کتک زدن)
  • پدوفیلی (بچه بازی، تمایل جنسی به کودکان)
  • نمایشگری (عورت نمایی، نمایش اندام جنسی خود به دیگران)
  • سومنو فیلیا (خفته خواهی، تحریک جنسی با افراد خوابیده)
  • نکروفیلیا (مرده خواهی، تمایل به رابطه جنسی با جسد)
  • فتیشیسم (شی پرستی)
  • زوفیلیا (گرایش جنسی به حیوانات)
  • اعتیاد جنسی (اجبار خود به روابط جنسی بی پایان و آسیب رسان)
  • خودارضایی (اختلال جنسی در افراد مجرد و متاهل در نتیجه فشار های عصبی یا مشکلات جنسی زناشویی)

روش های درمان اختلالات جنسی

بیماری های جنسی و مشکلات زناشویی با توجه به نوع و شدت روش های درمانی متنوعی دارند. اصلی ترین شیوه های درمان جنسی شامل موارد زیر می باشند.

مصرف دارو

مراجعه به روانپزشک و روانشناس

مراجعه به سکس تراپیست و سکسولوژیست

رفتار درمانی

مشاوره به بیماران جنسی

بیماران جنسی که متوجه علائم این مشکلات شده اند ابتدا باید به روانشناس مراجعه کرده و ریشه این عارضه را بشناسند. سپس روانکاو تشخیص می دهد که با رفتار درمانی و مشاوره، برای حل مسئله جنسی زوج کفایت می کند یا دارو درمانی لازم است. از آنجا که بسیاری از این اختلالات ریشه روانی دارند یا حاصل فشار های عصبی می باشند، در هر شرایط باید با مشاور در ارتباط باشید.

مشاوره به بیماران جنسی
مشاوره جنسی به بیماران

دارو درمانی در بیماری های جنسی

دارو درمانی برای درمان اختلالات جنسی بسیار مطرح است. این روش برای زنان و مردانی مناسب است که هورمون های جنسی آنها دچار اختلال شده است. همچنین بیماری های جنسی اعم از عدم ارگاسم، از دست دادن میل جنسی، سرد مزاجی، ترس از دخول و موارد مشابه می توانند حاصل فشارها و مشکلات عصبی باشند. به همین خاطر سکس تراپیست ابتدا با دارو درمانی به رفع عارضه های روحی و روانی می پردازد. اغلب تا حدودی مشکل برطرف می شود، در غیر این صورت تراپی ادامه پیدا می کند.

درمان بیماری های آلت تناسلی

یکی از اختلالاتی که زنان و مردان به آن دچار می شوند احساس درد هنگام سکس است. این ناهنجاری می تواند ریشه ها و نشانه هایی مختلف در زنان و مردان داشته باشد. در این شرایط پزشک با رفع این بیماری ها به درمان اختلالات جنسی بیماران می پردازد.

زنان:

در زنان این ناهنجاری هنگام دخول نمایان می شود. به گونه ای که بیمار را از انجام سکس بی میل کرده یا در طی رابطه لذت جنسی با او همراه نخواهد بود. این مشکل می تواند نتیجه عوارضی اعم از خشکی واژن، عفونت ادراری آسیب دیدگی عضلات واژن در رابطه های پیشین، اختلالات هورمونی و … باشد. درمانگر سکس ابتدا به رفع این مشکلات می پردازد، در صورتی که علت اصلی درد، یکی از این موارد باشند، بیماری درمان می شود.

مردان:

در مردان نیز عفونت مجرای ادرار می تواند رابطه ای دردناک برای آنها رقم زند. علاوه بر این مشکلات پروستات، عفونت قارچی، پیرونی و هرپس تناسلی نیز علل این ناهنجاری می باشند. پیرونی نتیجه آسیب رسیدن به بافت آلت تناسلی در آقایان می باشد که علائم بارزی دارد. هرپس نیز تبخال تناسلی بوده و نشانه هایی مشابه زگیل تناسلی دارد.

درمان اختلالات جنسی در زنان و مردان به روش های گوناگونی انجام می شود. چرا که ریشه هر کدام با دیگری متفاوت است. برای مثال احساس درد هنگام سکس نتیجه بیماری های آلت تناسلی می باشد. در صورتی که علت اختلالات جنسی از جمله کاهش میل جنسی، عدم نعوظ و … مربوط به هورمون ها یا وضعیت اعصاب طرفین هستند.

1. چگونه متوجه بیماری پیرونی شویم؟
    در صورت کوتاه و خمیده شدن آلت تناسلی، عدم نعوظ و احساس درد نشانه های بیماری پیرونی را دارید.
  2. علل روانی اختلالات جنسی کدامند؟
    افسردگی، استرس، مشکلات خانوادگی، تجربه آسیب های جنسی و … می توانند علت بیماری های جنسی و زناشویی باشند.
  3. سکسولوژیست چگونه به درمان بیماران جنسی می پردازد؟
    دارو درمانی، روان درمانی، رفتار درمانی، آمیزش درمانی و … از روش های درمان اختلالات جنسی توسط سکسولوژیست می باشند.

هفده − دوازده =