سکستراپی » مقالات سکستراپی » آنچه باید در مورد بیماری های مقاربتی بدانید

آنچه باید در مورد بیماری های مقاربتی بدانید

بیماری های مقاربتی

شما زوج های عزیز تا چه اندازه درباره بیماری های مقاربتی اطلاعات دارید؟ آیا می دانید که نادیده گرفتن علائم این بیماری ها می تواند در گذر زمان برایتان خطرساز باشد؟ ما امروز می خواهیم در کلینیک سکستراپی دکتر نجات با شما عزیزان درباره آنچه باید در مورد بیماری های مقاربتی بدانید بیشتر صحبت کنیم.

در این مقاله سعی کرده ایم تا اشاره ای به چند نمونه از بارزترین بیماری های مقاربتی داشته و اطلاعاتی درباره هر یک از آن ها را در اختیارتان قرار دهیم.

بیماری مقاربتی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به آنچه باید در مورد بیماری های مقاربتی بدانید اشاره ای داشته باشیم لازم است بگوییم که اصلا به چه بیماری هایی، بیماری مقاربتی گفته می شود.

این بیماری های در واقع همان عفونت های مقاربتی می باشند که از طریق تماس جنسی از فردی به فرد دیگر انتقال داده می شود.

خوشبختانه اکثریت این بیماری های قابل درمان می باشند مخصوصا اگر در مراحل اولیه آن قرار داشته باشید.

برخی از بیماری های مقاربتی خوش خیم هستند،اما برخی دیگر چنانچه برای درمان آنها اقدامی صورت نگیرد می توانند با عوارض شدیدی همراه باشند.

انواع بیماری های مقاربتی
بیماری مقاربتی چیست

انواع بیماری های مقاربتی

در متن بالا به این مسئله اشاره کرده ایم که بیماری های مقاربتی بسیار زیاد می باشند که برخی از آن ها خوش خیم و برخی در صورت نادیده گرفتن می توانند خطرساز باشند.

در ادامه می خواهیم اشاره ای به چند نمونه از این بیماری های داشته باشیم و آنچه باید در مورد بیماری های مقاربتی بدانید نیاز است بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

HIV

اولین بیماری مقاربتی که می خواهیم درباره آن با شما صحبت کنیم بیماری ایدز یا همان HIV می باشد.

همانطور که می دانید این بیماری راه های انتقال بسیار زیادی دارد که یکی از شایع ترین راه های انتقال آن رابطه جنسی می باشد.

هر کسی بدون توجه به گرایش جنسی و استانداردهای بهداشتی می تواند به یک بیماری مقاربتی مبتلا شود. بسیاری از بیماری‌های مقاربتی می‌توانند از طریق فعالیت جنسی غیر نفوذی منتقل شوند..

کلامیدیا

اما دومین نمونه از انواع بیماری های مقاربتی که باید درباره آن اطلاعات داشته باشید بیماری مقاربتی کلامیدیا می باشد.

این بیماری در واقع ناشی ازعفونت با کلامیدیا تراکوماتیس است. راه انتفال این بیماری از طریق رابطه مقعدی، واژینال و دهانی می باشد.

در اغلب موارد بیماری مقاربتی کلامیدیا از خود هیچگونه علائمی را بروز نمی دهد.

اما نباید فراموش کنید که در صورت درمان نشدن این نوع بیماری یا عفونت مقاربتی ممکن است دچار ناباروری شوید.

از شایع ترین علائم این نوع بیماری مقاربتی می توان به تغییر در ترشحات واژن و درد و سوزش در هنگام ادار اشاره کرد.

عوارض بیماری مقاربتی کلامیدیا

لازم است بدانید که این عفونت می تواند رکتوم را تحت تاثیر قرار دهد.

بنابراین اگر عفونت در نتیجه رابطه مقعدی رخ دهد یا اگر عفونت از ناحیه دیگری پخش شود می تواند مشکلات زیر را به همراه داشته باشد.

  • درد رکتوم
  • خونریزی از رکتوم
  • ترشحات رکتوم
علائم بیماری مقاربتی HIV
بیماری مقاربتی HIV

شپش شرمگاهی

شاید تا به حال نام این بیماری مقاربتی را نشنیده باشید. درباره بیماری مقاربتی شپش شرمگاهی باید بگوییم که معمولا در ناحیه تناسلی روی موها می چسبد.

البته در برخی مواقع هم روی موهای زیر بغل، سبیل، ریش، مژه ها یا ابروها دیده می شود که شما اصلا متوجه آن نمی شوید و تنها احساس خارش در این نواحی دارید.

راه انتقال شپش شرمگاهی در ناحیه تناسلی از طریق تماس فیزیکی نزدیک از جمله تماس جنسی می باشد.

راه درمان این بیماری مقاربتی استفاده از محلول 1% پرمترین می باشد که می توانید آن را بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید.

تبخال ناحیه تناسلی

در ادامه مقاله مربوط به آنچه باید در مورد بیماری های مقاربتی بدانید می خواهیم به یکی از شناخته شده ترین بیماری های مقاربتی اشاره ای داشته باشیم.

ویروس هرپس سیمپلکس یا همان تبخال ناحیه تناسلی یک ویروس رایج است که پوست، دهانه رحم، اندام تناسلی و برخی از قسمت های دیگر بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

انواع تبخال ناحیه تناسلی

  1. HSV-1
  2. HSV-2
HSV-1

این نمونه از تبخال ناحیه دهان را تحت تاثیر قرار می دهد که انتقال آن از طریق بزاق یا در صورت وجود زخم ناشی از تبخال در اطراف دهان می باشد.

در طول رابطه جنسی دهانی می تواند به ناحیه تناسلی منتقل شود.

HSV-2

اما نوع بعدی از بیماری مقاربتی تبخال تناسلی بیشتر مقعد و دهان را تحت تاثیر قرار می دهد که از طریق رابطه جنسی واژینال، دهانی و مقعدی منتقل می شود.

علائم عفونت اولیه تبخال تناسلی

  • تب
  • بدن درد
  • تورم غدد لنفاوی
علائم شپش شرمگاهی
شپش شرمگاهی

هپاتیت B

اما آخرین بیماری مقاربتی که می خواهیم کمی اطلاعات درباره آن در اختیارتان قرار دهیم بیماری هپاتیت B می باشد.

این بیماری باعث عفونت های طولانی مدت و آسیب دیدن کبد می شود.

زمانیکه شما دچار چنین بیماری عفونتی می شوید این احتمال زیاد است که عفونت در مایع منی، خون و سایر مایعات بدن شما باقی بماند.

راه های انتقال هپاتیت B

  1. تماس جنسی
  2. استفاده از تجهیزات غیر استریل برای تزریق
  3. سوراخ کردن پوست با یک جسم نوک تیز در جایی که ویروس وجود دارد
آنچه باید در مورد بیماری های مقاربتی بدانید
پیشگیری از بیماری های مقاربتی
در نهایت اینکه

ما سعی کردیم تا در این مقاله آنچه باید در مورد بیماری های مقاربتی بدانید، اینکه بیماری مقاربتی چیست؟، چطور انتقال داده می شود و… اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

شما دوستان عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با مشاوران مرکز ما از طریق سایت drnejatclinic.com در ارتباط باشید.

[faq title=”سوالات مربوط به آنچه باید در مورد بیماری های مقاربتی بدانید” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”بدترین بیماری مقاربتی چیست؟” number=”1″]خطرناک ترین بیماری مقاربتی،ویروس نقص ایمنی انسانی (HIV) است که منجر به ایدز می شود. سایر STDهای ویروسی غیرقابل درمان شامل ویروس پاپیلومای انسانی (HPV)، هپاتیت B و تبخال تناسلی است.[/faq_item][faq_item title=”چگونه بفهمم که مبتلا به STD هستیم؟” number=”2″]STD با درد یا احساس سوزش در هنگام ادرار، نیاز به دفع بیشتر ادرار یا وجود خون در ادرار مشخص می شود. ترشحات غیر طبیعی واژن، ظاهر و قوام ترشحات واژن به طور مداوم در طول چرخه زنان یا حتی در صورت عدم وجود چرخه تغییر می کند.
[/faq_item][faq_item title=”آیا مردان دچار ترشح می شوند؟” number=”3″]ترشحات آلت تناسلی طبیعی قبل از انزال و انزال هستند که با تحریک جنسی و فعالیت جنسی ایجاد می شوند. اسمگما که اغلب در مردان ختنه نشده که پوست ختنه گاه آلت تناسلی شان دست نخورده دیده می شود نیز یک اتفاق طبیعی است.[/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − سه =