سکستراپی » مقالات سکستراپی » چرا حفظ رابطه جنسی در ازدواج مهم است؟

چرا حفظ رابطه جنسی در ازدواج مهم است؟

حفظ رابطه جنسی

تا به حال شده است که در زندگی زناشویی خود با این سوال مواجه شده باشید که چرا حفظ رابطه جنسی در ازدواج مهم است؟ به نظر شما زندگی مشترک بدون رابطه جنسی چقدر می تواند دوام داشته باشد؟ اصلا مزایا داشتن رابطه جنسی چیست؟

باید بگوییم که پاسخ کامل و صریحی برای سوالات بالا وجود ندارد و به نوعی تمام آنچه که در ذهن زوج ها نفش می بندد بسته به نظرات و عقاید شخصی آن ها متفاوت می باشد.

نقش رابطه جنسی در زندگی

رابطه جنسی در زندگی ممکن است مهمترین چیز در جهان به نظر نرسد، اما برای سلامتی رابطه شما بسیار مهم است. گاهی اوقات شریک زندگی شما به انجام رابطه جنسی تمایل زیادی دارد و بلعکس شما برای انجام این کار تمایلی ندارید.

شاید به نظرتان انجام این کار وقت گیر و آزار دهنده باشد اما به خاطر داشته باشید که بسیاری از زندگی های مشترک به خاطر همین مسئله از هم پاشیده شده اند.

بنابراین برای اینکه بتوانید زندگی مشترک خود را بخوبی حفظ کنید باید نیازهای جنسی شریک جنسی خود را تا حد امکان برطرف نمایید.

رابطه جنسی
ازدواج بدون رابطه جنسی

ضروت انجام رابطه جنسی

بسیاری از افراد بدون داشتن رابطه جنسی با شریک زندگی خود می توانند رابطه عاشقانه و سالمی داشته باشند.

در این بین سوالات مختلفی ممکن است برای هر زوج به وجود آید که اصلا چرا باید رابطه جنسی داشت؟ چرا حفظ رابطه جنسی در ازدواج مهم است؟

زوج های بسیاری با مراجعه به مراکز سکستراپی و با حضور در جلسات مشاوره ای سوالاتی همچون سوالات بالا را مطرح میکنند که ذهن آن ها را درگیر کرده است.

باید بگوییم که فعالیت جنسی برای یک رابطه سالم لازم نیست. اما می تواند برای برخی مهم باشد.

برای برخی افراد، رابطه جنسی بخش مهمی از روابط عاشقانه است. بسیاری از افراد مایلند با شریک زندگی خود رابطه جنسی برقرار کنند.

بنابراین با توجه به این مسئله که احساسات هر کس در مورد رابطه جنسی و ظرفیت های جذب جنسی متنوع است ، همه ما رویکردهای مختلفی در رابطه با رابطه جنسی داریم.

دلایل اهمیت رابطه جنسی در زندگی

دلایل زیادی وجود دارد که نشان دهنده اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی می باشد. این دلایل عبارتند از:

  • فرصتی برای پیوند با شریک زندگی
  • فرصتی برای نشان دادن عشق و علاقه به شریک زندگی
  • احساس امنیت بیشتر با داشتن رابطه جنسی مداوم
  • لذت بخش و سرگرم کننده
ضروت انجام رابطه جنسی
نقش رابطه جنسی در زندگی مشترک

مزایای داشتن رابطه جنسی

شاید برایتان این مسئله مهم باشد که که چرا داشتن رابطه جنسی در زندگی مشترک مهم است و مزیتی که این رابطه دارد چیست؟

خب باید بگوییم که این مسئله از جنبه های مختلف همچون مسائل عاطفی و جسمی دارای مزیت های زیادی می باشد که می تواند به زوجین در بهتر شدن زندگی مشترک کمک بسیار زیادی کند.

در ادامه به این دو مزیت رابطه جنسی یعنی مزیت عاطفی و جسمی اشاره ای مختصر کرده ایم.

عاطفی

بسیاری از افراد انگیزه های عاطفی از رابطه جنسی بدست می آورند که این مسئله می تواند مزایای احساسی متنوعی از جنسیت را در بین زوجین به وجود آورد که به شرح زیر می باشد.

  1.  رابطه جنسی و حس عاطفی به این رابطه می تواند اعتماد به نفس شما را بهبود بخشد.
  2. به شما کمک می کند به شکلی لذت بخش با بدن خود ارتباط برقرار کنید.
  3. به شما کمک می کند با شریک زندگی خود رابطه ای لذت بخش برقرارکنید و می تواند راهی برای ابراز عشق باشد.
  4. می تواند استرس را در شما یا شریک زندگیتان برطرف کند.

جسمی

رابطه جنسی می تواند برای بدن و سلامت جسمی شما نیز مفید باشد.

این رابطه می تواند عملکرد ایمنی بدن را تقویت کند.

تحقیقات و آمارهایی که در این مورد موجود می باشد نشان داده اند آن دسته از افرادی که بیشترین رابطه جنسی را در طول زندگی مشترک خود داشته اند از سیستم ایمنی بهتری برخوردار می باشند.

یکی از مواردی که باید درباره داشتن رابطه جنسی به آن اشاره داشت و از مزیت های داشتن این رابطه می باشد سلامت قلب است.

برقراری رابطه جنسی به سلامت قلب شما نیز کمک کرده و در بهبود آن نقش تاثیر گذاری دارد.

در نظر داشته باشید افرادی که از رابطه جنسی پرهیز می کنند قطعاً از نظر جسمی بیمار نمی باشند یا از نظر عاطفی مشکلی برای آن ها به وجود نمی آید. افرادی که رابطه جنسی دارند نیز ممکن است در زمینه های دیگر بهبود پیدا کنند. فراموش نکنید که همه افراد به رابطه جنسی مداوم تمایلی ندارند و این مسئله در اکثر موارد مشکلی را برای زوجین به وجود نیاورده است و اگر شریک جنسی شما از آن دسته افرادی است که تمایل کمتری به برقراری رابطه جنسی دارد نباید آن را مقصر در رابطه جنسی بدانید.

داشتن رابطه جنسی
مزایای داشتن رابطه جنسی
در نهایت اینکه

برای اینکه بهتر بتوانید اسخ این سوال که چرا حفظ رابطه جنسی در ازدواج مهم است؟ را بدست آورید نیاز است کمی اطلاعات فردی خود را درباره زندگی مشترک افزایش دهید.
برای برخی از زوجین باور و قبول اینکه زندگی جدید را اغاز کرده اند و سبک زندگی آن ها تغییر کرده است شاید در چند روز ابتدایی سخت و دشوار باشد.
به همین خاطر است که به دختر ها و پسرهای جوان توصیه می شود که حتمات قبل از اینکه بخواهند وارد یک زندگی جدید شوند به مراکز زوج درمانی و مشاوره قبل ازدواج مراجعه کنند تا اگر خدای نکرده دارای مشکلاتی همچون مشکل جنسی می باشند با یک متخصص سکستراپ و مشاوران سکستراپی بتوانند مشکلات خود را قبل ازدواج برطرف کنند.

[faq title=”سوالات مربوط به چرا حفظ رابطه جنسی در ازدواج مهم است؟” open1st=”1″ openAll=”0″][faq_item title=”زوج ها چند بار باید رابطه جنسی برقرار کنند؟” number=”1″]حدود 80 بار در سال یا بیش از یک بار در هفته. البته این تعداد داشتن رابطه جنسی با افزایش سن کاهش پدا خواهد کرد.[/faq_item][faq_item title=”آیا ازدواج می تواند بدون رابطه جنسی دوام بیاورد؟” number=”2″]بله، یک ازدواج بدون داشتن رابطه جنسی می تواند دوام بیاورد. اما،اگر یکی از شرکا تمایل به رابطه جنسی داشته باشد و دیگری بی علاقه باشد، کمبود رابطه جنسی می تواند منجر به کاهش صمیمیت و ارتباط، احساس کینه و حتی خیانت شود.[/faq_item][faq_item title=”آیا رابطه جنسی روزمره مشکلی دارد؟” number=”3″]خیر، رابطه جنسی یک استرس استرس ثابت شده است که بلافاصله روحیه شما را بالا می برد و انجام هر روز رابطه جنسی کاملاً طبیعی است. [/faq_item][/faq]

چه امتیازی می دهید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =